Meinaatko että tulisi hylkimisreaktio, kun luovuttaja on erimerkkinen?Bussiton kirjoitti:MAHTAVAAOnnittelut
Arvaako lähteä Raumalle
SisuPussin uusi elämä (Kesä 2023, liikkeellä edelleen)
- Mimyy
- Rattiamiraali
- Viestit: 309
- Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
- Truck: Volvo B9M /Kiitokori
- Location: Lohja
- Member id: 047
Re: SisuPussin uusi elämä (Se elää! 25.08.-11)
Pohjantähti
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: SisuPussin uusi elämä (Se elää! 25.08.-11)
Ei se siitä johdu
aattelin vaan ettei ala epäileen perän kestävyyttä






Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: SisuPussin uusi elämä (Se elää! 25.08.-11)
siitä se riemu alkaa kun pääset automaatin puikkoihin 

Tulevaisuus on sähköinen
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: SisuPussin uusi elämä (Se elää! 25.08.-11)
Tässä kun kuulee tota automaatin hehkutusta niin alkaa tekeen mieli itsellekin
on kyllä kerran ajanut automaatilla mutta se oli kaania 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: SisuPussin uusi elämä (Se elää! 27.08.-11)
Oikeastaan säiliön korkeudella voi olla merkitystä. Jos öljyn pinta on kovinkin paljon öljypumppua korkeammalla, voi öljy valua moottoriin öljypumpun läpi, kun moottori on pysähdyksissä.SisuPussi kirjoitti:kyykkis kirjoitti:Säiliön korkeudella ei ole merkitystä. Laskimme koneesta n.15 litraa öljyä pois ja moottorin käydessä pinta oli juuri oikealla korkeudella.
Moottorin tyhjennyspumput kyllä pumppaavat ylimääräisen öljyn takaisin säiliöön, mutta jos öljysäiliö pääsee aina tyhjentymään kokonaan moottoriin voi startatessa tulla pienen pieni katkos öljynpaineeseen.
Tää nyt on hiusten halkomista, mutta hyvä huomioida kuitenkin.
Sekin kannattaa huomioida, jos öljyt on valuneet moottoriin, säiliö täytetään max merkkiin ja startataan, ylimääräinen öljy lentää pihalle.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä (Se elää! 25.08.-11)
Täytyy yrittää huomenna saada jotain selvyyttä tähän vikaan. Ja tuota venttiilivikaa ajattelin käydä kysymässä ihan korjaamolta jos osaisivat sanoa ihan korvakuulolla.Reddewil kirjoitti:Se nostaa mielialaa kun saavuttaa tuollaisen! Se naputus on varmaan venttiili, tai sen liian iso välys. Iso käsi täältä!
Saa se poljinventtiili vuotaa aikalailla ettei sen takia nostais paineita, tupla mäntäsen kompuran tuotto on ihan hyvä meinaa. Mut toivotaan että vika on siinä ja on helppo korjata.
Kyllä Raumalle yritetään päästä, jos vaan nuo paineet saadaan nousemaan ja pieni koeajokin olisi ihan kiva..Bussiton kirjoitti:MAHTAVAAOnnittelut
Arvaako lähteä Raumalle
Pakkohan se on laittaa vierasmerkki kun ei Sisu merkkisiä moottoreita oleMimyy kirjoitti:Meinaatko että tulisi hylkimisreaktio, kun luovuttaja on erimerkkinen?

Kyllä tuo varmaan on mukavampi kuin synkrovikainen EnglantilainenLahti32 kirjoitti:siitä se riemu alkaa kun pääset automaatin puikkoihin

Noin siinä taisi käydäkin eli öljy valui moottoriin. Ja tuo ylimääräisten ulos lentäminen onneksi tajuttiin kaverin kanssa kun yritimme saada moottoria eilen käyntiin. Säästyi lattian siivoamiselta kun sai öljyt nätistä kanisteriinPuu Tiainen kirjoitti:Oikeastaan säiliön korkeudella voi olla merkitystä. Jos öljyn pinta on kovinkin paljon öljypumppua korkeammalla, voi öljy valua moottoriin öljypumpun läpi, kun moottori on pysähdyksissä.
Moottorin tyhjennyspumput kyllä pumppaavat ylimääräisen öljyn takaisin säiliöön, mutta jos öljysäiliö pääsee aina tyhjentymään kokonaan moottoriin voi startatessa tulla pienen pieni katkos öljynpaineeseen.
Tää nyt on hiusten halkomista, mutta hyvä huomioida kuitenkin.
Sekin kannattaa huomioida, jos öljyt on valuneet moottoriin, säiliö täytetään max merkkiin ja startataan, ylimääräinen öljy lentää pihalle.

