Horror Lines

Kerro omasta projektistasi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Jaa niin oot miettiny sekä korin-, alustan-, ja peränvaihtoa? Siinä sitä ois taas yhelle miehelle päiväks hommaa!
Rosvolinna kirjoitti:Alareuna aukeasi ylös ja siihen voisi neppareilla laittaa
kiukaan.



N
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Jokaikisessä lähdössä oon huutanu kakaroille, frouvalle, tai ketä nyt on sattunu kyydissä olemaan (ja vaik ei ois ketään ollutkaan!), ku KYNÄTONTAASHÄVINNYKUKAONVIENYKYNÄNETTEKSTETAJUUETNIITÄEITÄÄLTÄOTETASIELLÄONYLÄKERRASSAKOKONAINENLAATIK
OLLINENTEIDÄNOMIAKYNIÄMIKSPITÄÄTÄÄLTÄOTTAAMINÄTARVIINSITÄJOKAKERTAKULÄHDETÄÄNTAITULLAASEONTÄRKEÄEISAAOT
TAAKYNIÄTÄÄLTÄKYNIÄEIOTETA!!!

ku pitää se kiekko...

No. Nyt sit penkitystyömaan vuoksi, ku uus penkki on leveämpi ku vanha, jouduin purkamaan kuskin penkin vierestä keskikonsolijohtokotelohässäkän pois. Pahoittelen kuvien laatua...
penkitys.JPG
penkitys.JPG (126.18 KiB) Katsottu 18140 kertaa
penkitys2.JPG
penkitys2.JPG (134.32 KiB) Katsottu 18140 kertaa
kynät.jpg
kynät.jpg (120.71 KiB) Katsottu 18140 kertaa
Kymmenen (!) kynää kotelon sisällä, penkin takaa / alta lyöytyneet ei oo kuvassa. Kerroinko kellekkään? KERROIN! Pyysinkö anteeks? PYYSIN!

Edit: Tarkemmin laskettuna 11 kynää. Pahoittelen.



Neppi
Viimeksi muokannut neppi, 31 Loka 2014 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tän päivän ohjelmassa illalla putsatun ja kasatun oikeanmallisen (KIITOS Puutiaiselle oikean mallinumeron kaivelemisesta taannoin!) Paimelanelipiiriventtiilin asennus, sekä vihdoin oikeiden TarvikeAholamagneettiventtiilien asennus siihen nelipiiriventtiilin välittömään läheisyyteen.

Sit penkki paikoilleen ja testilenkille. Riittääks viikonlopunmittainen testilenkki Recarolle? Jonnekkihan tässä pitäis karata, kun on vielä parisataa litraa ruottalaista kesädieseliä tankissa...



N
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

MULLA TOIMII KORINNOSTO!!! Joka akselilla!

Sain nelipijriventtiilin ja ne uudet, oikeat magneettiventtiilit paikoilleen ja alko toimii sammutin. Vähän vaivalloisesti tosin, liekkö letku jostain lutussa? Siellä on yks pikajatko mikä piti laittaa vähän väkisin kii, sitä epäilen. Mut siis toimii sanmutin JA pakokaasujarru (eka kertaa mun aikana, hähä Anterssoni!).

Mut korinnosto ei toiminu edelleen. Aloin vikapartioon, ja sainki siihen menee aikaa ihan toista tuntia. Nätisti tuli sähkö ja mankku toimi "testipenkissä" ettei mitään, mut paikallaan ollessaan eikun ei. Viimesen viimenen testi tuotti halutunlaisen tuloksen ja nyt on alkup liitin maadoitettu suoraan runkoon (koriin nyt kuitenki, okei). Napista ku painaa, ni sen lisäks et siihen syttyy valo (niinku tähänkin asti), kori nousee edestä ja takaa niinku ettei mitää!

Mites teidän kaikkien korinnostot? Toimiiko? Ei taida toimia! Mullapa toimii!

Oho, sori toi. Meinas lähtee keulii.

Sori.

N
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Nii se Recaro!

Alko jossain viiden jälkeen tulee siihen malliin tavaraa kyytiin, et päättelin (15 kimpassaolovuoden jälkeen), et tässä on jotain vissiin tapahtumassa. Et pitäiskö mun tehdä jotain muuta ku naama marrissa ränkkää korinnostoo ylös-alas.

