Omassa projektissa tuota ikkunoiden peittämistä suunniteltiin pitkään ja hartaasti. Ikkunat ovat liimalla kiinnitetty ja ne ovat osana koria. Laskeskelin, että vastaavaan jäykkyyteen olisi pitänyt hitsata tilalle putkiristikkoa melkoisesti: muuten veltomman korin lisääntynyt eläminen repii auki ylimääräisiä paikkoja tai rikkoo muita ikkunoita. Tämän lisäksi kaarevan ulkopellityksen rakennus. Koska autossani on tuplaikkunat, päätin jättää ne paikoilleen

Muuten, valmiit pikkuikkunat on aika hinnakaita.
Kaarevien ikkunoiden päälle tuleva alumiinipelti oli harkinnassa. Se ei kuitenkaan antanut mitään etuja pienten tai aukeavien ikkunoiden suhteen. Alumiinilevyn lasin päälle kiinnitys ja listoitus olisi ollut melko haasteelinen, koska levyt olisivat olleet 3.2 m pitkiä. Lisäksi kahteen suuntaan kaarevan takalasin pellitys olisi ollut vielä työläämpää
Pätöksenä, että lasien pääle joko teippaus tai maali. Kun haluan kaikkea ihan itse yrittää, päädyin maalaukseen. Tässä projektissa tuo lasien maalaus on aikamoinen koekenttä: siinä on kokeiltu kaikenlaista tartuntapohjaa ja myös karkaistun lasipinnan mattausta. Tuota jälkimmäistä en uskalla suositella, koska karkaistun lasipinnan naarmutus on aina vaarallista hommaa. Seuraillaan ajan kanssa miten käy; pysyykö maali ja pysyykö lasit...

Itse olen päätökseeni tyytyväinen sekä työmäärän että tuloksen suhteen

Seinien eristyksessä ja väliseinissä otin huomioon sen, että mikään kova ei pääse painamaan lasia kun kori metsäteillä ajaessa vääntyilee.
Tuo raittiin ilman saanti auton sisälle on oleellista. Setran erikoisuuksiin kuuluu ikkunoiden päällä olevat tuuletusluukut. Ne auttoivat omia päätöksiäni melkoisesti.
T. J.