Tänään olikin tuottelias päivä:
-Kaasupullokotelo ja sivupelti ovat nyt paikallaan.
-Kierroslukumittariksi vaihdoin Volvon mittarin ja se alkoi toimimaan pienen tuumatuokion jälkeen. Ruma se kyllä on Sisun kojelaudassa, vanhantyylisten mittarien keskellä.. täytyy yrittää keksiä jotain.
-Tenutin on nyt toimintakunnossa.
-Hehkun viimeinenkin johto kytketty.
Näiden lisäksi sain vielä kaikkia suojapeltejä ja levyjä takaisin paikoilleen.
Huomenna on ensimmäinen työpäivä joten en pääse tallille vasta kun illalla, mutta täytyy soitella Sisu-korjamolle heti aamusta. Jos vaikka kävisi säkä ja jarrupoljinsylinteriin löytyisi uusi osa jostain. Ensiapuna yritän saada tuon vuotavan kumin hieman joustavammaksi jarrunesteellä.
Töissä saan tehtyä uuden laipan laturin johtoja varten, joten jotain hyvää kai töissä käymisessäkin on

"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: SisuPussin uusi elämä (Se elää! 25.08.-11)
Asenna se volvon sähköinen "koneisto" siihen Sisun mittarikoteloon, meillä tehtiin Sisuscaniaan scanian mittarista Sisun kuoriin, mittarin tausta ja viisari Sisusta, "sähkökoneisto" scaniasta.... toimii ja on hyvännäköinen...
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä (Se elää! 25.08.-11)
Tuo kävi kyllä mielessä, mutta asteikot ovat aivan erilaiset. Täytyy varmaan tehdä joskus uusi asteikko tietokoneella ja tulostaa se sitten tarrana.niki-racing kirjoitti:Asenna se volvon sähköinen "koneisto" siihen Sisun mittarikoteloon, meillä tehtiin Sisuscaniaan scanian mittarista Sisun kuoriin, mittarin tausta ja viisari Sisusta, "sähkökoneisto" scaniasta.... toimii ja on hyvännäköinen...
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
Sain eilen tehtyä laturin kytkennät kuntoon ja tänään löysin lopulta vian tuohon ilmaongelmaan. Olin itse vetänyt putket ristiin, merkinnät olivat menneet josain vaiheessa sekaisin. Vika selvisi lopulta kun löysin ilmajärjestelmän kaavion käyttöohjekirjasta.
Yht´äkkiä mieleen juolahti ettei laatikossa ole öljyä joten nekin jouduin vielä lisäämään..
Sitten pääsinkin koeajolle
.
Kyllähän jännitti lähteä ensimmäistä kertaa tallin ovesta ulos. Pyörittelin autoa pihalla ja tunnustelin uskaltaako lähteä tämän pidemmälle. Lopulta kävin ajamassa pienen lenkin korttelin ympäri, joitain ongelmia tuli havaittua:
-Nopeusmittari näyttää puolet liian vähän-->vaihdan huomenna Leylandin anturin joka on suuremmalla pulssiluvulla.
-Jostain (ei renkaista) tuli palaneen kumin hajua, syytä tälle en löytänyt.
-Kävin Volvo-pajalla kuunteluttamassa naputtavaa ääntä. Ääni tulee venttiilistä, se ei kuulemma ole vielä paha. Mutta sain venttiilivälyksien säätöarvot ja ne pitää säätää jossain välissä.
Huomenna pitäisi varmaan käydä kokeilemassa menoa maantiellä..
Ai niin, pakoäänet ovat aika miehekkäät
. Ja lisä säväyksen antaa vapaavirtaussuodatin joka on suoraan turbossa kiinni. Tämän otan kyllä pois ennen pidempää reissua, mutta jokin suodatus oli nyt laitettava. Laitan alkuperäisen suodattimen kiinni kunhan saan sopivaa letkua.
Yht´äkkiä mieleen juolahti ettei laatikossa ole öljyä joten nekin jouduin vielä lisäämään..
Sitten pääsinkin koeajolle

