Tielle jääminen.

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Toivottavast olette huomioineet sellaisen pienen sivuseikan että JOS se rakas ja tunteella rakennettu kulkine syystä tai toisesta väsähtää kesken matkan, ja kotio on pitkä matka.

Kuinka olette moisen asian ottaneet huomioon? Ei siinä muuten mitään, mutta kun sellaista 12-16 tonnista kulkinetta ei siirretä ihan millään pienellä voimalla, eikä sitä vedetä perässä millään narulla.

En muuten olisi ottanut asiaa esille, mutta itselle kävi tuossa toissa päivänä niin kun olimme poikani (6V) kanssa kotio tulossa porin suunnalta käytämme "ruusua" katsomassa.

Tulee muuten, tai siis se on jo, hieno kulkine.

No kuitenkin, olimme liikkeellä laina pajerolla joka vain nyykähti kesken kaiken, eli ei käynyt.
No sain sen sitten hetkeksi käymään kun avasin ilma ruuvin suodattimen päältä ja käsipumpulla hiukan pumppasin.

Silloinpa huomasin että suodatin on täynnä "möhnää" eli sellaista harmaata mömmöä joka ei sitten mene minkään suuttimen läpi, se muistuttaa hiukan grape tai gini juomaa ja on sekoitus kahta eri laatua ja vettä, ja sontaa.

No autossa ei tietenkään ollut ensinnäkään kun kaksi työkalua, jakari ja kymppi millinen lenkki, eikä tietystikkään uutta suodatinta, eikä ainetta jolla sen olis saanut edes jonnekkin tien päältä.

No onni oli että muistin ottaa luurin mukaan, mutta on se odottavan aika pitkä, varsinkin pimeällä ja viileässä.

Pari tuntia siinä oli aikaa miettiä kaikenmaailman asioita, sekä hoitaa niitä puhelimitse, ennekuin apu oli perillä.

Mutta silloin tuli mieleen että entä JOS olisi ollut vielä isompi ja painavampi auto, millä olisin sen pois sieltä saanut?

Kotiin oli matkaa yli sata ja vaasaankin 80km, lähimälle huoltikselle noin 15-18km.
Ja onko enää nykyisillä huoltoasemilla muutakuin leipää ja kaljaa kahvin kanssa, niilläpä paljon kulkineita korjailee.

Viime keväänä sen sain todeta kun etsin ajovalo polttimoa, niin piti käydä KUUDESSA(6) ennekuin löytyi, ja sekin aivan vahingossa, ja sulki menossa, muta onneksi sattui omistaja itse olemaan paikalla.

Ja kaikki varmaan olette nähneet erään huoltoasema ketjun mainoksen jossa mies tulee kassalle ja pyytää pyyhkijöitä, ja kassa neito puhuu luuriin ja lykkää eteen jonkun lelun, ja lopuksi vielä toteaa: luuleks sä että tää on joku xxxx, hä.

No se huoltis ei ollut se venäläis omisteinen vaan ihan täysin kotimainen osuuskunnan alla oleva. Mutta kunhan tuli tällainenkin asia mieleen.

Ja sitähän voisi kysellä yrittäjiltä ympäri suomen, jo valmiiksi että kuinka ovat valmiita hätätapauksessa avittamaan, ja kenellä sitten on olemassa sellainen väli "tanko" jolla voi hinata.

Itsellä aikomus sellainen teettää, tai sitten täytyy hakea pikkuveljeltä takaisin oma.

Mutta kunhan tässä pikkuhiljaa se kulkineen hankkiminen edistyy ja selkenee, niin sitten olisi kyllä sellainen "tanko" mukaan laittaa kulkemaan, ja aivan vaan varmuudeksi.
Terveisin: pupetti
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1486
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja B9M »

Kyllä suodattimet pitää vaihtaa ajoissa ja hoitaa vesi pois tankista. Ilmaaminenkin on jo volvossa semmoinen operaatio, että ei kyllä pakkasessa huvita paljon pumppailla. Ainahan kaikkia voi vanhoilla vehkeillä sattua, mutta kyllä tuo suodattimien vaihto on perushuoltoa. Tulipa eka reissulla kantapäänkautta kanssa opeteltua tuo suodatimen vaihto. Säkällä päästiin perille kun oli vettä täynnä :oops: . Tv. Ari
#048
Avatar
MAN
Rattimajuri
Viestit: 213
Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
Truck: Man
Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
Paikkakunta: Hartola

