Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Tänään hain läjän kaikkea tarvetta motonetista mm. ctekin, ja Akkupojilta 55ah yellowtopit hintaan 215euriboria tsipale, netissä halvin lie ollut 219+tk, joten uskoakseni pääsin melko halvalla.
Huomasimpa Ctekissä omituisen ominaisuuden, siinä on virta päällä jos on akussa kiinni vaikkei töpselikään missään kiinni, joten asensin paikalleen mutta jätin töpselin kohdalta irti akusta ettei syö tuota 12V akkua kun vielä kuukausi ennen liikennekäyttöönottoa, mutta ai että kun kaania pärähti kauniisti käymään seisonnan jälkeen uusilla akuilla vaikka tarvikin jonnin verran pyörittää että heräs.
Todo sähköpuolen osalta:
-ctek->akku johtoon mahdollinen katkaisija
-jakoblokit 12v maalle ja plussalle
-12v maan veto sisälle sivulaatikosta, reiän jo tein, mutta johtoa ei tarttunu mukaan.
-radiolle paksumman piuhan veto, jos vaikka LA-puhelimen laittas siihen viereen.
-vinssin vaihto 24Volttiseen kun vaan löytää ostajan nykyselle, jos tiiätte kuka tarvii 4kW noin 4ton vetävää vinssiä, niin vinkatkaa, hintaluokka noin 350euroa.
Todo alustan osalta:
-kytkimen ilmaus, johonki oli vuotanut nestettä ja täten päässy ilmakupla järjestelmään kun säiliö oli kävässy tyhjässä.
-pissapojan ehjäys
Huomasimpa Ctekissä omituisen ominaisuuden, siinä on virta päällä jos on akussa kiinni vaikkei töpselikään missään kiinni, joten asensin paikalleen mutta jätin töpselin kohdalta irti akusta ettei syö tuota 12V akkua kun vielä kuukausi ennen liikennekäyttöönottoa, mutta ai että kun kaania pärähti kauniisti käymään seisonnan jälkeen uusilla akuilla vaikka tarvikin jonnin verran pyörittää että heräs.
Todo sähköpuolen osalta:
-ctek->akku johtoon mahdollinen katkaisija
-jakoblokit 12v maalle ja plussalle
-12v maan veto sisälle sivulaatikosta, reiän jo tein, mutta johtoa ei tarttunu mukaan.
-radiolle paksumman piuhan veto, jos vaikka LA-puhelimen laittas siihen viereen.
-vinssin vaihto 24Volttiseen kun vaan löytää ostajan nykyselle, jos tiiätte kuka tarvii 4kW noin 4ton vetävää vinssiä, niin vinkatkaa, hintaluokka noin 350euroa.
Todo alustan osalta:
-kytkimen ilmaus, johonki oli vuotanut nestettä ja täten päässy ilmakupla järjestelmään kun säiliö oli kävässy tyhjässä.
-pissapojan ehjäys
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Muista että Ctekin nappulaa pitää painaa joka kerta virran kytkemisen jälkeen jos se on ollut molemmista päistä irti. Muuten se ei lataa. Ai mistäkö tiedän...
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Älylatureitten ja keltasten optimoitten kans on ollut ongelmia jos pääsevät ihan tyhjäksi. Älylaturi vissii luulee et akku on oikosulussa eikä lähe lataamaan ollenkaan.
Jos tosiaan pääsee tyhjäksi asti niin älä sit heitä roskikseen vaan herätä perinteisellä laturilla tai apuvirralla jännitettä ylös ja sit älylaturi taas kiinni.
Jos tosiaan pääsee tyhjäksi asti niin älä sit heitä roskikseen vaan herätä perinteisellä laturilla tai apuvirralla jännitettä ylös ja sit älylaturi taas kiinni.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Sama ilmiö millä tahansa tyhjäksi päässeellä akulla.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Tulee olemaan jatkuvasti kiinni 12v akussa sitten kun dösä on ajossa. Koska ei vaikuta ees mopedin ohjaukseen mitenkään jos on välillä vähän matala jännite 12v puolella.Wonderi kirjoitti:Muista että Ctekin nappulaa pitää painaa joka kerta virran kytkemisen jälkeen jos se on ollut molemmista päistä irti. Muuten se ei lataa. Ai mistäkö tiedän...
Vinssikin pitäs myydä pois, ei oo vaan löytyny vielä ostajaa, ja se pärkeleen kytkin ilmata ja 12v sähköjäkin vielä askarrella ja laatikkolaipioita sivulaatikkoon ja kompura kiinni ja jajajajajaja jajajajajajaja, tässä alkaa pukkaamaan kriisin poikasta, kun 29.4 tars olla Alastarolla kisaamassa ja kalusto kuskata tällä sinne. Ens viikonloppukin jo buukattu täyteen...