Kyllähän jännitti lähteä ensimmäistä kertaa tallin ovesta ulos. Pyörittelin autoa pihalla ja tunnustelin uskaltaako lähteä tämän pidemmälle. Lopulta kävin ajamassa pienen lenkin korttelin ympäri, joitain ongelmia tuli havaittua:
-Nopeusmittari näyttää puolet liian vähän-->vaihdan huomenna Leylandin anturin joka on suuremmalla pulssiluvulla.
-Jostain (ei renkaista) tuli palaneen kumin hajua, syytä tälle en löytänyt.
-Kävin Volvo-pajalla kuunteluttamassa naputtavaa ääntä. Ääni tulee venttiilistä, se ei kuulemma ole vielä paha. Mutta sain venttiilivälyksien säätöarvot ja ne pitää säätää jossain välissä.
Huomenna pitäisi varmaan käydä kokeilemassa menoa maantiellä..
Ai niin, pakoäänet ovat aika miehekkäät

"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- MB1962
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Location: Kuru
- Member id: 95
- Paikkakunta: Kuru
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
Paljon onnea onnistuneen koeajon johdosta ! Kyllähän sillä kai jo raumalle tulet ?
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Scania K112 kutter deca 360 1987
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
En tiedä mitä olet rakennellut mutta tuo palaneen kumin haju on mulla maansiirtoautoista aika tuttua. Kardaanin keskitukilaakeri ku alkaa olee valmis haisee palanu kumi ku ajelee kaupungin ulkopuolella.SisuPussi kirjoitti:Sain eilen tehtyä laturin kytkennät kuntoon ja tänään löysin lopulta vian tuohon ilmaongelmaan. Olin itse vetänyt putket ristiin, merkinnät olivat menneet josain vaiheessa sekaisin. Vika selvisi lopulta kun löysin ilmajärjestelmän kaavion käyttöohjekirjasta.
Yht´äkkiä mieleen juolahti ettei laatikossa ole öljyä joten nekin jouduin vielä lisäämään..
Sitten pääsinkin koeajolle.
Kyllähän jännitti lähteä ensimmäistä kertaa tallin ovesta ulos. Pyörittelin autoa pihalla ja tunnustelin uskaltaako lähteä tämän pidemmälle. Lopulta kävin ajamassa pienen lenkin korttelin ympäri, joitain ongelmia tuli havaittua:
-Nopeusmittari näyttää puolet liian vähän-->vaihdan huomenna Leylandin anturin joka on suuremmalla pulssiluvulla.
-Jostain (ei renkaista) tuli palaneen kumin hajua, syytä tälle en löytänyt.
-Kävin Volvo-pajalla kuunteluttamassa naputtavaa ääntä. Ääni tulee venttiilistä, se ei kuulemma ole vielä paha. Mutta sain venttiilivälyksien säätöarvot ja ne pitää säätää jossain välissä.
Huomenna pitäisi varmaan käydä kokeilemassa menoa maantiellä..
Ai niin, pakoäänet ovat aika miehekkäät. Ja lisä säväyksen antaa vapaavirtaussuodatin joka on suoraan turbossa kiinni. Tämän otan kyllä pois ennen pidempää reissua, mutta jokin suodatus oli nyt laitettava. Laitan alkuperäisen suodattimen kiinni kunhan saan sopivaa letkua.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
Käyttelitkö paljonkin konetta ilman laatikkoöljyjä? Haju kannattaa löytää ennen pidempää lenkkiä.
Tulevaisuus on sähköinen
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
Tarkistitko laturin hihnan - saattaa haista melko yrmeälle mikäli luistaa. Minun B10M-autossa on flekteille samanlainen kiristysjousi, mutta etukardaani on poistettu. Laturin tilalla on sähkömoottori flektille. Sähkömoottorin kun lyö tulille joka kerta hihna kiekaisee hieman.
..ja onnittelut onnistuneesta koneen vaihdosta
..ja onnittelut onnistuneesta koneen vaihdosta

En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
Kun se pata on lämmenny kunnolla ja haju jatkuu, olisin huolissani. Tuollasissa isoissa remonteissa nestettä ja kaikkee kökköö on paikoissa joihin ne ei kuulu ja savua ja hajuja on ilmassa ennen kuin pakosarja ym, kovasti kuumenevat osat kuivuu jne. Eikä tarvii ku seisottaa autoa talven yli niin kaikenmaailman hämähäkinseitit ja oravan pesät käryää hetken =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 29 Marras 2010 15:03
- Truck: B10M vanhool
- Location: Haapavesi
- Member id: 122
- Paikkakunta: Haapavesi
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
NO!!..??
Mitä projektille kuuluu? Tätä on seurattu kuin jotain saippua sarjaa.
Mitä projektille kuuluu? Tätä on seurattu kuin jotain saippua sarjaa.

- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
Onnittelut huippusaavutuksesta!!! Se on työvoitto aina, kun uusi pannu tärähtää tulille ja saa koeajon tehtyä



Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
Sen verran on tietoa, että on ton kardaanin kanssa vähän ongelmia lähinnä lyhyyden ja kulman kanssa
mut eiköhän tunnelin päässä näy jo valo 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: SisuPussin uusi elämä (Koeajolla 30.08.-11)
Eihän tuollainen kylähullua lannista. Onko laatikon häntä liian korkealla tai matalalla? Tuollainen lyhyt kardaani on sentään helppo käsitellä ja tasapainottaa verrattuna pitkään moniosaiseenBussiton kirjoitti:Sen verran on tietoa, että on ton kardaanin kanssa vähän ongelmia lähinnä lyhyyden ja kulman kanssa![]()

Tulevaisuus on sähköinen
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä (Kardaani 09.09.-11)
Kuten Bussiton tuossa kertoikin, ongelma on kardaanissa.
Viime viikon alussa kun pääsin koeajolle huomasin kardaanin hanganneen ristiniveleen pienen jäljen. Tämä ongelma tuli siis kaupunkiajossa ,enkä edes lähtenyt kokeilemaan maantietä.
Ketutus nousi tämän myötä sen verran reippaasti, ettei huvittanut tännekään kirjoitella asiasta. Muutaman päivän tuumailun jälkeen oli päähän tullut muutama idea miten ongelmaa voisi korjata:
1.Moottorin siirto eteenpäin tai laskeminen.
2.Lyhyempi vaihdelaatikko.
3.Perän kallistus.
Ensimmäinen vaihtoehto on todellakin se viimeinen vaihtoehto, koska silloin kaikki menisi uusiksi. Moottoria on hankala siirtää eteenpäin, koska vastassa on poikittainen runkopalkki. Ja alaspäin ei viitsisi ottaa, koska silloin moottori olisi perää alampana.
Toinen olisi suht helppo sillä Zf:n laatikko viisilovisena olisi ilmeisesti kymmenisen senttiä Allisonia lyhyempi ja samalla poistuisi ongelma perävälityksen kanssa. Pitäisi vaan saada jostain rahaa..
Kolmas vaihtoehto on helpoin näistä toteuttaa ja sitä olenkin jo aloitellut, jyrsin töissä 10mm millin kiilat jousen ja akselin väliin. Välissä on alunperinkin pieni kiila ja nyt kun korvaan sen omallani nousee perän laippa ylöspäin ehkä n. 50 milliä.
Tällä hetkellä korkeuseroa perän ja laatikon laipalla on 12,5 senttiä ja etäisyys niiden välillä on 51 senttiä. Ristinivelien kohdalta etäisyys on 37 senttiä.
Huomenna on tarkoitus aloitella operaatiota ja toivottavasti viikonlopun jälkeen ongelma olisi poissa..
Viime viikon alussa kun pääsin koeajolle huomasin kardaanin hanganneen ristiniveleen pienen jäljen. Tämä ongelma tuli siis kaupunkiajossa ,enkä edes lähtenyt kokeilemaan maantietä.
Ketutus nousi tämän myötä sen verran reippaasti, ettei huvittanut tännekään kirjoitella asiasta. Muutaman päivän tuumailun jälkeen oli päähän tullut muutama idea miten ongelmaa voisi korjata:
1.Moottorin siirto eteenpäin tai laskeminen.
2.Lyhyempi vaihdelaatikko.
3.Perän kallistus.
Ensimmäinen vaihtoehto on todellakin se viimeinen vaihtoehto, koska silloin kaikki menisi uusiksi. Moottoria on hankala siirtää eteenpäin, koska vastassa on poikittainen runkopalkki. Ja alaspäin ei viitsisi ottaa, koska silloin moottori olisi perää alampana.
Toinen olisi suht helppo sillä Zf:n laatikko viisilovisena olisi ilmeisesti kymmenisen senttiä Allisonia lyhyempi ja samalla poistuisi ongelma perävälityksen kanssa. Pitäisi vaan saada jostain rahaa..
Kolmas vaihtoehto on helpoin näistä toteuttaa ja sitä olenkin jo aloitellut, jyrsin töissä 10mm millin kiilat jousen ja akselin väliin. Välissä on alunperinkin pieni kiila ja nyt kun korvaan sen omallani nousee perän laippa ylöspäin ehkä n. 50 milliä.
Tällä hetkellä korkeuseroa perän ja laatikon laipalla on 12,5 senttiä ja etäisyys niiden välillä on 51 senttiä. Ristinivelien kohdalta etäisyys on 37 senttiä.
Huomenna on tarkoitus aloitella operaatiota ja toivottavasti viikonlopun jälkeen ongelma olisi poissa..
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: SisuPussin uusi elämä (Kardaani 09.09.-11)
Laitappa kuva sivusta, mistä näkis vähän niitä kulmia. Onnistuisko sitä laatikon päätä laskea, eli konepaketti kallistuisi perään päin? Ainakin yhdessä tuon perän kallistuksen kanssa luulisi toimivan. Onhan ne jotkut jyrsineet niistä ristinivelistäkin tavaraa pois, mutta itse en siihen lähtisi, kun kulma on liian jyrkkä kuitenkin. Kyllä sä saat sen kuntoon, kun oot tähän asti jo taistellu.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä (Kardaani 09.09.-11)
Mietin tuota kallistustakin, mutta siinä on sama ongelma kun moottorin laskemisessakin eli silloin laatikko olisi perää alampana. Tiedä sitten olisiko sillä käytännössä mitään merkitystä..Reddewil kirjoitti:Laitappa kuva sivusta, mistä näkis vähän niitä kulmia. Onnistuisko sitä laatikon päätä laskea, eli konepaketti kallistuisi perään päin? Ainakin yhdessä tuon perän kallistuksen kanssa luulisi toimivan. Onhan ne jotkut jyrsineet niistä ristinivelistäkin tavaraa pois, mutta itse en siihen lähtisi, kun kulma on liian jyrkkä kuitenkin. Kyllä sä saat sen kuntoon, kun oot tähän asti jo taistellu.
Tein tuon perän kallistamisen lauantaina. Käänsin lopulta alkuperäiset kiilapalat toisinpäin ja tällä käännöksellä laippa nousi ylöspäin n.20mm. En ole tosin vielä päässyt kokeilemaan oliko tuolla mitään vaikutusta ajoon.
Kävin eilen palauttamassa lainaamani 3/4" räikän Sisu-korjaamolle ja sieltä tuli yksi ajatus lisää, madallussarja