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja MAN »

Mulla on keskeytysvakuutus isossakin autossa..... viime kesänä loppui dieseli tankista kun mittarinäytti vielä 1/4 tankkia, mutta onneksi oli pitkäsäärisiä typyjä mukana nin saivat liftin heti ja oli uutta menovettä tankissa alle tunnin....:-)
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC

Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 469
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja IRJA »

pupetti kirjoitti:Toivottavast olette huomioineet sellaisen pienen sivuseikan että JOS se rakas ja tunteella rakennettu kulkine syystä tai toisesta väsähtää kesken matkan, ja kotio on pitkä matka. Kuinka olette moisen asian ottaneet huomioon? Ei siinä muuten mitään, mutta kun sellaista 12-16 tonnista kulkinetta ei siirretä ihan millään pienellä voimalla, eikä sitä vedetä perässä millään narulla.
Kiireethän siinä oikeastaan loppuu siihen paikkaan . Kyllähän näitä korjaillaan muuallakin kuin kotinurkissa ja ja sitä useammassa paikassa mitä yleisempää mallia kulkine on . Jonkun Sisu/valmet yhdistelmän moottoriongelma kaukana suomesta vaatii paljon parempia hermoja ja enemmän virtaa Visassa kuin esim. kymppi Volvon tai mersunkaan mutta jostain se paja kumminkin löytyy joka suostuu asiaan paneutumaan . :D :D
Kyllä jo kunnolla rikkoutunut tuulilasi suomessa tehdyssä bussissa eteläisessä euroopassa on jo aikamoinen murhe mutta ratkeaa lopulta kun on pakko :|

Hinaus on ehkä kumminkin ongelmista pienimpiä jos kaukana ollaan ja esim. täällä espanjassa ei henkilöautoakaan saa hinata omatoimisesti pois tienvarresta vaan aina pitää kutsua hinuri :!:

Senverran on itselläkin kokemusta puominperässä tulemisesta kun moottori mykkänä ja ohjaustehostin pois pelistä että jo runsas sata kilometriä saa käsivarret kipeäksi :cry: :cry: eikä Visakaan ollut kovin ihastunut matkasta :cry: :cry: :cry:
Aika harvoin kumminkaan mitään vakavaa matkalla sattuu kun huolehtii huolloista jo etukäteen ja pyrkii korjailemaan havaitut pikkuviat ennenkuin niistä' isompia murheita pääsee tulemaan , ja mitäpä liikkuminen näillä "leluilla" olisi ilman pientä riskiä :D :D :D
Varmaan ajaisimme tupperwarella jos emme pientä riskiä sietäisi
Avatar
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija
Viestit: 880
Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
Location: Etelä Suomi

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

On yks jos toinenkin kulkupeli käyty pelastamassa maailmalta, milloin mistäkin syystä. Huvitti kerran, kun vein vaihtoauton särkyneen tilalle, tilanne oli kuulemma paha. Takaisin tullessa pyyhkäsin noin 5 minuutin kuluttua "rikkinäisellä" autolla, kyseisestä kuljettajasta ohitse, oli ukolla hyvä ilme.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Niinpä, mutta siinäpä se onkin että kyllä varmaan kaikilla on joku "huoltomies" johon tukeutua, mutta entäpä jos ei heti olekkaan?

No itsellä se hermo ei kyllä niin helposti lopu noiden vehkeiden kanssa niinkään helposti kun kärsivien pikkulasten kanssa, ja kun kulkureihin kuuluu aika paljon lapsiperheitä niin oikein sydämmeni pohjasta toivon että ottaisivat myös ne "natiaiset" huomioon sitä autoa huoltaessa ja sen ettei siihen oikein niitä "oikasenpa tuosta" asioita oikein ole.

