IRJA II
IRJA II
Nyt kai projekti sitten "virallisesti " käynnistynyt 
  Neukku leimattu M1 matkailuautoksi , minimi varusteilla . Nyt vaan pähkäilemään kuinka saadaan täysi seisomakorkeus kunpaankin kerrokseen 
  , jenkkipojillahan siihen oli jo ratkaisu mutta kai jokin "keveämpi" systeemi pitäis varmaan löytää. Ja autokin pitäis saada nostettua koneen yli 
  
 Ei kai muuta kun lisää ruutia keksimään 
  
			
			
									
									
						- KajNyy1
 - Vapaaherra
 - Viestit: 2415
 - Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
 - Truck: B10M, Ajokki 7000
 - Location: (Algarve Portugal)talvella
 - Member id: 061
 - Paikkakunta: Espoo
 - Viesti:
 
Re: IRJA II
Onnea projektille 
 Sillä ei varmaakaan uskalla 
  mennä nurmelle Rosaledassa 
 
Minä hankin
 auton 
 jonka saa poikittain kyytiin mahtumaan.
			
			
									
									Minä hankin
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
						B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Re: IRJA II
Wink pitänee todella ymmärtää winkinäIRJA kirjoitti:Nyt kai projekti sitten "virallisesti " käynnistynytNeukku leimattu M1 matkailuautoksi , minimi varusteilla . Nyt vaan pähkäilemään kuinka saadaan täysi seisomakorkeus kunpaankin kerrokseen
Kahta 190 sentin seisomakorkeuttahan nelimetriseen autoon ei saa millään. Onko jollakulla tietoa, kuinka alakerran madaltaminen onnistuu, tähtäimessä siis tolkullisen korkuinen yläkerta?
- Jone
 - Kansleri
 - Viestit: 1074
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
 - Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
 - Location: Pohjois-Karjala
 
Re: IRJA II
Kyllä 190cm saa molempiin kerroksiin mutta ei tietenkään koko alalle. Homma pitää porrastaa jos niin tahtoo. Itse tein asian niin että yläkertaan hommelit joissa istutaan ja maataan, alakertaan seisaaltaan tehtävät hommat kuten keittiöhommat jne..
			
			
									
									
						- 
				Teiden Ritari
 
Re: IRJA II
Jos rasvamontun päällä rakennat autoa ja keksit konstin saada 2x seisomakorkeus, mieti toisenkin kerran. Suunnitelmassa saattaa olla maavaraa vähentävä vika. 
Seuraamme mielenkiinnolla projektiasi
			
			
									
									
						Seuraamme mielenkiinnolla projektiasi
Re: IRJA II
Kyllä saisomakorkeus molempiin keroksiin onnistuu hyvinkin , eikä pohja ota silti maahan 
  
 Täytyy vain suunnitella ajan ja (puuttuvan) järjen kanssa missä kaikkialla seisomakorkeus on tarpeen .
			
			
									
									
						- Lahti32
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4287
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
 - Truck: Jäämeri Express
 - Location: Lumijoki
 
Re: IRJA II
Googletapa "puolitoista kerroksinen paikkuriksi" keskustelu bussit forumilta. Eero aitamaa on kehitellyt välipohjaratkaisun jossa molemmissa kerroksissa on seisomakorkeus, alakerrassa keskellä ja reunassa, yläkerrassa vain toisella reunalla. Tämä voisi olla toimiva rakenne kulkurissa jossa on ylhäällä sängyt ja sohvat ja alakerrassa keittiö, kaappitilat ja vessa, pesuhuone ja sauna.... Etuna myös portaiden lyheneminen. Keskustelussa on kyllä muitakin näkemyksiä riittämiin.
			
			
									
									Tulevaisuus on sähköinen
						- Bussiton
 - Vapaaherra
 - Viestit: 2400
 - Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
 - Location: Jokela
 - Member id: 015
 - Paikkakunta: Jokela
 
Re: IRJA II
Ei muuta kun onneksi olkoon 
 kyllä on hulppeen näkönen peli tuokin 
 Alkaa tuntua noi omat autot tollasilta mikroautoilta tollasten rinnalla 
			
			
									
									Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
						- Jone
 - Kansleri
 - Viestit: 1074
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
 - Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
 - Location: Pohjois-Karjala
 
Re: IRJA II
Sen verran on eroja autoissa näköjään että IRJA II on varustettu tuolla keittiöllä jonka "takana" on sitten matkatavaratila. Mulla taasen sekin osa oli täynnä penkkejä. Kuvia en omasta löytänyt kun ihan oman projektin alkuajoilta, mutta siinä näkyy se tila johon pitäisi talvella rakentua sitten sauna 
Kuvissa siis ensin IRJA II ja sitten Highway Star.
			
