CTEK ylläpitoon...
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: CTEK ylläpitoon...
CTEK multi xt 14000 sitten hankittu tänään... Toivottavasti voimme luottaa foorumin pyhään sanaan...
Kun niin kaikki sitä kehuneet, meillä auto lähes aina lähtövalmiina piuhassa, ja starttiakut joka toinen vuosi uusittu, kun olleet "tavan" laturissa koko ajan kiinni.... ja tyhmyyttäni "kuivuneet"....? Nyt vielä "ohitusleikkaus" lämmitykseen, ettei moottori koko ajan käyntilämmössä... Alkaa aika paljon olla luvattomia asukkaita auton konehuoneessa.... 
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: CTEK ylläpitoon...
Mihin ootte työntäny ne vanhat akut? Voisin olla kiinnostunu niistä. Ootkos muuten ajatellu/laskenu/mitannu paljo vie energiaa sen auton lämpimänä pito?niki-racing kirjoitti:CTEK multi xt 14000 sitten hankittu tänään... Toivottavasti voimme luottaa foorumin pyhään sanaan...Kun niin kaikki sitä kehuneet, meillä auto lähes aina lähtövalmiina piuhassa, ja starttiakut joka toinen vuosi uusittu, kun olleet "tavan" laturissa koko ajan kiinni.... ja tyhmyyttäni "kuivuneet"....? Nyt vielä "ohitusleikkaus" lämmitykseen, ettei moottori koko ajan käyntilämmössä... Alkaa aika paljon olla luvattomia asukkaita auton konehuoneessa....
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: CTEK ylläpitoon...
Parit akut on tallessa, oon yrittäny niitä "herätellä", mutta ei... saat kyllä ne hakupalkalla jos haluut. Lämmityskustannus on ollut 99cnt./h. Sen vuoksi pakko tehdä jotain.... Tulee "vierasmaja" liian kalliiksi. mutta jos haluat ne käytetyt akut, soita 0400-672888. Vien muuten ne hetipuoleen kierrätykseen... Ne on oikeesti ihan sököt....
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- MB1962
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Location: Kuru
- Member id: 95
- Paikkakunta: Kuru
Re: CTEK ylläpitoon...
jos Reddewil tarvit isoja akkuja mulle on tänätalvena kertyny nurkkiin useampi pari jolla vois kesällä kyllä pärjätä, kunhan viet pois.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Scania K112 kutter deca 360 1987
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: CTEK ylläpitoon...
No tuossa jo nicillekkin laitoin viestiä että täältä merikarvialta sinne on 600km/siivu, eli ei onnaa. Mutta jotenkin tuollaset "heti" kuolleet akut kiinostas, jos niistä sais jotain muuta kuin elotonta massaa bussiin =) Nyt saunan lattialla lämpee yksi volvoni 230Ah akku, josta pääsi kenno jäähän. Saa nähä tuleeko eläjää enää. Ctekillä 3,6Ah ajan sinne nyt kun on sulanu, ja jännite nousee ihmeen järkevästi, 12v oli tasan ennen latausta.MB1962 kirjoitti:jos Reddewil tarvit isoja akkuja mulle on tänätalvena kertyny nurkkiin useampi pari jolla vois kesällä kyllä pärjätä, kunhan viet pois.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: CTEK ylläpitoon...
Ei oo kantautunu korviin eikä silmiin. Paailman paras laturihan se on, itelläkin just tuo malli. Se että se isoin 12v malli olisi keitellyt akkuja on kaverin kokemaa, mutta silti epäilen sitäkin =)Hene kirjoitti:Ostin Motonetistä aluksi väärät pyyhkimensulat ja sitten kävin vaihtamassa, kuittiin jäi hyvitettävää välirahaa. Sillä otin tuommoisen CTek Multi XS 3600 mukaan.
Kysymys, onko kukaan sattunut lukemaan joltain foorumilta että jollain CTekin laite olisi iskenyt ylijännitettä järjestelmään? Voiko noihin luottaa...
Ei muuten mutta olen kuullut että auton oman laturisäätimen hajoaminen on aiheuttanut isoja laskuja autossa mihin ajattelin tuota käyttää. Tyyppivika kuulemma, tietokoneet on huonosti suojattu ylijännitteiltä. Vakuutus ei taitaisi korvata CTekin tuhoja...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: CTEK ylläpitoon...
Ku ois scooppi niin vois mitata ripperit ja muut, mutta kun ei ole niin pakko luottaa mainokseen ja muiden kokemuksiin. Maksaahan se 60€? ja valmistusmäärät yli 500k kpl?Hene kirjoitti:Reddewil kirjoitti: Paailman paras laturihan se on, itelläkin just tuo malli.Ihmetyttää vaan kun tuo maailman paras on muutaman kympin ja sitten ne 'huonommat' labrassa käytetyt 250 e ylöspäin. Jotain eroa täytyy olla
Labravehkeissä kai on kaikenmaailman sertit ja vakuuttelut sekä tietysti suojaukset kosmisilta säteilyiltä. Esim. hammasröntgenlaitteet maksaa enemmän kuin mansikat, mutta hinnalle selitystä en keksi, miksi kiinalainen ei voi tehä samaa tuotetta / laatua -80% hintaan. Mutta tässäkin tapauksessa tämä kotimainen laite on saanut statuksen ja ratsastaa nimellään. Toki onhan ne testattu täällä kotimaassa pakkasarkussa ja suolavesisuihkussa kuljetusta varten.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
Pilotti
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: CTEK ylläpitoon...