No kuitenkin kun tänään olimme poikieni kanssa pikku-autolla likkeellä tuumasi tuo 6v että: on se kiva kun nyt on lämmintä ja tylsää, mutta aja kumminkin lujempaa ja vinossa, kun on jäätäkin.
No vastaileppa tuohon jotakin että myös pikku herra ymmärtää eikä kysy että:ai miks?

On aika liukasta täällä meilläpäin näillä sivuteillä, kun on sellaista kiiltävää jäätä koko tie, eikä hiekasta tietoakaan.

Tarkoitukseni olikin vähän herätellä ihmisiä täällä kun se kevät ei ole niinkään kaukana, ja kulkineet lähtevät taas tien päälle, kuka minnekkin.

Mutta se että on edes jonkinlainen perushuolto kulkineelle tehty on jokatapauksessa sen liikkumisen elinehto.

Olen tällä hetkellä keräämässä tietoa henkilöistä/yrittäjistä jotka voisivat avittaa kun se ongelma sattuu kohdalle, se millä tavoin nämä henkilöt/yritykset sitten voisivat auttaa on jo jokaisen tapauksen kohdalla erilaiset, oletettavasti.

Mutta kunhan saan heiltä kaikilta luvan julkaista numeron ja nimen niin tulen sen myöskin julkaiseman täällä, muodossa tai toisessa.
Ja ne jotka eivät tahdo nimeään esiin jää sitten minun ratkaistavaksi että kerronko kenellekkään.

Ja tällaisen asian voi jokainen tietysti omalta kohdaltaan tehdä ja kysellä, ja silloin on kohta olemassa se apu aina jossakinpäin suomea, koska sitä etupäässä tarkoitin.

Voin tietysti kysellä niiltä liikennöisijöiltä jotka ajavat ulkomailla että kuinka he ovat sen avun siellä saanneet, ja onko heillä joku verkosto joilta voi apuja pyytää.

Avun hintoihin en tule mitenkään puuttumaan, vaan sen jokainen hoitaa itse, pientä alennusta voin yrittää puhua kun kuuluu kylähulluihin, mutta mitään varmaa en voi luvata.

Ja toivottavasti olen kaikkialta saanut vastauksen siihen mennessä kun tämänvuoden kevät kokous on ajankohtainen, ja voin sitten kertoa että kehenkä ottaa yhteyttä kun ongelmia tulee, ja toivottavasti ei tule.

Ja sitten olisi pieni toive että vaihtaistte yhteystietojanne että saa pienistäkin vioista kysellä kun on tuolla tienpäällä.

No itsellä on asiat kuitenkin jotenkin hoidossa, mutta askaruttaa vaan se että kun on kuitenkin tarkoituksena hankkia se matkailu-bussi, niin kuinka sitten käy, kun ei enää ne työkalut ja taito riitäkkään, eikä ole ketään jolta kysyä neuvoa, eikä saa sitä hinuria kun ei osaa kertoa toisella kotimaisella että missä on.

Enkä näillä jutulla halua maalata piruja seinille, vaan laittaa ihmiset miettimään asioita myös toiselta kantilta.

Terveisin:pupetti
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
kuoppaukko
Rattimajuri
Viestit: 168
Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
Paikkakunta: Haapajarvi

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja kuoppaukko »

Kiinalaisilla on tielle jaamiseen suoraviivainen asenne. Eritoten raskas kalusto jaa siihen asentoon tielle johon se viimeisen pyoran liikkeensa henkaisee. Remontti aloitetaan ja useimmiten myos lopetetaan juuri siina,, olkoon sitten isompi tai pinempi. Eipa juuri hinailla.Muut menee ohi sitten mista paasevat. Isojen kaupunkien alueilla on nykyaan kylla laadukaita korjaamoja ja hinauspalveluita- etenkin liikennepoliisilla, joka korjaa vaarin pysakoidyt autot aika vikkelaan. Niita saa sitten paikallisilata "tattarinsoilta" rahalla kysella ja lunastella. Muistuu mieleeni maininta Scanian ohjekirjasta "hinauksen ajaksi kardaani irrotettava",, Kuinka vakava tama kommentti on??? Voiko muutaman kilometrin hinata ilman vaurion vaaraa??
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

kuoppaukko kirjoitti: Muistuu mieleeni maininta Scanian ohjekirjasta "hinauksen ajaksi kardaani irrotettava",, Kuinka vakava tama kommentti on??? Voiko muutaman kilometrin hinata ilman vaurion vaaraa??
Eikö se ole sama kuin ajo ilman öljyä vaihdelaatikossa :shock:

:oops: vanhat muistot voitelee muutamat metrit :?
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Taitaa naapurin mersussa (kuorma-auto, actross vm 03, teligent robottivaihteisto) lukea että irrottamatta saa hinata maks 1km ja maks 10km/h, pidemmälle niin irrotettava kardaani...