Testilaboratoriosta nokkakärryllä Bremshey-Recaro autolle ja apinanraivolla kuljettajakorokkeelle. Mulla on muuten kuljettajakorokke, vaikka muuten joudun montussa oleekki!

Painaahan pikkusen tommonen paketti!!! Täytyy käyttää vaakalla seuraavassa penkkihuollossa, mut tältä istumalta veikkaisin, et pikkusen reipas tuhat kiloo painais toi penkki.

En ehtiny sähköihin sitä laittaa, joten viimesen laboratoriokokeen asetuksilla mentiin. Vähän on toivomisen varaa vielä. Keulaa pitäis saada pikkusen alemmas ja perää taas etwaksen korkeemmalle. Bremshey-jalassa on kallistussäädöt tapissaan, joten vippaskonsteja käyttöön. Hyvä siitä tulee.

Muuten kyllä aivan järjettömän hyvä penkki! Ei ihme, että vähän maksaa. Siis satasen. Ü

Nyt ollaan muuten yötä Lappeenrannassa, linnoituksella. Huomisesta en tiedä. Todennäköistä kuitenki on, ettei tähän jäädä maatumaan.

Ja etupään patterit tuossa tunnelmallisesti napsuu, niissäku kiertää nykyjään vesi! Ü

Aiettä!!!



Neppi
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Nostot toimii... napeilla ja ilman... :lol: :lol: :lol: (siis auto toimii "napeilla"....ja minä ilman...) ai nii... tää oli perheohjelma...
sorry... :wink:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ehässemitää jos jää alle 45 asteen.

N
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Komiaa että sait pelaamaan, eli maatotushäyriö oli?
Mulla nousee, laskee ja kallistuu sekunnissa ku on niiauskin ;) En ihan heti keksi mikä idea on laittaa 701-koppaseen turistibussiin niiaus, mut ompahan siinä sellanenkin. :D
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Reddewil kirjoitti: En ihan heti keksi mikä idea on laittaa 701-koppaseen turistibussiin niiaus, mut ompahan siinä sellanenkin. :D
No Tallinnassa saa tuliaiset suoraan pumppukärryllä ruumaan?
Muutenhan tuossa ei paljon järkeä ole. No, Ruotsiinhan se sun auto alunperin toimitettiin. Niiltä nyt voi odottaa ihan mitä vaan ;-)
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja b12m »

-KHS- kirjoitti:
Reddewil kirjoitti: En ihan heti keksi mikä idea on laittaa 701-koppaseen turistibussiin niiaus, mut ompahan siinä sellanenkin. :D
No Tallinnassa saa tuliaiset suoraan pumppukärryllä ruumaan?
Muutenhan tuossa ei paljon järkeä ole. No, Ruotsiinhan se sun auto alunperin toimitettiin. Niiltä nyt voi odottaa ihan mitä vaan ;-)
Niin - vähemmän vikaherkkä systeemi kuitenkin tuo niiaus verrattuna kosketusarkaan perinteiseen apurappuun. Sen verran monia paskaksi ajettuja apuaskelmia on nähty.

Pian kymmeneen vuoteen ei ole uusiin Carruksiin tai Lahtikoihin juurikaan apurappuja rakenneltu - niiaus sen sijaan löytyy kaikista.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

No onhan tässä taas tapahtunu vaikka mitä, ei vain koskaan muistaehijaksa kirjottaa.

Päätin että kohta vuoden kyydissä keikkunu Alde 2921 (ei se oikeesti oo keikkunu. Tiukasti on paikoilleen ruuvvattu.) saa luvan alkaa toimia.

Patterikierron tilapäis-asiat pois ja lopullisempia ratkaisuja tilalle, sit lämmönvaihtimen hoodeille semmonen Piin (π) näkönen putkenpala ja klemmarit kireelle. Lämmönvaihtimelta tohon Piin (π) näköselle putkenpalalle putkee / letkuu ja kiertovesipumppu väliin. Nyt ku kääntää 99 Saabin (-76 Combi) takalasinlämmittimen katkaisijaa, alkaa lämmönvaihtimen kummallaki puolella pörrää kiertovesipumppu.

Nesteet koneeseen ja ilmausta. Auto oli parkissa ylämäessä, joten keulan ilmaus hoitui helposti. Takaperältä, parisängyn takaa, tuli myös paljon ilmaa, mut kierrossa on semmosia mutkia, ettei ylämäessä kaikki ilma tuu pois.

