...minähän sitä bussia mm. tietysti ajan. On teoriat käyty jo

, mutta kokemukset pohjautuu suurimmillaan suurten pakettiautojen ja kelkka/backline-kärryjen kanssa porttikongeissa solmuiluun.
Niissä ei vaan millään pysty yöpymään tai käyttämään yö-ajoja hyväkseen lepäämisen kannalta. On meillä pari teknikkoa joilla on sitten ne C:t myös.
Sen ajamisen varmasti oppii kun, pitää vaan jäitä hatussa. Siksi mä täällä kyselen ettei bussin hankintaa seuraavalla viikolla paljastu joku tyyppivika-pommi jonka kaikki muut olis tienny jo etukäteen kun olisin tajunnu kysellä.
Se mitä tulee keikkojen aloittelemiseen, niin on toikin bändi jo keikkaillu 6 vuotta ja tehny kolme levyä. Silti palkkakuitit ohjelmatoimistolta tullessa alkaa usein miinus merkillä. Eiks oo vinhaa

?
Tietyllä tavalla alkaa siis jo ikäkin painaa. Kalustoa ja henkilökuntaa alkaa olla jo sen verran että ei enää viittis istua jotain Helsinki-Tornio-Helsinki pätkää putkinuppi sylissä jalat puuduksissa. Joskus juttelin sen Jake's Bluesband:in jonkun tyypin kanssa niiden vanhasta bussista joka oli myynnissä.
Sille oli jääny kuva, ettei siinä oo hajonnu ikinä mitään - ennenkuin yhtäkkiä meni toinen taka-ilmapussi ja runkopalkki takaa samalla kyydillä. Bussi meni vaihtoon.
Nää on niitä kokemuksia joita mä täältä haen. Se on musta itsestään selvää että vanhassa autossa on yllätyksiä. Joskus niihin menee omaisuus, joskus niistä selviää "rautalangalla ja teipillä", mikä ei sinällään ole mun henk.koht suosikki korjaustyyli.
Ikinä en oo siis bussia ajanu. Ikinä en oo sellasta korjannu, mutta hulluttaa. Järki pitäis yrittää pitää päässä tän oireilevan hulluudenkin keskellä. Tää tuntuu olevan paras paikka saada mahdollisimman kattava kuva siitä mihin ollaan ryhtymässä. - Voihan silti olla että käy juuri niinkuin tossa edellisessä viestissä kerrottiin. Kamat alkaa prakailemaan eikä kukaan viitsi niitä korjata
- ilari