Juu, onhan se paha jos tielle jää, tietenkin on kuitenkin eroa että onko oma perhe/kaveriporukka vai tilattu ajo.


Meinasi viime sunnuntaina tulla kiire, kun ei setra vaihtanu isolle alueelle, puoli tuntia kokeilin ja soitin jo firmalle että nyt vara-auto käyntiin...

No, ne oli laittanu toisen auton käyntiin, ja sanoin että alan tulemaan vastaan, niin kilometrin jälkeen se sitten vaihtoikin. Kunhan se on kerran vaihtanu, niin sitten toimii hyvin kunnes taas seisoo yön yli. Ollut kuulema aikaisemminkin samantyyppistä vikaa, ja kaksi kertaa jo joku ilmasylinteri (vai mikä lie) vaihdettu. No, kun vein auton takaisin tallille niin ajoivat suoraan korjaamohalliin ja sanoivat että tietääpä mekaanikko heti maanantaina mitä tehdä.

Muuten kiva auto toi setra, V8 ja jotain 400-500hv
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4446
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

kuoppaukko kirjoitti:Muistuu mieleeni maininta Scanian ohjekirjasta "hinauksen ajaksi kardaani irrotettava",, Kuinka vakava tama kommentti on??? Voiko muutaman kilometrin hinata ilman vaurion vaaraa??
Eikö kiinteälovisella lootalla olevaa voi hinata maailman tappiin? Jos ei, niin mielelläni kuulisin miksi ei, onko kertoja tuon perässä vai mikä jää ilman voitelua? Kaverin metsäfirman lavetti on kertaalleen hinattu ja siitä hinuri katko kardaanin kyllä. Unohtu vaan kysä että miksi.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Reddewil kirjoitti:
kuoppaukko kirjoitti:Muistuu mieleeni maininta Scanian ohjekirjasta "hinauksen ajaksi kardaani irrotettava",, Kuinka vakava tama kommentti on??? Voiko muutaman kilometrin hinata ilman vaurion vaaraa??
Eikö kiinteälovisella lootalla olevaa voi hinata maailman tappiin? Jos ei, niin mielelläni kuulisin miksi ei, onko kertoja tuon perässä vai mikä jää ilman voitelua? Kaverin metsäfirman lavetti on kertaalleen hinattu ja siitä hinuri katko kardaanin kyllä. Unohtu vaan kysä että miksi.
Raskaan kaluston vehkeissä sama öljy joka kiertää moottorissa kiertää myös vaihteistossa.

Jos moottori ei käy niin EI KIERÄ :!:
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja motoku »

henkilöauton manuaalivaihdelaatikko on roiskevoitelulla, voitelu toimii hinatessakin (kun kardaanihan pyörittää pää- ja sivuakseleita vaikka vaihde on vapaalla)
raskaassa kalustossa ja automaattivaihteistossa onkin painevoitelu, jonka pumppu on "moottorin puolella" kytkinakselin yhteydessä, jolloin laatikosta puuttuu voitelu. vanhat öljykalvot estää lootan vaurioitumisen lyhyillä keskitieltä lähimmälle pysäkille-hinauksilla, mutta pidemmällä matkalla loota pyörii kovaa kuivana.
silloin laakerivaurio mahdollinen..
kardaanin irroitus tai vetoakseleiden poisto tai hinaaminen perä ylhäällä

eipä juuri tule ajateltua yleensä koko kaluston hyytymistä, melkein jos saa auton yleensä liikkeelle, vie se sitten myös perille.