Reddewil kirjoitti:Ku ois scooppi niin vois mitata ripperit ja muut, mutta kun ei ole niin pakko luottaa mainokseen ja muiden kokemuksiin. Maksaahan se 60€? ja valmistusmäärät yli 500k kpl?Hene kirjoitti:Reddewil kirjoitti: Paailman paras laturihan se on, itelläkin just tuo malli.Ihmetyttää vaan kun tuo maailman paras on muutaman kympin ja sitten ne 'huonommat' labrassa käytetyt 250 e ylöspäin. Jotain eroa täytyy olla
Labravehkeissä kai on kaikenmaailman sertit ja vakuuttelut sekä tietysti suojaukset kosmisilta säteilyiltä. Esim. hammasröntgenlaitteet maksaa enemmän kuin mansikat, mutta hinnalle selitystä en keksi, miksi kiinalainen ei voi tehä samaa tuotetta / laatua -80% hintaan. Mutta tässäkin tapauksessa tämä kotimainen laite on saanut statuksen ja ratsastaa nimellään. Toki onhan ne testattu täällä kotimaassa pakkasarkussa ja suolavesisuihkussa kuljetusta varten.
Kuuluukos Merikarvia nykyään Ruotsiin?
- wanderfreund
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 125
- Liittynyt: 20 Marras 2009 19:22
- Truck: Ajokki Victor K113
- Location: Lojo
Re: CTEK ylläpitoon...
mulla scaniassa 2 x 12V akut. Mikä ctek olis paras ratkaisu?
entäs kiinteä kykentä? jos niin onko väliä miten...
entäs kiinteä kykentä? jos niin onko väliä miten...
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: CTEK ylläpitoon...
Reddewil kirjoitti:Ku ois scooppi niin vois mitata ripperit ja muut, mutta kun ei ole niin pakko luottaa mainokseen ja muiden kokemuksiin. Maksaahan se 60€? ja valmistusmäärät yli 500k kpl?Hene kirjoitti:Reddewil kirjoitti: Paailman paras laturihan se on, itelläkin just tuo malli.Ihmetyttää vaan kun tuo maailman paras on muutaman kympin ja sitten ne 'huonommat' labrassa käytetyt 250 e ylöspäin. Jotain eroa täytyy olla
Labravehkeissä kai on kaikenmaailman sertit ja vakuuttelut sekä tietysti suojaukset kosmisilta säteilyiltä. Esim. hammasröntgenlaitteet maksaa enemmän kuin mansikat, mutta hinnalle selitystä en keksi, miksi kiinalainen ei voi tehä samaa tuotetta / laatua -80% hintaan. Mutta tässäkin tapauksessa tämä kotimainen laite on saanut statuksen ja ratsastaa nimellään. Toki onhan ne testattu täällä kotimaassa pakkasarkussa ja suolavesisuihkussa kuljetusta varten.
Kuuluukos Merikarvia nykyään Ruotsiin?
Ehkä oli epäselvästi kirjoitettu, mutta puhe oli noista "labra" eli hammasröngteneistä, http://www.palodexgroup.com/ Tuusula... Ctek toki on kiinassa tehty, kuten moni kohtuuhintainen ja laadukas laite.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: CTEK ylläpitoon...
Joko kaksi Ctek XS7000 (yksi per akku) tai yksi Ctek XT14000 normaalisti akkujen kylkeen. Toki molemmat vaihtoehdot on liian pieniä muuhun kuin täydennyslataukseen parkissa, kun mitään virtaa kuluttavia laitteita ei ole käytössä.wanderfreund kirjoitti:mulla scaniassa 2 x 12V akut. Mikä ctek olis paras ratkaisu?
entäs kiinteä kykentä? jos niin onko väliä miten...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: CTEK ylläpitoon...
Kysymys: onko sinullaReddewil kirjoitti:Joko kaksi Ctek XS7000 (yksi per akku) tai yksi Ctek XT14000 normaalisti akkujen kylkeen. Toki molemmat vaihtoehdot on liian pieniä muuhun kuin täydennyslataukseen parkissa, kun mitään virtaa kuluttavia laitteita ei ole käytössä.wanderfreund kirjoitti:mulla scaniassa 2 x 12V akut. Mikä ctek olis paras ratkaisu?
entäs kiinteä kykentä? jos niin onko väliä miten...
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: CTEK ylläpitoon...
Hieman negatiivinen havainto Ctek laturista
Jatkuvassa asumiskäytössä se ei lataa tarpeeksi suply asennossa. Koska minulla on jatkuva pohjakuorma 120W ja satunnaisesti valot lisäksi 3 - 40W jännite jää 27.3V vaikka piäisi olla vakio 27,6V eli 13,8 per akku.
