se on jännä juttu, että -2 astetta tuolla autossa tuntuu lämpöiseltä, jos ulkona on -18 astetta
Sitä tarkenee sisällä tehdä hommia vaikka paljain käsin.
Kerro mihin lämpöön tuolla saat sisätilat ja mikä keli on ulkona? (Pitäis ite tehdä huomenna sama testi)
Akulla on muuten hyvä olla tuossa weban vieressä. Antaa jerkkuu ihan eri tavalla kun kylmässä maailmassa.
Mun täytyy kans ruveta suunnittelemaan tuota webaston asennusta. On kaksi vaihtoehtoa joku vanha webasto transitista purettu ja sit mul ois vanetessa vielä kiinni 5kw eberi täytyy miettiä kumman siirrän tuohon bussiin tai sitten tilaan uuden planarin lämmittimen
Joo Miulla menee testii huomenna tai viikolla. Pitää ekka kantaa 200 patteri tonne ja sit meinasi kantaa 20a automaatti laturin jossa buust toiminto. Mut iha ekka eristän vielä ton Pakarin sillä valkois3lla nauhalla ja sit se ritilikkö vielä siihen. Nyt siinä on vielä turha pieni rööri vanerissa ku on 30mm ja putki 27mm. (On muuten raivaussahan runkoputkea pakoputki ) nyt tosta menee paksu kumilortto suoraan takarappusille, mut meinasin tehhä semmosen Tatin päähä et tursottaa ilmaa 360 astetta.
En jaksanu kantaa lentsussa sitä mörköakkua serieksestä joten tommosella ruohonleikkuri akulla mennään einhellin kera. Laitoin akun tukevasti kiinni ja eristin pakarin ritilällä, 35a sulake meni plussan väliin.
Nyt on ulkona -8c ja autossa -9c ja käynnistin wepatsun puoliteholle apout. Autossa kaksi ikkunaa eristetty ei muuta. Mittarin asensin autoon puhalluksen taakse ettei mittariin suoraan puhalla. Kello oli 12:20 ja mittari on 5cm ikkunasta ja 120cm korkeudella rautalangassa roikkumassa.
Älä pety,ei se enää pakkasella ihmeitä lämmitä. Jos saat jaettua/kanavoitua sen puhalluksen noin viiteen kohtaan auton lattialle niin saattaa vuorokaudessa just plussalle päästä.
Just kävin kurkkaa ni puoli astetta jo lämmintä joo en meinannut yöpyä tän lämppärin avulla. On ilppii yms. Apuna mut ihan kun näprää ja väklää sisällä ni hintsumpi tehhä et räkä ei nokassa valu kokaikaa. Eli tunnissa saavutettu puolikas lämpöaste mittarin kohdalla. (Analoginen ) tossa mittari jonka just kannoi sisään enne testii.
+2 asteeseen meni puolella teholla nyt 3 tuntiin. Ei paha. Tiiä vaikuttaako jos kääntäs termarin täyvelle? Tokkopa vissii ku ei tuollakaan pyynnöllä täyttänyt unelmiani
Onkos kellää ideaa millä hallita 12v flektin puhallin nopeutta ? Sit kun täällä on tietäjiä vaikka huru mykke ni onko olemassa semmoista kameraa joka on halpa jota voisi käyttää vaikka kännykällä etänä?
