a-p
Itse käytän irroitukseen Super Cut leikkuunestettä. Sillä on teollisuden kunnossapidon 25 v. kokemuksella paras tunkeumakyky ja ainoa aine, jolla saa ruostumattoman pultin auki, joka on kinnileikkautunut, ei täysin eli vielä jotenkin pyörii.happa66 kirjoitti:Aattelin tehdä pienen kevät huollon kulkurille ja aloittaa laturista. Putsaan ja vaihdan laakerit ja säätimen (eihän se pihassa hajoa), helppo pikku homma, suihkuttamaan wyrtin ruost.irrottajaa, seuraavana päivänä avaimet käteen ja tarmokkaana irrottamaan laturia
. Eka mutteri laturin päässä(13mm) pikkasen jäykkä ja tietenkin poikki.
, no laitoin motonetin ketju spreytä joka paikkaan ja sehän ei kuivunut
, eilen, kun ruuvailin laturin irti, niin ei mitään onkelmia. Kaikki pultit aukes niin ku pitääkin. No laturin halkasussa oli pientä tahmeutta, mutta kun suihkutin ketjuöljyä joka paikkaan, niin johan aukes(unohtakaa crc ja laittakaa ketjuöljyä). No kysymys, mulla laturi 55 amppeerinen. Vaikuttaa pikkasen pieneltä, mutta en oo ollu ennen tekemisessä "isojen" autoje kanssa,
, elikkä kys. onko pieni vai normaali laturi?
a-p
Oon laittanut välillä johinkin autoihi (henkilö ja paketti) kupari vaseliinia "ihan pikkasen" pyörän pultteihin ja seuraavana vaihtokertana ovat auenneet aika nätisti. En tiedä kannattaako laittaa "ison "auto pultteihin.Puu Tiainen kirjoitti:Käytäntö on osoittanut tervan olevan parhaimpia voiteluaineita pyöränpultteihin.
Siinä on kaksi hyvää ominaisuutta, se "lukitsee" mutterit ja samalla estää niiden jämähtämisen kiinni.
Kierrelukitteella olis samat ominaisuudet, mutta se on hemmetin kallista tähän käyttöön.