Neoplan N122 Doubledecker

Kerro omasta projektistasi
Jone
Kansleri
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD

Re: Neoplan N122 Doubledecker

Viesti Kirjoittaja Jone »

Projekti on edelleen iskussa mutta etenee nyt tämän vuoden syksyyn asti verkkaisesti jos ollenkaan. Sitten alkaa taas sutina ja tuhina. Kiire kun nääs on pistetty hankintalistan loppupäähän :)
Jone
Kansleri

No niin. Hiljaiselo päättyy viimein ja projekti jatkuu vuoden paussin jälkeen. Jatketaan siitä mihin jäätiin ja ensin fixataan jämähtänyt kytkin. Osat hakusessa pitkin maailmaa ja remontille on tekijäkin jo olemassa lähikulmilta..ei oo ihan yksoikonen homma näet. Sitten siihen valmiuteen ettei talvi ole ongelma eli kaikki lämmityssysteemit iskuun ennen kylmiä ja sateita. Myös kuuman tiirailun alla olisi uudemmat etu- ja takakatteet. Sopivat näet uudemmista "heittämällä" paikalleen. Sormet syyhyä aikas lailla päästä suhaamaan.
hirmu
Rattimajuri
Truck: MB Superstar

Viesti Kirjoittaja hirmu »

on se vaan hieno tämä jonen auto, ja mitä sitten valmiina tulee olemaankaan... jotenkin jännä tuo kaksikerroksinen vehje, tuntuu että tilaa on aivan kauheasti, ja tuo yläkerran tuulilasi-kyyti on joskus viikonloppuiltana kyllä otettava ja ajeltava jonkin matalahkon rautatiesillan alitse... :D

mukavata että tämä projekti etenee taas, parhautta se lie.
mb superstar -91, "oidibus"
Jone
Kansleri

Värikin alkaa hahmottua. Piti kokeilla phtoshopin avulla että onko se mimmonen. Tässä 1 top-3 listan värimaailma. Aika ärhäkkä ja edullinen tehdä. Apukin muutamissa työtehtävissä.
Liitteet
camo.jpg
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Jone kirjoitti:Värikin alkaa hahmottua. Piti kokeilla phtoshopin avulla että onko se mimmonen. Tässä 1 top-3 listan värimaailma. Aika ärhäkkä ja edullinen tehdä. Apukin muutamissa työtehtävissä.
Meinaatko sotajalalle lähteä? :lol: Ei vaan, on ainakin massasta erottuva väritys!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Jone
Kansleri

Reddewil kirjoitti:
Jone kirjoitti:Värikin alkaa hahmottua. Piti kokeilla phtoshopin avulla että onko se mimmonen. Tässä 1 top-3 listan värimaailma. Aika ärhäkkä ja edullinen tehdä. Apukin muutamissa työtehtävissä.
Meinaatko sotajalalle lähteä? :lol: Ei vaan, on ainakin massasta erottuva väritys!
Tuota pinta-alaa seinissä on +100m2 niin aloin ihan kukkaron kautta ensin miettimään. Sitten tämä "war machine" pompsahti esille ja jäi kytemään pääkoppaan. Etuisuuttakin olisi kun töissä tulee olemaan myös kuvauslokaatioissakin niin ehkä tuo soveltuu sinne paremmin kuin vaikka punainen :) Toisaalta tässä voi olla vaarakin että kanssa-autoileva ei hahmota tätä autoksi kaikissa olosuhteissa ja tuuppaa kylkeen. Jos tähän päätyy niin valoja tulee sen verran kylkiin että ajossa huomaa eikä ole vaaraksi itselle eikä muillekaan.
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Millä ohjelmalla tuollainen koko auton värittäminen on helpointa? Minä oon vaan aina Paintilla leikannu ja liimannu ja täyttäny mutta työläs homma jos on vinoja kuvia niin ei tuu hyvä vaikka koko illan värkkää.
Tulevaisuus on sähköinen
Jone
Kansleri

Lahti32 kirjoitti:Millä ohjelmalla tuollainen koko auton värittäminen on helpointa? Minä oon vaan aina Paintilla leikannu ja liimannu ja täyttäny mutta työläs homma jos on vinoja kuvia niin ei tuu hyvä vaikka koko illan värkkää.
Mulla on Photoshop 8 ja alustana Mac. Tosi sen saa PC:llekin.. Ammattilaisten ohjelma vaikka ite puuhailen harrastuksena vähän tuota kuvankäsittelyä. Tuo syntyi 10min. ja siitä selvän saa. Hankaluus tasavärisessä autossa on juurikin luonnolliset varjot, tummentumat ja perspektiivit. Ite rakentelen pienistä värikkäistä "paloista" joita liimailen, häivytän ja sävytän kuhunkin sopivaksi. Ihan perus "paint" toiminnolla menee vähän tönköksi kuva, tai ainakaan minä en sillä osaa.
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tämmönen tulee paintilla mutta vaatii kuvan jossa auto on täysin suorassa ja mielellään suoraan sivulta kuvattu jolloin nuo varjot ei ole haittona. Tuossa kuvassa alunperin oli expressbussin väritys joka piti saada tuohon mun "kislex-yhtiön" väreihin
:D :D :D
paintilla maalattu.JPG
Tulevaisuus on sähköinen
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

On näköjään käyty ottamassa Jonen kerrostalosta pari kuvaa :wink: löyty tuolta arktiset bussit sivuilta.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Jone
Kansleri

Bussiton kirjoitti:On näköjään käyty ottamassa Jonen kerrostalosta pari kuvaa :wink: löyty tuolta arktiset bussit sivuilta.
Siellä se kaupungin laidalla pönöttää odottelemassa siirtoa kytkinremppaan. Joskus 2. bussin aikaan sitä kuvattiin ahkeraan. Lie syy ollut se että linjakyltissä luki ANTABUS :wink:
Vastaa Viestiin