Vanha isäntä kävi pyörähtää, ja hää on vähän sellai, et jos näkee et jotain on tapahtumassa, ei lähe kotiin vaan vaihtaa työryysyt päälle ja alkaa ihmettelee hommia. Aldelle tuli sähkö, mut mitään ei tapahtunu. Ensiapuna vaari vaihto nurkissa pyörineen ylimääräsen ohjainyksikön siihen paikalleen. Sekään ei tehny mitään. Vaihtoi alkuperäisen takaisin paikoilleen. Nyt tuli sähköt. Kiertovesipumppu toimi, mut mikään ei lämmenny. Sama homma oli Saksassa ja kyllästyin silloin rassaamiseen ja jätin homman lämpimämpään vuodenaikaan. Se on nyt. Vaari lähti. Sille tuli kylmä. Vai menikö hakee jotain meidän lasta jostain päivähoidosta taimitänäitänyton vaarien hommia...

Aikani ränkkäsin liittimiä ja muita ja ei tapahtunu mitään. Ei myöskään syttyny kaasuliekki. Lisäilin nesteitä ilmailin taas ja tein jotain muuta. Sit taas räpläsin kaikkee, mitä vain voi räplätä (no en kaikkee, okei?), mut merkittävää muutosta mihinkään ei näkyny. Totesin ääneen et "Jeesus, sinä oot kaikkivaltias ja osaat tänki korjata, voitko vähän jeesaa?" ja menin tekee jotain muuta. 10min päästä vehje toimi täysin. Eikä kukaan koskenutkaan siihen sinä aikana. Repikää siitä pakanat! Ü

Painoin sytytysnapin pohjaan, piezo sytytti pilottiliekin ja sit ku käänsin nupista, alko kaasupoltin raivota. Kuumaa vettä lähti pattereihin. Toki se ilma oli vielä siellä muutamassa mutkassa, mut ajoin Turkuun, jossa HJK(vaimikäsenytoli)-areenan parkkiksella n klo 23 pe-iltana ilmasin loputki ja homma toimi. Koko aikana en ees harkinnu esim ilmalämpöpumpun päällelaittamista, vaan kaasulla lämmiteltiin koko vkl.

Tiesin et Alde lämmittää myös ilmaa, mut en koskaan ollu kokenu sen "pistelämmittimiys"-tehoa. Yläritilästä puhaltaa kuumaa yhtä paljon ku ilpistä! Ihme vehe! Toi kamiina on mulla takaoven (oikeesti keskioven. tumullamitääntakaoveeo) montussa ja käytävällä on siinä kohtaa vessan ovi. Ovimontun etupuolella yläpuolella siinänii on keittiö ja jääkaappi. Vessanoven ku avaa kokonaan, se tulee jääkaappikaapin nurkkaan kii ja sulkee käytävän "eristäen" makuuosaston muusta autosta. Kuva taas kertois enemmän, mut siis vessanovi kokonaan auki, ni alden lämminilmapuhallus riittäis pitämään makuuosaston lämpimänä. Niinhän me ollaan täs tähänki asti eletty. Ilmalämpöpumppu on samassa paikassa, takaoven yläpuolella. Yöksi vessanovi auki, ni voi säätää ilppiä vähän pienemmälle... Laitan joskus kuvan tähän __________________________________.

Parituntia ennen takasin lähtöä kävin testimielessä päräyttää Alden täysille ja pistin lämmönvaihtimen kiertovesipumput päälle. Sit tulin autolle ja siellä oli T-paitakelit, +24. Kaikki patterit (myös moottorikierron) oli kuumana ja mosa lähti käyntiin ku kesällä.

Tän foorumin ja nimim Desoton (Rölli) yhteispähkäilyn, sekä omien, mitäännäkemättömin silmin suoritettujen, saunanseinääntuijotus tuntien jälkeen mulla on autossa kaikinpuolin toimiva lämmitysjärjestelmä. Ei paha. Että kiitos osallistuneille!

Tossa vielä todistusaineistoa siitä, että olette osallistuneet tähän rosessiin: viewtopic.php?f=16&t=4549&hilit=alde

Kuvitettu selostus löytänee joskus paikkansa tähän ketjuun, mut ainaki ´Rosvolinna`:lla oli joskus vähän samankaltaisia ajatuksia. Että kaksputkiset patterit, joissa toisessa kiertää moottori ja toisessa Alde. Noin se periaatteessa toimii. Se, miten noi kierrot fyysisesti mulla menee, on sit toinen asia.

