Tuohon nyt ei yksiselitteistä vastausta ole, mut lähimpänä lienee: ei kannata.
EGS:n korvaaminen automaatilla:
-Vauhtipyörän tilalle pitää vaihtaa vetolevy.
-Vaihteiston tuenta ja kiinnitys.
-Vaihteistoon pitää lisätä jäähdytysnestekierto.
-Vaihteiston ohjauslaite+johtosarjat.
-Todennäköisesti kardaanin pituus muuttuu.
-Perävälitys???
-Varmaan vielä jotain muuta.
Kaikki nämä olisi helposti järjestettävissä, jos luovuttaja-auto olisi samanmoinen.
9700 On kuitenkin täysin eri sähköjärjestelmällä varustettu. Taitaa olla BEA2-arkkitehtuurin mukaisia. tai ainakin 1,5.
Eli can-väylää menee ristiin ja rastiin.
Vaihteiston ohjauslaite saa kaiken ulkopuolisen tiedon väylästä. Ja sitä väylätietoa ei 2-sarjasta ole saatavilla. Ainakaan suoraan.
Ei se nyt mahdoton homma ole, mutta melko tekeminen.
Vaihteiston aivoboksin pystyy melko varmaan ohjelmoimaan ulkoisilla signaaleilla toimivaksi tai ymmärtämään muutenvain vanhempaa sähköä.
Mutta kuka sen tekee on vaikeampi juttu. Suomessa on ZF-Testman testereitä käsittääkseni yhden käden sormilla laskettava määrä.
Ja oikeasti tollaisen homman osaavia henkilöitä vähän vähemmän.
Tiedän kyllä ainakin kaksi. Mutta osaavat varmasti pyytää asiasta hyvän korvauksen.
Se kytkinremppa on varmaan jotain 1000-1500€. Tulee melko paljon halvemmaksi.
Olisihan se tietysti mukavampaa laitta lähdössä D-päälle ja perillä sitten N.
Vaihteiden hämmentämisessä on toisaalta oma jännitys. Varsinkin EGS.