							Kuvissa siis ensin IRJA II ja sitten Highway Star.
- Liitteet
 - 
			
		
				
- ak2.jpg (55.27 KiB) Katsottu 40375 kertaa
 
 - 
			
		
				
- ak1.jpg (81.02 KiB) Katsottu 40374 kertaa
 
 
- B9M
 - Kansleri
 - Viestit: 1487
 - Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
 - Truck: Volvo FH12 380 XL
 - Location: Kokkola
 - Member id: 048
 - Paikkakunta: Kokkola
 
Re: IRJA II
Raijallahan on seisomakorkeus jo yläkerroksessakin, eihän sinun Matti tarvii muista välittää  
  
 . Saitko pienennettyä kokonaispainoa yhtään muutoskatsastuksessa. Eikös Jone-51k:in hävinnyt 1t johonkin 24t:sta. Tv. Ari
			
			
									
									#048
						Re: IRJA II
Eipä saanut koknaispainoa alaspäin vaan 23t jäi henkilöauton 
  kokonaispainoksi ja kantavuuttakin melkein seitsemän ja puoli tonnia .Eipä tarvi ainakan tarpeiden painoa miettiä kun rakentelee 
 .
Raijallehan nuo nykyiset korkeudet hyvinkin piisaisivat , mutta kyllä ainakin 1.85 täytyy kumpaankin kerrokseen saada ja suihkuun enemmänkin
			
			
									
									
						Raijallehan nuo nykyiset korkeudet hyvinkin piisaisivat , mutta kyllä ainakin 1.85 täytyy kumpaankin kerrokseen saada ja suihkuun enemmänkin
- Lahti32
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4287
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
 - Truck: Jäämeri Express
 - Location: Lumijoki
 
Re: IRJA II
Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:
http://bus.ferrycom.net/forum/viewtopic ... sc&start=0
ja kuva ajatellusta välipohjasta:

			
			
									
									http://bus.ferrycom.net/forum/viewtopic ... sc&start=0
ja kuva ajatellusta välipohjasta:
Tulevaisuus on sähköinen
						Re: IRJA II
Kyllä tasoa porrastamalla sopiva systeemi vielä löytyy  
  kunhan tarpeeksi kauan pyörittelee kuvia ja kaikkea mitä mukaan pitää saada , autotalli ei niistä kaikein pienimpiä soviteltavia 
. Onneksi ei isoa kiirettä , silla kaikkihan tietävät mitä kiireellä syntyy 
  
			
			
									
									
						Re: IRJA II
Joo, bongasin jo itsekin. Kieltämättä mielenkiintoinen konstruktio, joskaan ei asuntokäyttöön ihan suoraan sovellu. Mielenkiinnolla seuraan uus-Irjan syntyä.Lahti32 kirjoitti:Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:
ja kuva ajatellusta välipohjasta:
- H.Tawast
 - Rattiamiraali
 - Viestit: 294
 - Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
 - Truck: Scania
 - Location: Pori
 - Member id: 044
 - Paikkakunta: Pori
 
Re: IRJA II
Etpä ole ainoapompo kirjoitti:Joo, bongasin jo itsekin. Kieltämättä mielenkiintoinen konstruktio, joskaan ei asuntokäyttöön ihan suoraan sovellu. Mielenkiinnolla seuraan uus-Irjan syntyä.Lahti32 kirjoitti:Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:
ja kuva ajatellusta välipohjasta:
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
						Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Re: IRJA II
Projekti etenee(???) pikkuhiljaa 
 . Lähes kaikki tarpeeton ja jotain tarpeellistakin ,joka on rakentelu tiellä on saatu purettua , mutta onpahan tämä "säästävä"purkaminen niin hidasta että tuntuu että tunti töitä, tunti siivoamista ja tunti pähkäilyä saatta olla toteutunut tahti . Rautaakin on tullut hankittua "muutama " salko ja jopa muutama pätkä jo kiinnikin liimattu 
 . 
Alkuperäisestä neukusta jäljellä enää "himmeli" jossa vielä peltejäkin on paikoillaan , lähes kaikki lattiat purettu ja toistaiseksi kaikki ikkunatkin vielä paikoillaan kun tuo avattavien ikkunoiden ongelma ei vielä ole aivan täysin ratkennut .
  
 Muut isot ongelmat ovat jo ratkenneet jollain tavalla 
 
Aikataulua ei oikein ole saanut hahmotettua , mutta vuosia tässä leikissä kuluu ..... olisko viisi hyvä arvaus , varmaan yhtähyvä kuin joku muukin , yksin ei päivässä tule paljoa pahaa eikä hyvää tehtyä mutta jos vuodessa setään jotain
  
 tai viidessä.....
			