Vielä ku sen lattialämmityksen tohon saan... Ja ilmawebaston... ja pikkusen vesiwebaston...

he



Neppi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Turun jälkeen en oo tehny mitään. Aattelin vain ilmottaa.

N
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Eihä sitä aina viitti... ei ennen ku on pakko...jos sittenkään... ja miks tehä se ite tänään...minkä voi huomenna teettää muilla... :D (tänään ku ei "me" jaksanu... josko huomenna "myself and i" panis hösseliks... :D)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Zippo »

neppi kirjoitti:Turun jälkeen en oo tehny mitään. Aattelin vain ilmottaa.

N
Moinen kommentti voisi olla suoraan raamatusta Jumalan huomattua tehneensä virheen.. :lol:
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ni.

Kouvolan kuolleessa varuskunnassa törmää semmosiin julisteisiin, missä lukee: "Kouvola, town created by satan himself". Sillekki vissiin kävi siinä pieni moga... Iso moga.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Eilen suoritin lämmityskäytön ja kävin räppäämässä Alden päälle. Ihan vain testimielessä. Toimii se edelleen.

Muuta en alkanu väkertää, vaikka oishan tuossa tuota... Viikonloppuna rokkihommiin.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kehtaatko joskus vaik laittaa jotain kuvia :wink:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Joojooäiti. Aina on joko pimeetä tai kiire tai ihan pimee kiire. Tai sit se päivä ku ei jaksa tehä mitään. Niinku tänää.

Teen parannuksen.

N
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

"Selittää ne hiihtäjätki....mutta hiihtää ne selittäjätkin"... Joku nimeltä mainitsematon "joskus huusi" mulle että KUVIA... :lol: :lol: :lol: No ei tässä "komennella" vaan karvahattu kourassa nöyrästi anellaan... :wink:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

...koskaan en oo kellekkään huutanu... kysy vaikka lapsilta.

Tai siis älä kysykkää...

N

PS. Sulla ei -LÄTSÄ- vieläkään toimi se lämmitys, ku pitää karvahattua käyttää?
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Ehä mie huuakkaa... sanon vaan kovasti...! :D Karvahattu on silti kourassa...(tuli hiki huutaessa...) :lol:
Ja ei toimi vieläkään lämmitys... en oo kyl koklannukkaan... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

No ettei nyt ihan olis unohtunu tää, oon laittanu akut lataukseen ja työnnelly lumia katolta. Uudet tasonsäätöventtiilit hain ihan kaupasta.

Muuten on ollu Horror Linesin kanssa niin hiljasta, että vallan hävettää...

Kohta on taas semmonen hetki, et tajuu et on viikon päästä jonnekki lähdössä ja mitään ei oo tehty.

N
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Mitäs kustanti noi tasosäätöventtiilit ? ja mistä hait ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tarvike Ahola, Kouvola. Hintaa en kyl muista, mut eka tarjos jotain 250€ / kpl, johon totesin et "noitahan saa siis kympilläki". No kaveri vähän googlaili ja tilas sit mulle saksasta noi. Oisko ollu jotain satasen pintaan...

En uskalla kysellä hintoja ku saattais mennä taju. Mukavampi istuu valmiiks kotisohvalla defibrillaattori rinnassa kii, ja avata lasku siinä.

N
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tersve... :)
Pakko yrittää "lohduttaa"... En tiedä susta mutta ei tää "suunnitelmallisuus" oo aina pelkästään hyvä asia... ite en osaa suunnitella ja tehä mitään näillä vi...un aikasilla tietävillä koneilla...(mulla on kolmen kovan p:n sääntö mikä liittyy näihin koneisiin... P...alsta... P...ankki... ja P...orno ja tuo eka.. on "parasta pornoo"...ja harrastus pitää pankkitilin tyhjänä... :lol:
No ei ny ehkä iha...mut melkein.
Tuohon suunnitelmien tekoon ja toteutukseen... omassa "vessassani" oon huomannu semmosen seikan.. et vaikka kui yrittää tehä... tämä "to do" lista ei juurkaan lyhene...kokoajan keksii itelleen lisää tekemistä... :)
nii ja sitte "laskujen avaamiseen" liittyvä asia... en tiiä minkä laitteen ja mimmosen sohvan mää tarviin ku joskus rupeen laskemaan kuiteista mitä toi mun "terapia" tuli maksamaan... No oonpahan ainaki hengissä... :wink:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Vastaa Viestiin