Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Näyttäis olevan tuon pullistuksen liikuttelu hammastangolla ja sähkömoottorilla
- toofasttoshow
- Kuski
- Viestit: 24
- Liittynyt: 25 Marras 2007 12:28
- Location: rymättylä
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
tuossa linkki megaliner projektiin jossa tulossa 6 pattia (huikan kesken eräisenä
),mielenkiintoinen kuvasarja.....
http://www.walkercustomer.com/Next_Level_Coachs.htm

http://www.walkercustomer.com/Next_Level_Coachs.htm
bigger is better
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 281
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
kylläpä sotkee, kun kääntäjän jälkeen ei voi tajuta enää mitää mitä tekstissä tarkotettiinLahti32 kirjoitti:Täällä vinkkejä pattiprojekteihin:
http://translate.google.com/translate?h ... ry_state0=

"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Marras 2008 20:43
- Truck: Hakusessa
- Location: Tampere/Sysmä
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Mutta laittakaapas linkkejä ja vinkkejä vielä siitä linja-autosta -> C-kortti keikkabussiks osiosta.
Patti ei ole vielä suunnitelmissa.
Patti ei ole vielä suunnitelmissa.

- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Niin silloinhan se kannattaa ilman muuta laittaa matkailuautoksi, ja sen ehdot löytyy täältä: http://wiki.kylahullutkulkurit.fi/index ... 6ksi%C3%A4
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Marras 2008 20:43
- Truck: Hakusessa
- Location: Tampere/Sysmä
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Niinhän se taitaa olla. Katsastuskonttorilla vaan höpisivät jotain, että kuljetuskapasiteetti jää n.600 kiloks, mutta ei noissa Aken vaatimuksissa kyllä mitään näy.only4pro kirjoitti:Niin silloinhan se kannattaa ilman muuta laittaa matkailuautoksi, ja sen ehdot löytyy täältä: http://wiki.kylahullutkulkurit.fi/index ... 6ksi%C3%A4
Mutta on noistakin aika moni näköjään C:llä ajettavia. Eiköhän nekin matkailuautoja oo.
http://www.keikkabussi.fi/keikkabussit.html
Mistäs muualta kannattaa etsiä aihioita, kun nettikoneesta?
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Tämä lienee jotain vanhaa käytäntöä? Minulla yksi tuttu kiersi aikoinaan keikkaa soittamassa ja hänelläkin oli kuulemma joku bussi silloin. Ja siihen aikaan laskivat kuulemma kantavuutta 50 kg/hlö. Lisäksi jokaiselle piti osoittaa makuupaikka, eli 9 hengen sängyt piti virittää. En tiedä onko kyse jostain joskus pakettiautojen takia tehdyistä määräyksistä, joita joku konttori on sitten tulkinnut maksimiksi/minimiksi "veronkierron" ehkäisemiseksi... 12m bussia kukaan ei todellakaan tee veronkiertoautoksihynynenj kirjoitti: kuljetuskapasiteetti jää n.600 kiloks, mutta ei noissa Aken vaatimuksissa kyllä mitään näy.

Minulla olisi tarkoitus katsastaa keikkabussi ensi viikolla eikä tuo lähiaseman kaveri kyllä mitään kantavuusrajoista puhunut, kun jututtamassa kävin.
Viimeksi muokannut Joe Cool, 12 Joulu 2008 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Todennäköisesti c-kortilla ajettavat ovat matkailuautoja...
Nettikone on hyvä paikka ja toinen yleinen keino on soitella bussifirmoihin ja kysellä onko heillä myynnissä tai tulossa myyntiin kalustoa. Sillä tavalla pääsee ehkä halvimmalla mutta tarkkana täytyy olla koska autot on menossa poistoon jolloin huolto-ohjelma saattaa lipsua loppua kohti - jarrut, renkaat yms. kuluvat osat on lopussa. Mutta sittenhän se on kaupantekotaidosta kiinni saako niihin korjausta
Myös ulkomailta voi katsella, wikissä on ohjeita.
Nettikone on hyvä paikka ja toinen yleinen keino on soitella bussifirmoihin ja kysellä onko heillä myynnissä tai tulossa myyntiin kalustoa. Sillä tavalla pääsee ehkä halvimmalla mutta tarkkana täytyy olla koska autot on menossa poistoon jolloin huolto-ohjelma saattaa lipsua loppua kohti - jarrut, renkaat yms. kuluvat osat on lopussa. Mutta sittenhän se on kaupantekotaidosta kiinni saako niihin korjausta