							Alkuperäisestä neukusta jäljellä enää "himmeli" jossa vielä peltejäkin on paikoillaan , lähes kaikki lattiat purettu ja toistaiseksi kaikki ikkunatkin vielä paikoillaan kun tuo avattavien ikkunoiden ongelma ei vielä ole aivan täysin ratkennut .
Aikataulua ei oikein ole saanut hahmotettua , mutta vuosia tässä leikissä kuluu ..... olisko viisi hyvä arvaus , varmaan yhtähyvä kuin joku muukin , yksin ei päivässä tule paljoa pahaa eikä hyvää tehtyä mutta jos vuodessa setään jotain
- Liitteet
 - 
			
		
				
- IMG_4354.JPG (37.83 KiB) Katsottu 39012 kertaa
 
 
Re: IRJA II
Pari "toivottoman" näköistä kuvaa nykyvaiheesta lisätty galleriaan . Eipä oikein "hyvältä " näytä vielä tässä vaiheessa 
  
  
			
			
									
									
						- Jone
 - Kansleri
 - Viestit: 1074
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
 - Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
 - Location: Pohjois-Karjala
 
Re: IRJA II
No nyt on perusteellinen remontti menossa! Vaan tuleepahan just mieleinen.
			
			
									
									
						- B9M
 - Kansleri
 - Viestit: 1487
 - Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
 - Truck: Volvo FH12 380 XL
 - Location: Kokkola
 - Member id: 048
 - Paikkakunta: Kokkola
 
Re: IRJA II
#048
						Re: IRJA II
Ihan hyvältähän tuo näytää... jotenkin päässyt unohtumaan miltä näytti kun ei "ihan " noin puhdas ja kiiltävä projektin tässä vaiheessa 
  
			
			
									
									
						Re: IRJA II
Kesä on kulunut rattoisasti "uus"IRJAn kanssa  ja se päässyt jo talviuntaan  
  viettämään .
Kaikki tarpeeton on jo saatu purettua välillä jopa "isojen kirjainten" säestyksellä pois .
Onneksi ei mitään yllättävää ole oikeastaan tullut vastaan vaan suunnitelmat vain tarkentuivat ja eikun uutta rautaa paikoilleen "liimaamaan" . Pienoinen yllätys oli kun tuossa laskeskelin paljonkos sitä RHS putkea ja huonekaluputkea on sinne tullut pieninä pätkinä laitettua .....
  
  yli 150m on jo paikallaan ja varmaankin hiukan saa vielä ensikeväänäkin lisätä  .... eikä ole ruosteen takia uutta tarvinnut laittaa 
  
 , mutta kaipa siitä sitten mieleinen tulee jos valmistuu niinkuin Jone-51 tuossa aiemmin totesi 
  
Talvi taas mietiskellään ja suunnitellaan sisustusta ja muutakin ja kysellän täällä hulluja ja joskus hullumpiakin ja jatketaan ensikeväänä
  
  
  kun taas on lämmintä ja aurinko paistaa (toivottavasi 
  
 )
			
			
									
									
						Kaikki tarpeeton on jo saatu purettua välillä jopa "isojen kirjainten" säestyksellä pois .
Onneksi ei mitään yllättävää ole oikeastaan tullut vastaan vaan suunnitelmat vain tarkentuivat ja eikun uutta rautaa paikoilleen "liimaamaan" . Pienoinen yllätys oli kun tuossa laskeskelin paljonkos sitä RHS putkea ja huonekaluputkea on sinne tullut pieninä pätkinä laitettua .....
Talvi taas mietiskellään ja suunnitellaan sisustusta ja muutakin ja kysellän täällä hulluja ja joskus hullumpiakin ja jatketaan ensikeväänä
Re: IRJA II
Saksalainen neoplan dd matkailuautosivusto  http://www.skylive-eurovan.de/german/skylive.htm
ei laisinkaan paha
			
			
									
									
						ei laisinkaan paha
Re: IRJA II
Homma etenee hitaasti mutta varmasti  
  
  . Alakerta alkaa jo hiukan vaikutta oikeanlaiselta . Eristeitä lisätty 20-50mm tarkoituksena saada "kopista" lämmönpitävä sekä kylmää että lämmintä vastaan  . Seinärakenteesta tulee aika massiivinen tarkoituksella, seinävaneritkin 12mm kun kantavuudessa on "varaa" ja saahan kalusteetkin kunnolla kiinni  
 , jospa toimisi äänieristyksenäkin ulkoa tulevia ääniä vastaan .
			
			
									
									
						- Lahti32
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4287
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
 - Truck: Jäämeri Express
 - Location: Lumijoki
 
Re: IRJA II
No tuleeko tuohon sauna 
 Itse olen pyöritellyt ajatusta bussista jossa olisi sekä sauna että autotalli. Ei olisi ihan mahdoton korkeaan autoon 
			
			
									
									Tulevaisuus on sähköinen
						Re: IRJA II
Saunaa ei meille ole suunniteltu . Ei varmaankan olisi kovin vaikeaa vaikka rakentaa autotallista " kaksineuvoinen" , Kun auto pihalla olisi "kädenkäänteessä" muutettavissa saunaksi   
, onhan talli aivan tarpeetonta tilaa kun auto ei ole siellä