Ilmankuivaajasta

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Vesku
Kokenut kuljettaja
Truck: Volvo B12 Eagle

Ilmankuivaajasta

Viesti Kirjoittaja Vesku »

Tietääkö kukaan kertoa kuvan kuivaajan merkkiä ja tyyppiä? Pitäs tilata ryynisarja.. ...ja kuivaaja on asennettu vm. -85 Scaniaan.
Liitteet
P1020072.JPG
P1020072.JPG (148.93 KiB) Katsottu 9514 kertaa
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Re: Ilmankuivaajasta

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Nyt on pakko tunnustaa tietämättömyyteni, mutta meneekö tuollaseen pönttöön niitä ryynejä? Mistä tuo avataan?
Mutta eikös tuossa kyljessä ole tarra jossa lukee mööpelin merkki?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vesku
Kokenut kuljettaja

On siinä tarra, mutta ei siitä enää mitään selvää saa. Jossakin aiemmissa viestiketjuissa oli ohjeet jonkin kuivaajan ryynien vaihtoon ja siinä purkautui alakautta, kuten ilmeisesti tässäkin...
Viimeksi muokannut Vesku, 06 Loka 2011 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

PuuTiainen osais sanoa onko Bendix vai mikä. Tuollainen pönöttää meidän Volvossa. Minua kiinnostais rakentaa ulkoisen paineilman syöttö ja myös paineilman ulostulo. Voiko sen tehdä tuohon pönttöön jotenkin sen syöttöliittimen.
Tulevaisuus on sähköinen
MB1962
Rattiamiraali
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Member id: 95

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

En muista tuon mallia ,mutta on vanhempi malli jonka korjaus sarjassa tulee irtoryynit ja pari laippaa ryynien ylä ja alapuolelle ja rasvaa . Purkaantuu muistaakseni kolme 6mm pulttia pois alhaalta , sitten pitää lyödä se keskiosa sisäänpäin niin paljon että saa teräsrenkaan pois mikä on puristuneena ulko kehään, sen jälkeen voi vetää sisäkalut ulos. Omassani on niin hapettunut ja ruosteessa että en ole uskaltanut koskea koko laitteeseen.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Vesku
Kokenut kuljettaja

Joku tämmönen sarja siihen kai tulee, tietäs vaan onko niitä monenlaisia. Kuvan sarja on ad-2 tyypin kuivaimeen tietääkseni, mutta mikä tuo minun kuivain on..? :roll:
Liitteet
474-SK2767-5.jpg
474-SK2767-5.jpg (20.39 KiB) Katsottu 9475 kertaa
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

No se on just tuo AD-2.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Vesku
Kokenut kuljettaja

Kiiitos tiedosta! :)
Reddewil
Vapaaherra

Lahti32 kirjoitti:PuuTiainen osais sanoa onko Bendix vai mikä. Tuollainen pönöttää meidän Volvossa. Minua kiinnostais rakentaa ulkoisen paineilman syöttö ja myös paineilman ulostulo. Voiko sen tehdä tuohon pönttöön jotenkin sen syöttöliittimen.
Äkkiseltään katottuna jos haluat tuon purnukan välissä pitää, niin syöttö alempaan ja ott ylempään lähtöön. Itse laittaisin sitten takaiskut tai hanat lisäksi, jos ajonaikainen syöttö tjms..
Vesku
Kokenut kuljettaja

Reddewil kirjoitti:Äkkiseltään katottuna jos haluat tuon purnukan välissä pitää, niin syöttö alempaan ja ott ylempään lähtöön. Itse laittaisin sitten takaiskut tai hanat lisäksi, jos ajonaikainen syöttö tjms..
Eipä sitä kyllä kannata poiskaan jättää. Ja huoltokin on tärkeä muistaa aikanaan, ennen ongelmia järjestelmään kertyvän veden takia...
Reddewil
Vapaaherra

Vesku kirjoitti:
Reddewil kirjoitti:Äkkiseltään katottuna jos haluat tuon purnukan välissä pitää, niin syöttö alempaan ja ott ylempään lähtöön. Itse laittaisin sitten takaiskut tai hanat lisäksi, jos ajonaikainen syöttö tjms..
Eipä sitä kyllä kannata poiskaan jättää. Ja huoltokin on tärkeä muistaa aikanaan, ennen ongelmia järjestelmään kertyvän veden takia...
Lahti32 kirjotti: kiinnostais rakentaa ulkoisen paineilman syöttö ja myös paineilman ulostulo. Siihen vastasin tuon purnukan liittimistä...
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Siinä kuivaajan vieressä säiliön päässä sulla on valmis liitäntä. Muovinen kierrettävä hattu, siihen haet sopivan mittaliittimen, siinä sulla on täyttö ja ulostulo samassa.
Liittimiä löytyy vaikka scanialta.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Zyke64
Rattiamiraali
Truck: Volvo Carrus 502

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Puu Tiainen kirjoitti:Siinä kuivaajan vieressä säiliön päässä sulla on valmis liitäntä. Muovinen kierrettävä hattu, siihen haet sopivan mittaliittimen, siinä sulla on täyttö ja ulostulo samassa.
Liittimiä löytyy vaikka scanialta.
Joo, tuohon laitoin ittekki lähdön, tulee tavaratilaan ja varustettu pikaliittimellä. Helppo täyttää järjestelmä tai vaihtoestoisesti ottaa ilmaa auton järjestelmästä :wink:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
motoku
Ajoneuvos
Truck: scania k114 carrus

Viesti Kirjoittaja motoku »

omaan ad-2;seen pohjaa metsästäessäni (ei lämpene) sain vihiä tällaisesta firmasta http://www.tobidan.com/Profiili.aspx myyvät alkuperäisvaraosia ja kuulemma löytyy raskaan kaluston ilma/ venttiilipuolelta lähes mitä vaan ja myös VANHOIHIN autoihin. firma on tukku, eli joku ly-tunnus tarvitaan. raha sinällään kelpaa. ainakin puhelimessa palveluhalu oli kohdallaan. vantaalla tikkurilassa puutarhatie 20.
Vastaa Viestiin