Käsikaasu Volvossa B10M
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Käsikaasu Volvossa B10M
Huomasin kojelaudassa oudon nappulan, siinä oli reikä keskellä eikä se liiku mihinkään, sitten käsikirjasta selvisi että siinä pitäisi olla käsikaasu eli vaijeri on poikki ja sen päässä mahdollisesti ollut nuppi tai kuu pylpyrä hävinnyt johonkin. Tuollaisia vaijereita kai saa varaosaliikkeistä? Onko hankala asentaa paikoilleen? Tyhjäkäynti on kylmänä hiukan päälle 500 rpm mutta lämmetessään asettuu 600 rpm kohdalle. Pitäisikö olla lähempänä 700 rpm että laturi lataisi kunnolla tyhjäkäynnillä?
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Re: Käsikaasu Volvossa B10M
Latauksen riittävyyteen en osaa ottaa kantaa, mutta tuossa 550-600 r/min on ollut "terveen" koneen tyhjäkäynti. Aika usein noissa vanhemmissa käsikaasu on poistettu käytöstä, ilmeisesti tarpeettomana?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Käsikaasu Volvossa B10M
Laturi herää kyllä tyhjäkäynnillä. Ainakin, jos pikkaisen näpäyttää kaasulla. Noiden hupiakkujen kanssa saa laittaa hieman kierroksia. Muuten vinkuu laturin hihnat. Käsikaasu on näppärä mikäli haluaa paineet nousemaan nopeasti.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: Käsikaasu Volvossa B10M
Onhan tässä tultu toimeen ilmankin käsikaasua vaikka joissakin tilanteissa siitä voisi olla hyötyä.
Tyhjäkäynti on siis nyt terveellä alueella ja sen puoleen ei murhetta
Tyhjäkäynti on siis nyt terveellä alueella ja sen puoleen ei murhetta

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.