Myös ulkomailta voi katsella, wikissä on ohjeita.
- Phase7
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 131
- Liittynyt: 10 Kesä 2007 23:50
- Truck: Setra S210H '87,
- Location: Vantaa
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Hyvin kun suunnittelee niin kyllä 1+8 keikkabussin rakentaa vaikka 9,3m takamoottori Setrasta.
Meillä on Katri Ylanderin käytössä semmoinen:
- 13m3 takatavaratila moottorin päällä - johon johtaa 3m:n taittuva ramppi vanhan takaoven kohdalta. Mukana PA, Valot ja backline
- 3m3m tavaratila mahassa
- 2x3 kerrossängyt
- jääkaappi ja kaappi
- 1+8 istuinta
..tää rakennettiin kadunvarressa 2007-08 talvella Kylähullujen ohjeita ja neuvoja noudattaen. Hyvä tuli ja "hieno"
KIITOS KAIKILLE AVUSTA!
- ilari
...niin ja mitä tulee katsastuskonttoreihin, niin ne on ihan sekaisin näistä säädöksistä. Jokaisella ukolla oma tulkintansa asiasta.
Kannattaa otta säädökset mukaan ja neuvotella asiat kohdalleen.
Meillä on Katri Ylanderin käytössä semmoinen:
- 13m3 takatavaratila moottorin päällä - johon johtaa 3m:n taittuva ramppi vanhan takaoven kohdalta. Mukana PA, Valot ja backline
- 3m3m tavaratila mahassa
- 2x3 kerrossängyt
- jääkaappi ja kaappi
- 1+8 istuinta
..tää rakennettiin kadunvarressa 2007-08 talvella Kylähullujen ohjeita ja neuvoja noudattaen. Hyvä tuli ja "hieno"
KIITOS KAIKILLE AVUSTA!
- ilari

...niin ja mitä tulee katsastuskonttoreihin, niin ne on ihan sekaisin näistä säädöksistä. Jokaisella ukolla oma tulkintansa asiasta.
Kannattaa otta säädökset mukaan ja neuvotella asiat kohdalleen.
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Kappas, Ilarikin täällä - pitäisi tulla se teidän bussinne kurkistamaan ja saat toki tulla katsomaan tuota minunkin tekelettäni
Parannusideoiden vaihto on aina paikallaan... Ja jos et heti nimestä arvaa, kuka täällä, niin annetaan 5 pisteen vinkki - Ganes ...

- Phase7
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 131
- Liittynyt: 10 Kesä 2007 23:50
- Truck: Setra S210H '87,
- Location: Vantaa
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
...niin ja mitä niihin patteihin tulee. Niin ainakin jenkkilässä missä nightwish ja apot sun muut ovat noita pullistuvia busseja käyttäneet, on käytäntönä se että sateella ei saa käyttää, eikä myöskään "talvella". Ilmeisesti juuri vesitiiviyden yms. asioiden takia.
Eli eihän suomessa sellaista voisi käyttää juuri koskaan.
- ilari
Eli eihän suomessa sellaista voisi käyttää juuri koskaan.

- ilari
-
- Kuski
- Viestit: 34
- Liittynyt: 23 Helmi 2009 12:08
- Truck: sisu myyty! vani jäi
- Location: jkl mlk (vesanka)
- Viesti:
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
en jaksanut koko ketjua lukea mutta meillä tuo d1:sen muutoskatsastuksen kanssa sängyt oli ongelma...
mutta inssi pilkesilmäkulmassa tulkitsi ne hyllyiksi joilla voi tietysti patjoja säilyttää
mutta inssi pilkesilmäkulmassa tulkitsi ne hyllyiksi joilla voi tietysti patjoja säilyttää

- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Missä olisi sanottu että D1 autossa ei saisi olla sänky? D1 autolla ei ole muuta säännöksiä kun paikkamäärä, eli yli 1+9 ja alle 1+16
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Omassa autossa on ollut kuljettajan nukkumapaikka jo D-autonakin. Miksei se(ne) olisi sallittu edelleen...? Nooh, onneksi ei tehnyt asiasta kuitenkaan sen suurempaa numeroa
Siitä pisteet inssille!

- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Vinkkejä keikkabussin rakentamiseen
Missään ei kielletä linja-auton sänkyjä.
Pieni maininta tuosta onko D1 vai D auto: Ei ole mitään väliä onko auto rekisteröity PIENOISLINJA-AUTOKSI vai LINJA-AUTOKSI koska ajokortti D1 sallii ajamisen paikkaluvun mukaan. C-kortilla ajetaan isoa autoa ja D1-kortilla saa ottaa kyytiläisiä lisää, D;llä auto täyteen.
Pieni maininta tuosta onko D1 vai D auto: Ei ole mitään väliä onko auto rekisteröity PIENOISLINJA-AUTOKSI vai LINJA-AUTOKSI koska ajokortti D1 sallii ajamisen paikkaluvun mukaan. C-kortilla ajetaan isoa autoa ja D1-kortilla saa ottaa kyytiläisiä lisää, D;llä auto täyteen.
Tulevaisuus on sähköinen