Mutta nyt on alkanut kiinnostaa myös Scania alustavaihtoehtona ja siksi kysynkin onko kukaan törmännyt Scanian pehmeisiin kohtiin ja jos on niin mistä ne löytyy? Entä mitä muuta kallista
Scanian ruostekohdat ja muut "ominaisuudet"?
Scanian ruostekohdat ja muut "ominaisuudet"?
Kevät tulee hitaasti mutta varmasti ja tarttis löytää auto vaikka varsinainen kuume ei vielä ole kovin korkealla. Volvon tekniikasta on tässä jo ehtinyt oppia muutamia varottavia/tarkistettavia seikkoja kuten esimerkiksi ne alustan pahimmin ruostuvat kohdat (B58 perän ylittävät takakaaret ja B10M takatukivarsien kiinnikkeet).
Mutta nyt on alkanut kiinnostaa myös Scania alustavaihtoehtona ja siksi kysynkin onko kukaan törmännyt Scanian pehmeisiin kohtiin ja jos on niin mistä ne löytyy? Entä mitä muuta kallista
täytyy kandidaatista tarkistaa?
Mutta nyt on alkanut kiinnostaa myös Scania alustavaihtoehtona ja siksi kysynkin onko kukaan törmännyt Scanian pehmeisiin kohtiin ja jos on niin mistä ne löytyy? Entä mitä muuta kallista
Jykä
Re: Scanian ruostekohdat ja muut "ominaisuudet"?
No nyt on käytännön koeajokokemusta aiheesta ja ruosteestakin kuva galleriassa. Ruostuu se Scaniakin, mutta todellakin eri paikasta kun Volvot, tai sitten tämä oli vaan suppean otoksen aiheuttama tilastovirhe. Muuten se tuntuu tämä toinenkin ruotsalainen olevan ihan auto.
Tuohan olis helppo korjata kun keksisi missä saa auton ylös, tavarat purettua tieltä, hitsattua, hiottua, maalattua ja kasattua. Itsellähän on jo kaikki muut paitsi sopivat tilat ja hitsaustaito.
Tuohan olis helppo korjata kun keksisi missä saa auton ylös, tavarat purettua tieltä, hitsattua, hiottua, maalattua ja kasattua. Itsellähän on jo kaikki muut paitsi sopivat tilat ja hitsaustaito.
Jykä
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Scanian ruostekohdat ja muut "ominaisuudet"?
Tuo kysymys miten saada auto ylös askarutti minua kanssa viime kesänä suuresti!!
Näiltä sivuilta löysin vahvustusta us.. siis siihen että pystyn itse tekemään homman. No hitsaustaidon hommasin siinä Wartburgilla jonka korin + muuta hitsasin uuteen uskoon, ilman mitään ennakkokokemusta. Tappiloon olin siten varautunut jos homma menee pieleen niin menetän Warren osalta 100 mummonmarkkaa + käytetty hitsauslanka ja kaasu.
Tässä kuvasarja korjaukseen joka alkoi nostokaluston ja pukkien ostamisella.
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... p?album=49
Näiltä sivuilta löysin vahvustusta us.. siis siihen että pystyn itse tekemään homman. No hitsaustaidon hommasin siinä Wartburgilla jonka korin + muuta hitsasin uuteen uskoon, ilman mitään ennakkokokemusta. Tappiloon olin siten varautunut jos homma menee pieleen niin menetän Warren osalta 100 mummonmarkkaa + käytetty hitsauslanka ja kaasu.
Tässä kuvasarja korjaukseen joka alkoi nostokaluston ja pukkien ostamisella.
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... p?album=49
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Scanian ruostekohdat ja muut "ominaisuudet"?
Yleensä ei ole kauheen rapee jos on leimattu
Ootko hakemassa tollasta jossa on tota kuljetustilaa(niinku näky olevan tossa edesmenneessä
) vai ihan kokonaan matkailukäyttöön
entä pituus siis millä kortilla olis tarkotus ajella 
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Re: Scanian ruostekohdat ja muut "ominaisuudet"?
KajNyy:n projektikuvia tulikin jo viime kesänä katseltua samoin kuin oman auton pohjaan peräremontin aikana. Se tehtiin myös kenttäolosuhteissa, loppuvaiheessä takapää nostettiin traktorin etukuormaajalla ylös.
Tässä kandidaatissa leima on vanhenemassa ja siksi pitäisi hitsata jotta pääsee rakentamaan - kun olis aina kesä ja aina maalla niiin homma vielä menettelisi, mutta kaamosaikaan kaupungissa ilman koneita on kyllä aika ankeaa alkaa tunkkaamaan keulaa ylös ja irrottelemaan tankkia, letkuja ja kaapeleita miettien ehtiikö keuhkonkuume, romahtava tunkki vai sähköisku vesilätäkössä lilluvasta roikkalampusta ensin. Tuntuu että näitä erämaaremontteja on tullut harjoiteltua tarpeeksi jo pienempienkin laitteiden kanssa.
Kortti on vielä toistaiseksi C ja autokin saisi olla näppärä kääntymään joten 12 metriä tai alle on pituusvaatimus. Kuljetustilaan tottuu äkkiä kun sitä on joten alunperin haussa on ollut mahuri-Volvo jonne saa taakse kunnon tilan mutta tämä toiseksi paras vaihtoehtokin (takatuuppari-Scania) on alkanut kiinnostaa.
Tässä kandidaatissa leima on vanhenemassa ja siksi pitäisi hitsata jotta pääsee rakentamaan - kun olis aina kesä ja aina maalla niiin homma vielä menettelisi, mutta kaamosaikaan kaupungissa ilman koneita on kyllä aika ankeaa alkaa tunkkaamaan keulaa ylös ja irrottelemaan tankkia, letkuja ja kaapeleita miettien ehtiikö keuhkonkuume, romahtava tunkki vai sähköisku vesilätäkössä lilluvasta roikkalampusta ensin. Tuntuu että näitä erämaaremontteja on tullut harjoiteltua tarpeeksi jo pienempienkin laitteiden kanssa.
Kortti on vielä toistaiseksi C ja autokin saisi olla näppärä kääntymään joten 12 metriä tai alle on pituusvaatimus. Kuljetustilaan tottuu äkkiä kun sitä on joten alunperin haussa on ollut mahuri-Volvo jonne saa taakse kunnon tilan mutta tämä toiseksi paras vaihtoehtokin (takatuuppari-Scania) on alkanut kiinnostaa.
Jykä