pitäis kysyä, koskeeko autoliiton AL-turva myös näitä meidän rakkineita, olis erittäin halpa apu :!: :!: :!:
sen kun soittaa samaan numeroon ja kertoo sijaintinsa ja vian niin tuskin kahveja ehtii keittää kun on jo innokas korjausmies osat kainalossa koputtelemassa ovelle päästäkseen ilmaiseksi korjaamaan :lol: :lol: :lol:
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Eipä AL-turva turvaa tyypillistä Kylähullua

:| turvaa vain :shock:
:( alle 3500kg kokonaispainoisen auton
:( alle 10 vuotta vanhan auton

Minulla on vanhan Teollisuusvakuutuksen peruja oleva IF-vakuutus
8) ei painorajoitusta
8) ei ikärajoitusta
8) ikkunavakuutus ilman boonusmenetystä
8) ei korotettua omavastuuta ulkomailla
:( näitä ehtoja ei saa enään uuteen vakutukseen
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
RH
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 12 Marras 2006 21:40
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja RH »

Mitenkäs hinausvakuutus?
Ammattiliikenteessä kuorma-autoissa aika yleinen, hinta niin halpa et vuoden vakuutuksen hinnalla ei tienpäällä tehdä minkäänlaista remonttia. Saaneeko sitten kuinka vanhoihin sitä en tiedä.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Mä en ainakaan saannut noihin :( ovat kuulemma liian vanhoja :shock: meinaavat varmaan et niitä joutuu hinaan koko ajan :shock: :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Minulla tuohon yllä selostettuun vakutukseen sisältyy 8) hinausvakuutus ilman rajoituksia
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

"Vakuuttavalta" yhtiöltä kannattaa aina, ihan poikkeuksetta, pyytää tarjous jossa on moiset asiat eritelty, ja paperille kirjattu.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Avatar
pupetti
Rattimajuri
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
Truck: mercedes-benz
Location: Vaasa/ muu suomi

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kertoi tänään pari kaveria, jotka on enemmän ja vähemmän kuljetus alan yrittäjiä, sellaisen mukavan tiedon ettei vakuutusyhtiöt nykyisiin kuorma-autoihin oikein tahdo myöntää sitä hinaus- tai poikkeus vakuutusta kuin eri hinnasta.

Eli se taas tarkoittaa että siitä hinauksesta joutuisi yrittäjä maksamaan tavallaan tuplahinnan, varsinkin jos sattuu tulemaan sellainen hinausyrittäjä jolla ei varsinaista sopimusta ole ko.vak.yhtiön kanssa.

No heillä kuitenkin on, koska toimivat etupäässä pääkaupunki seudulla ja siellä tuntevat jo entuudestaan hinurit ja omistajat.

Toisella kaverilla, oli sen yrityksen joka hänelle palkan maksaa, jäänyt pari vuotta vanha sisu jossa umpikaappi alustan päällä, tuonne saksan puolelle lähelle jotakin satamaa, josta oli tarkoitus suomeen tulla.

No kuski sitten soittanut ohjeiden mukaan paikalliselle yhteistyö kumppanille joka lähettänyt paikalle kaksi asentajaa, olivat tulleet mersun pakulla ja todenneet etteivät tiedä sisuista tuon taivaallista, ja olivat sitten soittaneet paikalle hinurin.

Hinuri tuli ja sitä oli ajanut suomea puhuva kuski, olivat siinä tutkineet sisun sielun elämää ja todenneet että syöttöpumpun sisältä on jotakin osia hajonnut.

No sisu hinurin perään, takarenkaista nostaen ja paikalliselle rellu korjaamolle jossa vaihdettu osia uusiin.
Ja taas oli sisu kulkenut, tosin maitse suomeen.

Suomessa sitten olivat laatineet siitä vahinkoilmon laskuineen vak.yhtiölle josta tullut ilmoitus että vahinko on tapahtunut, mutta etä kyseessä vanha vakuutus ja uusi auto jota vakuutus ei koske.

Nyt asiaa sitten puidaan eri instannsien toimesta.

Ja vastaus tulee joskus ja jouluna tai ensikesän keskiviikkona.

Että voi se auto "nyykähtää" vaikka olisin suht uusi.

