Ääni skodillakille, täytyy tunnustaa että mullaki oli tälläinen aikoinaan. Tehoja tais olla just se 30 heppaaneppi kirjoitti:Paras talviauto (tai siis hauskin) mitä mulla on ollu, oli Skoda 120L joskus junnuna. Makso markan, joten ei haitannu vaikka välillä vähän penkkaan nojaski. Miten liittyy tähän aiheeseen? No seki oli perämoottoriauto.
N
9000-sarjan Volvon alustarakenne
- j0ri
- Rattiamiraali
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
- Location: Savonlinna
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Onhan niissä etuvetoisissa oma tekniikkansa talviajoon. Mutkissakin ihan hauska ajettava ainakin tuo Alfa. Pidon saa hallitusti takapäästä irtoamaan tarvittaessa ja auto pysyy lapasessa kaasun käytöllä.mikko kirjoitti:Moni pitää etuvetoisia autoja aivan mahdottomina ajaa talvella. Ei tiedä millon lähtee puskemaan mihinkin suuntaan, ylipäätään etuvetosen auton hallinta liukkaalla kelillä on kuulemma aivan mahdotonta.
Kunhan ei liikaa innostu
Pitää tarkentaa sen verran, että Alfalla tarkoitan minun käyttis-harrasteautoa 164 T.Spark, en suinkaan tuota Alfa-Fiat-Mobilvettaa
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Oletko koskaan ajanut Alfa 75t.sparkilla? Talvikelissä hakkaa lähes kaikki takavetoiset saman aikakauden autot. Painonjakauma aika lähellä 50/50. Ei tarvi hiekkasäkkiä latoa konttiinWilcox kirjoitti:Ei kai kukaan enää tänäpäivänä kyseenalaista etuvetoisen talviominaisuuksia. Nelivetoiset
ovat omassa luokassaan, mutta kyllä etuvetoinen aina kardaanivetoisen takapotkun voittaa
talviominaisuuksissa.
Kardaanimiehet joutuu latomaan hiekkasäkkiä kontin täyteen näin talviaikaan.
Mutta tuo on menneen maailman autoja, nämä nykyiset tietokoneihmeet kaikkine luistonestoineen on takatuuppareina kuulemma jo ihan ajettavia.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
-
mikko
- Ajoneuvos
- Viestit: 995
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Sarkasmi, se on niin vaikea laji.Wilcox kirjoitti:Ei kai kukaan enää tänäpäivänä kyseenalaista etuvetoisen talviominaisuuksia. Nelivetoiset
ovat omassa luokassaan, mutta kyllä etuvetoinen aina kardaanivetoisen takapotkun voittaa
talviominaisuuksissa.
Kardaanimiehet joutuu latomaan hiekkasäkkiä kontin täyteen näin talviaikaan.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Täysin riippuvaista siitä mitä ominaisuuksia hakee.
Minä olen helisemässä tuolla etuvetoisella mormoonibussilla. Viimeiset 12 talvea on tullut ajettua takatuuppareilla. Pahassa kelissä on Meseä ikävä.
Jotenkin loogisempaa minulle - eturenkaat ohjaavat ja takarenkaat työntävät. Vaunuvedossa etuvetoinen on ihan altavastaajana. Tuo Voyager ei lähde vaunun kanssa edes märältä nurmikolta.
Hauskin talviautokokemukseni on laatikko-Lada. Se on tehty kulkemaan ja kestämään. Niin ja 205 pösö on myös hauska - sen kaksi aikuista työntää helposti takaisin tielle...
Minä olen helisemässä tuolla etuvetoisella mormoonibussilla. Viimeiset 12 talvea on tullut ajettua takatuuppareilla. Pahassa kelissä on Meseä ikävä.
Jotenkin loogisempaa minulle - eturenkaat ohjaavat ja takarenkaat työntävät. Vaunuvedossa etuvetoinen on ihan altavastaajana. Tuo Voyager ei lähde vaunun kanssa edes märältä nurmikolta.
Hauskin talviautokokemukseni on laatikko-Lada. Se on tehty kulkemaan ja kestämään. Niin ja 205 pösö on myös hauska - sen kaksi aikuista työntää helposti takaisin tielle...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
Wilcox
- Rattimajuri
- Viestit: 193
- Liittynyt: 24 Kesä 2012 14:30
- Truck: Wilcox/Volvo F610
- Location: Jönköping / Sweden
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Kaikkein paras talviautoilukokemis on tullut Sunbeam Impillä, todella tasapainoinen auto talviurheiluun.
Kaverilla oli Alfa 75, sytytystulppia tais olla neljä, hauska talviauto.
Hiacen ja takaveto Transitin miehetkin pärjäilee jotenkuten talvella, jos heiltä kysytään.
Mutta luulempa jos otetaan vaikka 1000 eri ikäistä autoilevaa ihmistäja ja he saavat päättää
mistä päästä auto vetää, niin taitaa vetää etupäästä suurimmalla osalla, mikäli nelikkoa ei tarjolla.
Kuorma-ja linja-autot ovat asia erikseen.
Kaverilla oli Alfa 75, sytytystulppia tais olla neljä, hauska talviauto.
Hiacen ja takaveto Transitin miehetkin pärjäilee jotenkuten talvella, jos heiltä kysytään.
Mutta luulempa jos otetaan vaikka 1000 eri ikäistä autoilevaa ihmistäja ja he saavat päättää
mistä päästä auto vetää, niin taitaa vetää etupäästä suurimmalla osalla, mikäli nelikkoa ei tarjolla.
Kuorma-ja linja-autot ovat asia erikseen.
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Neliveto on yliveto 
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Taitaa olla alustan tarkastusviikot meneillään
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 45928.html
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 45928.html
peltiliiteri.com
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Volvon tukivarret ja olka-akseli
- Liitteet
-
- tukivarret.jpg (64.34 KiB) Katsottu 7631 kertaa
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Saapa nähdä koska Volvon busseihin tulee kuormureihin taannoin esitelty paremman mallin erillisjousitus jossa on erilliset saranat jousitusliikkeelle ja toiset ohjauksen kääntymisen suuntaan. Varmasti herkempi ja tarkempi ohjaustuntuma siinä.
-
Mika_M
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04 Joulu 2013 19:40
- Truck: hakusessa!
- Location: Hämeenlinna
Re: 9000-sarjan Volvon alustarakenne
Onneksi ajelen linjavaunuilla pääasiassa kaupungilla niin ei tarvitse tuollaisia pohjan tarkastuksia tehdä
tarvis vaan ison V-auran eteen että saa työntää henkilöautot pois tieltä kun ei ne minnekkään liiku.