Kotipiahssa vain. Emmmää sitruunaa viitti purkaa tai sit jos löytyisi jostai jokunen tietsikan puhallin kattoikkunan kohalle et sais lämmintä painatettua alaspäin? Lattia vs. Katto on reilusti yli 12c ero :○
Lainaan Reddewili tekstuuria : Siis 120mm tietsikkapuhaltimella, mitä? Sillä siirtää vaakasuuntaan ilmaa, mutta jos lämmintä pitäisi saada alaspäin tai muuhun kuin luontevaan vapaakiertoon, niin haaveeksi jää. Jos ei puhuta mistään 3-5A (36-60W) serveri-puhaltimesta (joka on muuta kuin hiljanen)
Ois Miulla iso flekti mitä tarttis ohjata just vaikka tuolla iipein laitteella. Mielummin maksaisin kotimaisesta kun ulkolaisesta tai ainaki rahat suomeen
Tuolla voi seurailla ja pyöritellä, mitä autossa tapahtuu. Mökillä tuollainen oli "valvontakamerana" ja kun sitä etäkäänsi, ja kun oli lämpömittari vieressä, niin samalla näki miten lämmöt makas mökillä.
Mutta noiden liikkeentunnistus ominaisuudet on roskaa, eikä niillä tee mitään
Jo nyt on kumma. Nyt mittasin auton pakkasnesteen keston samaisella refraktometrillä ja tulos 30c, tällä kertaa mittasin nesteen suuremmasta määrästä kun aamulla. Nyt otin näytteen sankosta johon imaisin imupumpulla nesteet paisarista. Outoa. .. no huomenna 100% etyleeniglukolia koneeseen jossa fifti fifti seos antaa 36c.
Vaan missä lämpötilassa mittasit? Eikö ainakin joillekin refraktometreille ole ilmoitettu käyttölämpötila,vaikka kalibrointi tehdään +20 asteessa. En tiijä miten se automaattinen lämpötilan kompensointi toimii kovassa pakkasessa?
No eka testi oli mittari lämpimästä pihalle ja kylmää nestettä päälle. Seuraava testi kotona sisällä pahvimikissa näyte n.30min ja fraktometri sama sisällä. Töissä näytti 23c sama neste fraktometrillä. .. no nyt sai jo 5 litraa uutta paisariin ja isowepa jauhaa maahan kesää minkä ehtii. Sit tyrkkään auton käyntiin 2 tuntia ja huomenna sama homma.
Tänään isolla wepalla ja konekäynnissä lämmöt samasta mittarista 27c ja ulkona 23c pakkasta, sitten sammutin auton ja sit wepan ni 40min arviolta meni aikaa ja lämpötila tippui 17 c asteeseen. .. Tarttis laittaa noita levyjä ruuman pohjaan, mutta urtsipöntössä lukee -10astetta toimintalämpötila kehvelelinkehveli, 8 poltinta vaihtelin katkaisijoihin et löytäis pimeelläkin napit, tosin pimeällä uskalla kattoo muualle ku eteensä Mut hintsumpi kun palaa lamppuja ku lentokoneessa
Pöh, nyt just huippukeli tehhä remppaa. .. huomenna vielä parempi! Mammakin ensimmäisen kerran ikinä tunti hieman vissii sääliä kun tuumas: on kyllä ikävä kun joudut pihalla tekemään autoa!? En ees pystyny vastaamaan siihen mitään.
Miksköhän muuten leikkimökkejä rakentaessa/ostettaessa ei huomioida sellasta, et ne vois ainakin toiseen suuntaan olla sisämitaltaan se 2m et punkka mahtus. Lapsien leikkimökkiaika kun menee ohi aikalailla nopeesti, mut isännän ulkoruokinta jatkuu ainakin pätkittäin koko elämän.
Juu itseasiassa kesällä menee leikkimökki laajennukseen. Jatkan tosta takaseinää ja tulee 300w pakkasvahti ja eristeet. Nii ja itikoitakaa ei oo nyt yhtään! On muutes erikoinen juttu kun nyt kovallapakkas3lla kestää paineet autossa pitempään? Mitä lie syynä? Tässä välillä hupiauto hommia. ..jösses mitkä pakkasnesteet sisällä
On muutes erikoinen juttu kun nyt kovallapakkas3lla kestää paineet autossa pitempään? Mitä lie syynä?
No hö, tietysti se ilma jäätyy sinne säiliöön sellaiseen säiliön muotoon, eikä mahdu putkesta ulos.