Olen ratkaissut asian kääntämällä latauksen norm. asentoon välillä. Haitta tällä asennolla on etä tämä on niin tehokas että aurinkokennot eivät saa ollenkaan latausvuoroa.
Jatkuvassa asumiskäytössä se ei lataa tarpeeksi suply asennossa. Koska minulla on jatkuva pohjakuorma 120W ja satunnaisesti valot lisäksi 3 - 40W jännite jää 27.3V vaikka piäisi olla vakio 27,6V eli 13,8 per akku.
Olen ratkaissut asian kääntämällä latauksen norm. asentoon välillä. Haitta tällä asennolla on etä tämä on niin tehokas että aurinkokennot eivät saa ollenkaan latausvuoroa.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Re: CTEK ylläpitoon...
Tuo on mainittu kyllä sen ohjekirjassa. Siinähän sanotaan, etteivät akut lataudu täyteen suply -tilassa. Se normaalilataustila on minusta juuri se tila, jota tulisi käyttää akkujen kanssa. Se ei keitä niitä, vaikka olisi kuinka pitkään latauksessa.
Supply on sitten ilman akkuja.
Supply on sitten ilman akkuja.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: CTEK ylläpitoon...
Oiskos tästä CTEKin kilpailijaksi
Ainakaan ei ollut kallis
ja monenlaista latausohjelmaa löytyy sekä supply-toiminto. Jopa muisti edellisiin asetuksiin. Akun lämpöä tämä ei mittaa. Tiiä sitten onko hyvä kun on B-Marketin vehkeitä. Ainakin kapasiteetti riittää nyt asumisenkin aikaiseen lataukseen ja ilmoittavat akun maksimikooksi 230Ah jollainen on nyt tuollaisen digitaalilaturin päässä. Kustansi 59,90e.

Viime reissussa tein sellaisen havainnon että melko pitkään pärjäilee latailematta puskaparkissa siten että laittaa 2x230Ah runkoakuilta invertterin päälle ja siitä virtaa 1x230Ah hupiakun verkkolaturille
Käytännössä kolme päivää menee ihan hyvin vaikka käyttelee kahvinkeitintä ja mikroa normaalisti, ja hupipuolelta jääkaappia, vesipumppua ja sisävaloja.

Viime reissussa tein sellaisen havainnon että melko pitkään pärjäilee latailematta puskaparkissa siten että laittaa 2x230Ah runkoakuilta invertterin päälle ja siitä virtaa 1x230Ah hupiakun verkkolaturille
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: CTEK ylläpitoon...
Kuvassa kovin himmelit johdot. Paljonko luvataan latausvirraksi? Nyt on hyvin pärjätty kun on ollut tuo invertteri laturilla, ei ole vielä hupiakkuja tarvittuLahti32 kirjoitti:Oiskos tästä CTEKin kilpailijaksiAinakaan ei ollut kallis
ja monenlaista latausohjelmaa löytyy sekä supply-toiminto. Jopa muisti edellisiin asetuksiin. Akun lämpöä tämä ei mittaa. Tiiä sitten onko hyvä kun on B-Marketin vehkeitä. Ainakin kapasiteetti riittää nyt asumisenkin aikaiseen lataukseen ja ilmoittavat akun maksimikooksi 230Ah jollainen on nyt tuollaisen digitaalilaturin päässä. Kustansi 59,90e.
Viime reissussa tein sellaisen havainnon että melko pitkään pärjäilee latailematta puskaparkissa siten että laittaa 2x230Ah runkoakuilta invertterin päälle ja siitä virtaa 1x230Ah hupiakun verkkolaturilleKäytännössä kolme päivää menee ihan hyvin vaikka käyttelee kahvinkeitintä ja mikroa normaalisti, ja hupipuolelta jääkaappia, vesipumppua ja sisävaloja.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: CTEK ylläpitoon...
On himmelit johdot, ohuemmat on mitä edellisessä Benton BX1 3,6A laturissa. Luvataan 12V 7A latausvirraksi.
Tulevaisuus on sähköinen
- Jailbird
- Rattimajuri
- Viestit: 224
- Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:27
- Truck: Scania k112 Vanhool
- Location: Imatra
- Member id: 012
Re: CTEK ylläpitoon...
Ostimpa tänään just samanlaisen Biltemasta, saas nähdä kannattiko vaikka viimeeksi päätin että seuraava on "ammattimalli" 
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: CTEK ylläpitoon...
Minullla on Benton BX-2. Toimii sekä 12v ja 24v. Ohjekirjassa mainittiin, että suurin akkukoko olisi 100Ah. Kyllä tuo lataa Röllin 220Ah akut - aikaa menee, mutta täyteen tulevat.
Kovin ovat ohuet johdot tuossa BX.-2:ssakin. Toimiva peli - osaa jatkaa lataamista sähkökatkon jälkeen.
Kovin ovat ohuet johdot tuossa BX.-2:ssakin. Toimiva peli - osaa jatkaa lataamista sähkökatkon jälkeen.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun