Neoplan N122 Doubledecker
- Jone
- Kansleri
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Re: Neoplan N122 Doubledecker
Projekti on edelleen iskussa mutta etenee nyt tämän vuoden syksyyn asti verkkaisesti jos ollenkaan. Sitten alkaa taas sutina ja tuhina. Kiire kun nääs on pistetty hankintalistan loppupäähän 

- Jone
- Kansleri
No niin. Hiljaiselo päättyy viimein ja projekti jatkuu vuoden paussin jälkeen. Jatketaan siitä mihin jäätiin ja ensin fixataan jämähtänyt kytkin. Osat hakusessa pitkin maailmaa ja remontille on tekijäkin jo olemassa lähikulmilta..ei oo ihan yksoikonen homma näet. Sitten siihen valmiuteen ettei talvi ole ongelma eli kaikki lämmityssysteemit iskuun ennen kylmiä ja sateita. Myös kuuman tiirailun alla olisi uudemmat etu- ja takakatteet. Sopivat näet uudemmista "heittämällä" paikalleen. Sormet syyhyä aikas lailla päästä suhaamaan.
- hirmu
- Rattimajuri
- Truck: MB Superstar
on se vaan hieno tämä jonen auto, ja mitä sitten valmiina tulee olemaankaan... jotenkin jännä tuo kaksikerroksinen vehje, tuntuu että tilaa on aivan kauheasti, ja tuo yläkerran tuulilasi-kyyti on joskus viikonloppuiltana kyllä otettava ja ajeltava jonkin matalahkon rautatiesillan alitse...
mukavata että tämä projekti etenee taas, parhautta se lie.

mukavata että tämä projekti etenee taas, parhautta se lie.
mb superstar -91, "oidibus"
- Jone
- Kansleri
Värikin alkaa hahmottua. Piti kokeilla phtoshopin avulla että onko se mimmonen. Tässä 1 top-3 listan värimaailma. Aika ärhäkkä ja edullinen tehdä. Apukin muutamissa työtehtävissä.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Meinaatko sotajalalle lähteä?Jone kirjoitti:Värikin alkaa hahmottua. Piti kokeilla phtoshopin avulla että onko se mimmonen. Tässä 1 top-3 listan värimaailma. Aika ärhäkkä ja edullinen tehdä. Apukin muutamissa työtehtävissä.

-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Jone
- Kansleri
Tuota pinta-alaa seinissä on +100m2 niin aloin ihan kukkaron kautta ensin miettimään. Sitten tämä "war machine" pompsahti esille ja jäi kytemään pääkoppaan. Etuisuuttakin olisi kun töissä tulee olemaan myös kuvauslokaatioissakin niin ehkä tuo soveltuu sinne paremmin kuin vaikka punainenReddewil kirjoitti:Meinaatko sotajalalle lähteä?Jone kirjoitti:Värikin alkaa hahmottua. Piti kokeilla phtoshopin avulla että onko se mimmonen. Tässä 1 top-3 listan värimaailma. Aika ärhäkkä ja edullinen tehdä. Apukin muutamissa työtehtävissä.Ei vaan, on ainakin massasta erottuva väritys!

- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Millä ohjelmalla tuollainen koko auton värittäminen on helpointa? Minä oon vaan aina Paintilla leikannu ja liimannu ja täyttäny mutta työläs homma jos on vinoja kuvia niin ei tuu hyvä vaikka koko illan värkkää.
Tulevaisuus on sähköinen
- Jone
- Kansleri
Mulla on Photoshop 8 ja alustana Mac. Tosi sen saa PC:llekin.. Ammattilaisten ohjelma vaikka ite puuhailen harrastuksena vähän tuota kuvankäsittelyä. Tuo syntyi 10min. ja siitä selvän saa. Hankaluus tasavärisessä autossa on juurikin luonnolliset varjot, tummentumat ja perspektiivit. Ite rakentelen pienistä värikkäistä "paloista" joita liimailen, häivytän ja sävytän kuhunkin sopivaksi. Ihan perus "paint" toiminnolla menee vähän tönköksi kuva, tai ainakaan minä en sillä osaa.Lahti32 kirjoitti:Millä ohjelmalla tuollainen koko auton värittäminen on helpointa? Minä oon vaan aina Paintilla leikannu ja liimannu ja täyttäny mutta työläs homma jos on vinoja kuvia niin ei tuu hyvä vaikka koko illan värkkää.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Tämmönen tulee paintilla mutta vaatii kuvan jossa auto on täysin suorassa ja mielellään suoraan sivulta kuvattu jolloin nuo varjot ei ole haittona. Tuossa kuvassa alunperin oli expressbussin väritys joka piti saada tuohon mun "kislex-yhtiön" väreihin

Tulevaisuus on sähköinen
- Bussiton
- Vapaaherra
- Member id: 015
On näköjään käyty ottamassa Jonen kerrostalosta pari kuvaa
löyty tuolta arktiset bussit sivuilta.

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Jone
- Kansleri
Siellä se kaupungin laidalla pönöttää odottelemassa siirtoa kytkinremppaan. Joskus 2. bussin aikaan sitä kuvattiin ahkeraan. Lie syy ollut se että linjakyltissä luki ANTABUSBussiton kirjoitti:On näköjään käyty ottamassa Jonen kerrostalosta pari kuvaalöyty tuolta arktiset bussit sivuilta.