"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: SisuPussin uusi elämä (Perän kallistus 13.09.-11)
Mietin tuota kallistustakin, mutta siinä on sama ongelma kun moottorin laskemisessakin eli silloin laatikko olisi perää alampana. Tiedä sitten olisiko sillä käytännössä mitään merkitystä..Reddewil kirjoitti:Laitappa kuva sivusta, mistä näkis vähän niitä kulmia. Onnistuisko sitä laatikon päätä laskea, eli konepaketti kallistuisi perään päin? Ainakin yhdessä tuon perän kallistuksen kanssa luulisi toimivan. Onhan ne jotkut jyrsineet niistä ristinivelistäkin tavaraa pois, mutta itse en siihen lähtisi, kun kulma on liian jyrkkä kuitenkin. Kyllä sä saat sen kuntoon, kun oot tähän asti jo taistellu.
Tein tuon perän kallistamisen lauantaina. Käänsin lopulta alkuperäiset kiilapalat toisinpäin ja tällä käännöksellä laippa nousi ylöspäin n.20mm. En ole tosin vielä päässyt kokeilemaan oliko tuolla mitään vaikutusta ajoon.
Kävin eilen palauttamassa lainaamani 3/4" räikän Sisu-korjaamolle ja sieltä tuli yksi ajatus lisää, madallussarja


"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: SisuPussin uusi elämä (Perän kallistus 13.09.-11)
Eli menee tuuninki puolelle 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: SisuPussin uusi elämä (Perän kallistus 13.09.-11)
Aika paljon on kallellaan jos 50mm? Käännä yks tai useampi lehti toisinpäin, niin laskee toinenkin puoli. Tai pakat nurin niin ku joissakin perskorolloissa, niin madaltuu koko perä =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: SisuPussin uusi elämä (Perän kallistus 13.09.-11)
ota valo kuva siitä.tiedäthän ettei ristikoiden kulmat olisi suotavaa olla erinlaiset,nivelien pyörimisnopeus erot aiheuttaa ravistusta ja tuhoaa paikat.