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.

Tulipa tälläinen kuvakollaasi väsättyä kiiman vaiheista...
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 106
- Liittynyt: 15 Tammi 2010 21:55
- Truck: MB Kolibri
- Location: Uki
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Kuljetettava kalusto sai kehuja hiljattain telkussa ja minultakin jakamattoman huomion ohjelmaa katsoessa. 

-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
jokainen meistä lienee pikku kriisejä kokenut rakentelun jossain vaiheessa? olipa meidänkin "neitsytmatkalle lähtö" viimeistään perjantaina: maanantain vaihdoin takajousisäkkejä, tiistai-aamulla varhain se riisi iski: käytävässä eikä tavaratiloissa yhtään levyä paikoillaan, paikoin kannakkeitakaan, ei luukkujen lukkojen vastakappaleita, akku räjähti hitsauskipinästä, pölyä ja paskaa...
perjantaina lähdettiin. harvemmin koritehtaan ulkopuolella taitaa liikkua niin keskeneräistä bussia, mutta... kieltämättä kova viikko. tsemppiä!
perjantaina lähdettiin. harvemmin koritehtaan ulkopuolella taitaa liikkua niin keskeneräistä bussia, mutta... kieltämättä kova viikko. tsemppiä!
- Busabussi
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23 Joulu 2011 19:01
- Truck: Volvo B58 Lahti32
- Location: Tammela
- Paikkakunta: Tammela
- Viesti:
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Mä annoin jo periksi että olis lähdetty busabussilla Virtasalmelle toukokuun puolivälissä. Tehdään nyt ajan kanssa ettei käy niinku entisen miehen kakaroille jotka oli hosumalla tehty 

Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
waat?ASTech kirjoitti:Kuljetettava kalusto sai kehuja hiljattain telkussa ja minultakin jakamattoman huomion ohjelmaa katsoessa.
2viikkoa ja miljoona hommaa, jos tänään sais kytkimen ilmattua niin sitten toi olis ajokunnossa vaikkei vielä kunnon kisakunnossa olekkaan, jos tuo ilmaus onnistuu meen ens viikolla Saloon tolla niin laitetaan vähän luurankolaipioita pitkään sivulaatikkoon että saa tarvikelaatikot ja jerry pysymään omissa läjissään. Samalla tapsan aikasta rengastelinettä kavennetaan että nuo 205/50 r15 kumit ei tipu siitä läpi, kun tapsalla ollu jotain 17 tai 18 tuumasia siinä...Busabussi kirjoitti:Mä annoin jo periksi että olis lähdetty busabussilla Virtasalmelle toukokuun puolivälissä. Tehdään nyt ajan kanssa ettei käy niinku entisen miehen kakaroille jotka oli hosumalla tehty
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- Busabussi
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23 Joulu 2011 19:01
- Truck: Volvo B58 Lahti32
- Location: Tammela
- Paikkakunta: Tammela
- Viesti:
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Kiirettä piisaa täälläkin. Kiihdytin piti palastaa uusiks kun iski hulluus virittämisessä ja sit kattojärjestö ilmoitti että haluavat sen näyttelyyn, ja sekin piti saada siihen malliin että kehtaa viedä kaiken kansan eteen. Nyt se odottaa penkitystä/säätöä Espoossa, ja rahaa palaa tuhannen tuntivauhtia että on osallistumismaksut, lisenssiasiat ja kaikki kunnossa kauden alkaessa. Pakko laittaa nyt tärkeysjärjestykseen rahareiät... Jos sitten Alastaron ekaan kisaan pääsis linjavaunulla =)
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 106
- Liittynyt: 15 Tammi 2010 21:55
- Truck: MB Kolibri
- Location: Uki
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Toi Kyllikki on siis bussin edellisen omistajan?AtAi kirjoitti:waat?ASTech kirjoitti:Kuljetettava kalusto sai kehuja hiljattain telkussa ja minultakin jakamattoman huomion ohjelmaa katsoessa.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Juu, kyllikkikin vaihto omistajaa tossa vuodenvaihteen seutuvilla.ASTech kirjoitti: Toi Kyllikki on siis bussin edellisen omistajan?
Tulee aika erikoinen kuljetettava seuraavakin, voin jossain vaiheessa laitella pakettikuvaa

