tässä mun keksinnössä (k93) kun on tiuhin perä 3 sta mitä näihin on saannut
...kierrokset nousee 80 ssä turhan korkeeksi
nyt renkaat 295/80-22,5 ... josko hankkis korkeemmat taakse
saiskohan putoomaan tarpeeksi ?
Suosittelen välityksen vaihtoa.
Scaniaan ei montaa tuntia perämurikkaa vaihda jos vaan työkalut pysyy kädessä. Vetarit irti, kardaani irti, ja sit enää murikan pultit. Auto saa olla pyörillään koko ajan. Renkaiden hinnalla saa purkaamolta varmaan kaksikin välitystä.
kulkuri kirjoitti:tässä mun keksinnössä (k93) kun on tiuhin perä 3 sta mitä näihin on saannut
...kierrokset nousee 80 ssä turhan korkeeksi
nyt renkaat 295/80-22,5 ... josko hankkis korkeemmat taakse
saiskohan putoomaan tarpeeksi ?
Meillä lainastossa sama vaiva, kulukine siis kirjurimallin L113, tehneekö tuo tiuha perä auton janoiseksi, kun vie 28-30l/100km?
Eikä väliä, ajaako 80, tai 95 km/h, enempää ei vihti huudattaa, saman vie, ilmeisesti ei enempää saa nieltyä.
Eihän tuossa lainastossa sitten mikään tiheä perä ole, jos kulkee noinkin kovaa... Takavuosina kun oli liikenteessä paljonkin kaupunkibusseja, jotka kulki hädintuskin 80 km/h vaikka miten yritti vinguttaa. Kiihtyvyys kyllä oli kohdallaan, etenkin automaattilaatikolla varustettuna. Tuollaisia kuitenkin eräät talot hankki uutena vielä 80-luvun loppupuolella, keppivaihtein. Vaikkapa Vantaan Liikenne yhtenä esimerkkinä.