Mutta sainpa ainakin tietooni sen mitä heiltä kysyin.

Eli kun jollakin sattuu tulemaan eteen sellainen asia jota ei oma järki yhtäkkiä pysty ratkaisemaan, eikä sitten sitä tietoa mistään tunnu saavan, niin jos siltä tuntuu voi aina soittaa minulle niin jos tarvetta ilmenee annan toisen numeron joka sitten saattaa tietää lisää apuja, auton korjauksen suhteen.

Lupaa heidän nimiensä tai numeroihinsa julkaisuun en saanut, vaikkakin ne netistä ja luetteloista nimellä löytyvät, mutta kun kuitenkin heilläkin on joskus sitä vapaa aikaa niin eivät halunneet nimiään esiin.
Kummatkin tunnen jo monenkymmenen vuoden ajalta ja tiedän että he voivat antaa taas toisia numeroita ongelma tilanteissa, ja oma numeroni löytyy tuolta profiilista.

Ja nyt kun on itsellekkin hiukan valjennut että kummonen se kulkine tulee olemaan niin täytyypi ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön ja kuunnella että mitä kertovat.
Sen tiedän että volvialla ei ole raskaalle kalustolle vakuutusta mutta minkälainen on sitten nykyisin if:illä sen tiedän kun sinne soitan, muista vak.yhtiöistä puhumattakaan.
Terv:pupetti

Ainiin, ja niitä kuorma-autojen käytettyjä renkaita voi kauttani kysellä,itse en niitä myy mutta tiedän mistä niitä voi kysellä, ja edelleenkään en hintoihin puutu, sen sopii jokainen itse tapauskohtaisesti.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

pupettille toteaisin että tuo minun IF vakuutukseni on ajalta jota IF kaikin ilvein yrittää irtisanoa koska ehdot ovat todella hyvät. Irtisanoivat jo matkavakuutukseni ja tarjosivat uutta nelinkertaisella hinnalla ja puolta huonoimilla ehdoilla. :shock:
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
vjk55
Rattiamiraali
Viestit: 335
Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Location: Muurame
Member id: 093

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

Mulla vakuutus IF:sä tehty huhtikuussa 2007 ja eivät antaneet mitään muuta kun ihan pakollisen liikennevakuutuksen ja sekin kallis ilman poonuksia tai antoi 10 % alku puunuksen kun muutkin vakuutukset IF:sä. Ei ne vanhaan autoon mitään muuta anna.
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Minun vakutus on otettu joskus 70-luvulla josta se on siirtynyt autosta autoon ja lopulta 1999 Volvo B10M:n
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
Carman
Rattiamiraali
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja Carman »

Nostetaanpas tälläinen vanha keskustelu esille, asia tuli esille tuossa kun tutkiskelin vakuutuslaskua.

Eli tein kesällä osakaskon tähän -88 käyttöönotettuun K112 Scaniaan joka on rekisteröity M1-henkilöautoksi.
Silloin kävi oikein tarkastaja Pohjolalta kuvaamassa auton ja kyselemässä kaikkea viisasta.
Nyt tutkin noita lappuja, niin perhana siellähän lukee että Autopalveluvakuutus, omavastuu 0€.

Tämä siis taitaa tarkoittaa että jos jää tienpäälle niin soittoa vaan hinurille ja pohjola maksaa viulut?
Koko osakasko maksaa 129€/vuosi.

Onkos nyt muille myönnetty tuota autopalveluvakuutusta?
Kannattaa ainakin kysellä näitä vakuutuksia Pohjolasta.
Liikennevakuutus itselläni 515€/vuosi ja siitä bonukset pois.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4287
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Jahas jahas ja kyseessä on yli 20 vuotias auto ;)
Tulevaisuus on sähköinen
Jan-Erik
Rattimajuri
Viestit: 231
Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
Truck: Star M1 matkailuauto
Location: Tammisaari

Re: Tielle jääminen.

Viesti Kirjoittaja Jan-Erik »

Kyllä noi kaskon lisäosat sai Fenniasta ilman suurempia selvittelyjä, tuulilasi, hinuri jne
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Vastaa Viestiin