Sain uskomattoman taistelun jälkeen kytkimenkin ilmattua tänään, ei meinannu ilmaantua mutta letku nipassa ilmaantu "iha itekseen" vaan pitkään polkemalla n.40min yrityksen jälkeen, NYT on kytkin niin helpottaa kummasti ajamista, jokohan ens viikolla liikenteeseen!

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Raato otettu liikenteeseen tänään. Huomattu että ilmaa häviää johokin, valkoisen viisarin piiristä, joku varmaan osais kertoa mitä kivaa siinä on, punanen pitää paineensa hyvin, oli aikasemmasta käyttökerrastakin vielä 5baaria painetta, mutta valkonen tiputti viisarin 7->4 20minuutin käyttämättä ololla. Ei tuo muuten haittas, mutta välillä voi olla sellasessa paikassa että 5min sinistä savutusta ei katota hyvällä, jos keräilee paineita.
Kesäkoslat:

Vielä ei oo kaikista tarroista päässy eroon tällä puolella 2/3osaa jälellä olevista tarroista. Viikon päästä sunnuntaina, tehhään sivulaatikkoon laipioita jerryjä ja muita laatikoita varten, tosiaan takakulmassa oleva rengasteline kavennetaan, ja varmaan asennellaan vielä vetokoukku, sen jälkeen oliskin meikäläisen sähköhommien aika, osan voi tietty tässä aikasemminkin tehä, kun ny autolle on 30m matkaa niin voi vaikka kaljotella samalla.
Roiskeläppäkin pitäs asennnella.

Anteeksi suurikokonen kuva.
Kesäkoslat:

Vielä ei oo kaikista tarroista päässy eroon tällä puolella 2/3osaa jälellä olevista tarroista. Viikon päästä sunnuntaina, tehhään sivulaatikkoon laipioita jerryjä ja muita laatikoita varten, tosiaan takakulmassa oleva rengasteline kavennetaan, ja varmaan asennellaan vielä vetokoukku, sen jälkeen oliskin meikäläisen sähköhommien aika, osan voi tietty tässä aikasemminkin tehä, kun ny autolle on 30m matkaa niin voi vaikka kaljotella samalla.


Anteeksi suurikokonen kuva.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Oikea kylki nypitty puhtaaksi, ja takaluukku, vielä Vasemmalla on 4akkunassa darroja. Vasemmalta kävin ekat 1,5sanaa vihreestä osasta hioen läpi ja vedin pohjamaalin, sitten loppu se :DD
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Komia tuo ruumisvolvo! Veikkaan vuotajaksi puhkiruostunutta ilmaputkea etuakselin nurkilta
Vasaralla käyt koputtelee putkia niin löytyy vuotokohta, sitten vaan liittimien väli uutta nylonia.
Edit:kanikka, niin en tiijäkkää vuotopaikkaa... No mutta akseleitten välillä

Edit:kanikka, niin en tiijäkkää vuotopaikkaa... No mutta akseleitten välillä

-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Heh, no se on varma että johki hukkuu, mutta tars vähän tarkemmin mielellään kyllä tuotanoinniin sitä ekaks haroa, toi 7metriä on aika hanurista vyöryä selällään auton alla. Sen tiiän että oviventtiili vähän hukkaa, siitä on letku nippusiteellä käännetty kaksinkerroin, kun se venttiili on jotenkin paskana, toiseen suuntaan toimii ja toiseen suuntaan päästää vaan ilimat mäelle, vois olla tietty tähän liittyvä.Reddewil kirjoitti:Komia tuo ruumisvolvo! Veikkaan vuotajaksi puhkiruostunutta ilmaputkea etuakselin nurkiltaVasaralla käyt koputtelee putkia niin löytyy vuotokohta, sitten vaan liittimien väli uutta nylonia.
Edit:kanikka, niin en tiijäkkää vuotopaikkaa... No mutta akseleitten välillä
Pitäähän sitä kaikkea kivaa olla

Ainiin, tilattu edellispäivänä 4kpl(2x perävaunupeiliä 2xnormi) peilejä, noiden kahden genuiinin tilalle, mitkä o aika heikossa hapessa. Sitä on duunissa tottunu että näkee ympärilleen, kyllä mää vielä keksin lisää peilitarpeita

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Ajele meille, niin kattellaan "rasvamontusta" sen kaanian pohjaa.AtAi kirjoitti:
... toi 7metriä on aika hanurista vyöryä selällään auton alla.

Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.

Ny o sinistä väriä vaan vailla. Katto tulee valkoseks kunhan vaan kerkee uutta uv-sikaa veteleen saumoihin ja valakosta mualia päälle.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Kas vaan auto onkin jo kastettu ja saanut uuden nimen. Hienosti ootte projektia rakentaneet.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Alastaroon ja takasin selvitty, mitään uusia vikoja ei ole ilmaantunut, joten melko hyvin notta 35v vanhassa autossa vikana vaan tuo ilmavuoto, katotaan jos loppuviikosta kerkeis ihmetteleen sitä. Viikko lomaa nytten, niin tarvii varmaan katolle mennä tiivistelemään tässä joku päivä. Keskiluukusta pääsee näppärästi katolle; hätä kahva irti ja luukku auki noin 60asteen kulmaan, siitä sitte sängyt askelmina ylös. Olin meinaan kisaa kattelemassa osan aikaa, ja katto näytti aika hyvältä, uutta maalia vaan ja tosiaan saumojen läpikäynti mönjällä. Terassi on kyl tähän vaikeempi tehä kunnei reunoissa oo niitä Kutterin palkkeja, jossain vaiheessa varmaan tarvii tehä niin että autotalliosan päälle laittaa sen terassin, ja tuki läpiputkilla alhaalta asti, mutta kahtellaan sitä sitten kun väri pinnassa ja muut pikku nyppimiset hoidettu.
7settiä spesiaalilakanoita on kuulemma valmistunu bussia varten, siniset verhot tulee, sivulaseihin orig.kiskolla, ja etu ja etusivulaseihin varmaan tarrakiinnityksellä, niin saa vähän lisää torjuttua tota aurinkoa, mutta näin peräaurinkoon ei ollu hirveetä ongelmaa kyllä auringonpaisteen kanssa kun noissa matkustusosan laseissa noi peilikalvo niin sitten ku käänty arska sen verran niin hyvin pysy uuveet ulkopuolella.
7settiä spesiaalilakanoita on kuulemma valmistunu bussia varten, siniset verhot tulee, sivulaseihin orig.kiskolla, ja etu ja etusivulaseihin varmaan tarrakiinnityksellä, niin saa vähän lisää torjuttua tota aurinkoa, mutta näin peräaurinkoon ei ollu hirveetä ongelmaa kyllä auringonpaisteen kanssa kun noissa matkustusosan laseissa noi peilikalvo niin sitten ku käänty arska sen verran niin hyvin pysy uuveet ulkopuolella.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Jaa ei ookkaan bussi sitten maalauskunnossa, ja taas rahanmenoa, rengasta ja alumiinia....
Kuva kertokoon loput:

Tosin 25v vanha varapyörä jo alla.
ISO KIITOS Ismolle Niinimäen bussifirmasta(matka-niinimäki.fi), lainas tunkkia ja availi pultit valmiiks että ei tarvinnu kun varapyörä hakea tallilta. Ja lainas vielä ristikkoa kiinniruuvaamiseen. Muuten olis ollu kusessa.
PS. jos jollain on vinkkiä mistä tota kylkilistan näköstä alumiinia saa ja noita pyörän kaaren reunuskumeja listoineen, niin olen erittäin kiitollinen.
Kuva kertokoon loput:

Tosin 25v vanha varapyörä jo alla.
ISO KIITOS Ismolle Niinimäen bussifirmasta(matka-niinimäki.fi), lainas tunkkia ja availi pultit valmiiks että ei tarvinnu kun varapyörä hakea tallilta. Ja lainas vielä ristikkoa kiinniruuvaamiseen. Muuten olis ollu kusessa.
PS. jos jollain on vinkkiä mistä tota kylkilistan näköstä alumiinia saa ja noita pyörän kaaren reunuskumeja listoineen, niin olen erittäin kiitollinen.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
kysäseppä lahden autokorin "varaosamyynnistä". eikä edes kallis paikka. hain luukkujen saranaa ja sivulistan kumia sieltä muutama vuosi sitten ja tosi sopivasti lähti!
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Ainiin jotain positiivistakin 407km ajettu, josta noin 280km maantietä(josta joku 210km auto kyydissä), loput "kaupunkia" ja paljon tyhjäkäyntiä(mm. ilman keruun takia); kulutus 23,9litraa/100km
Ei oo tehoa muttei oo kulutustakaan.

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Tänään hain 4neliötä 1mm alua putiikista ja biltemasta kaikkea muuta kivaa esim. isot popniittipihdit, kun kattelin tota kylkeä tulin siihen tulokseen että vaikka vilkun ympäriltä jää vähän aaltoilemaan niin ei siihen kannata oikeen tekeenkään levyä, varsinkaan kun itellä ei oo kunnon laitteita leikkaamiseen niin tuskin tulee ainakaan nätimpää, joten vedin noi pellit leveäkantasilla 4,8mm poppareilla kiinni, etupalan etureunaan ja vilkun ympärille jäi vähän aaltoa mutta sallittakoon se 35v vanhassa autossa. Sopivat pätkät neliöprofiilia löyty tallista kun oli jääny yhestä tietokonetuoliprojektista, tarvii illemmalla/huomenna kemppailla palikat kasaan.
Sisälokasuojan takaosaa tarvii modifioida, pelti on niin kurtussa että äänenvaimennuskumimatto hinkkais renkaaseen, matkalla oli niin että liinalla vedin tankkausaukon reunaan roiskeläpän.
Ja auton alla makoillessa tuli tehtyä huomio että oikeella puolen olis yhelle sivulaatikolle vielä tilaa nyky sivulaatikon ja pyöränkaaren välissä.
Sisälokasuojan takaosaa tarvii modifioida, pelti on niin kurtussa että äänenvaimennuskumimatto hinkkais renkaaseen, matkalla oli niin että liinalla vedin tankkausaukon reunaan roiskeläpän.
Ja auton alla makoillessa tuli tehtyä huomio että oikeella puolen olis yhelle sivulaatikolle vielä tilaa nyky sivulaatikon ja pyöränkaaren välissä.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.