Golden Eagle "Osku"
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 993
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Golden Eagle "Osku"
Semmonen muovikiekko olis hyvä. Paperikiekot kuluu, ja se nöyhtä rikkoo lopulta sen herkän koneiston.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Re: Golden Eagle "Osku"
Nuo piirturit myös väljistyy ajanmittaan ja tarvii useamman kiekon päällekäin että tuo merkkivalo ei pala. Taitaa meillä sisussa olla tällähetkellä yhteensä 5 kiekkoa siellä kokoajan pyörimässä aktiivisen kiekon lisäksi. Apparikiekkojakin pitää olla pari ettei valo loimota.
Pölykapselit tosiaan pitävät usein vikinää, normaalistihan sitä ei sisään kuule, mutta ohiajavat linjurit vikisevät aika usein.
Pölykapselit tosiaan pitävät usein vikinää, normaalistihan sitä ei sisään kuule, mutta ohiajavat linjurit vikisevät aika usein.
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Pöh. Meinasin irrotella pattereita, mutta noille ruuman pattereille ei ole sulkuhanoja ollenkaan.. Sehän lorisee koko järjestelmä tyhjäksi. No joo, melkein ruuman katossa on se patteri mitä meinasin irrotella, mutta silti tuli semmoinen masennus etten jaksanut alkaa mitään tekemään.
Etittävä tarpeeksi iso saavi kun ottaa letkun irti..
Huonekiertoakin pitää muokata, mutta sille on sentään hanat konehuoneessa.

Huonekiertoakin pitää muokata, mutta sille on sentään hanat konehuoneessa.
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Kyllähän ne patterit sieltä irtosi, "klemmari irti ja sitten mietitään"-periaatteella.
Tulipa pestyä ruuman lattiatkin, en vaan tiedä onko glykoli ihan paras materiaali.
Olin oikein puutulpat mittaillut valmiiksi letkuihin, mutta oli pirut niin tiukat ettei meinannut siinä tohinassa saada heti paikalleen..
muta ei sieltä kai montaa litraa ainetta karannut. Mietitään ilmailuita sitten vähän myöhemmin.
Nyt on alkupään lattiat aika hyvin purettu.. keittiön kohdalle tulee tuommoinen "kurvaava" käytävä.
Vielä tuo yksi vesiputki tuossa töröttää keskellä kuvaa, se siirrettävä kanssa alemmas.


Olin oikein puutulpat mittaillut valmiiksi letkuihin, mutta oli pirut niin tiukat ettei meinannut siinä tohinassa saada heti paikalleen..

Nyt on alkupään lattiat aika hyvin purettu.. keittiön kohdalle tulee tuommoinen "kurvaava" käytävä.

Vielä tuo yksi vesiputki tuossa töröttää keskellä kuvaa, se siirrettävä kanssa alemmas.

- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Veneliikkeistä saa kartiotulppa sarjoja jotka on reikien tukkimiseen tarkotettu. Ihan käteviä autossakin, vaik uppoomisvaara on pienempi. Semmoset leveeleukaset lukkopidit on ja hyvät. En muista millä nimellä niitä myydään, mut leuka on tyyliin 10cm levee. Niillä saa emännänkin hiljasemmaks, mut ei äänettömäks kumminkaan.
Rosmo
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Noniin, olikin hyvä päivä kun töistä tuli yllättäen vapaapäivä ja silti oli kaikki lapsetkin hoidossa ja koulussa, ja vaimo töissä niin sai häiriöttä paahtaa menemään aamusta lähtien. 
Irrottelin ne tiellä olevat lämpöpatterit! Keskioven rappukäytävästä ja vessasta pikkupatterit, ja takaosasta toiselta seinältä nuo kaksi pitkää. Ainakin osa näistä tulee vielä takaisin hiukan eri paikkaan, kunhan nyt pääsee kasausvaiheeseen niin näkee tarkemmin.
Hassua että nämä on kaikki eri mittaisia, luulisi että olisi joku sarjatuotantolinja ollut tehtaalla..
Nuo kaksi pitkääkin oli peräkkäin, luulisi että voisi olla välimallin patteria kaksi saman pituista?


Sitten aloin tuota vessamööpeliä purkamaan. Kokonaan ei ole tarkoituskaan purkaa, ainakin oven puoleinen seinä jää paikalleen, mutta ajattelin selvittää saako sen säiliön sieltä pois turhaan lattiaa korottamasta..
Samalla tuli huomattua että vanerit ovat melko haperoa siinä vessan läheisyydessä, näinkö on liian monta kertaa loroteltu ohi pöntön..
Ruuman puolelta oli ihan kohtuu hienosti nuo korjattukin alumiinipellillä ja sikafleksillä, mutta ajattelin että jos ruumaan jotain makuutiloja tulee niin aika tympeä se mätä vaneri siellä pohjassa muhimassa.

Kyllähän se säiliö sieltä lähti helpostikin irti. Giljotiiniventtiili piti särkeä kun ei lähtenyt ehjänä irti mitenkään, eikä mahtunut lattian reijästä läpi.. Säiliö on hirmu hyväkuntoisen näköinen, rosteria kun on. Täytyy vielä visioida kävisikö tämä mitenkään sinne vessan uuteen paikkaan, vähän on ehkä turhan pitkä.

Aika surullinen oli se säiliön allakin oleva vaneri..

Mietin vähän semmoista, että purkaisi ruumasta nyt lattiat pois, ja siistisi ne mahan alla olevat himmeliputket samalla. Sitten laittaisikin uudet levyt sinne himmelin alapuolelle, finnfoamia putkien väliin, ja toinen levy päälle.. Tulisi eristys tuohon lattiaan samalla, eikä veisi huonekorkeutta yhtään. Se pohjapuolen levyhän voisi olla aika ohutkin, tai vaikka jotain muovia tai alumiiniakin ehkä.. Sen verran vain ettei foamit putoa kadulle.

Irrottelin ne tiellä olevat lämpöpatterit! Keskioven rappukäytävästä ja vessasta pikkupatterit, ja takaosasta toiselta seinältä nuo kaksi pitkää. Ainakin osa näistä tulee vielä takaisin hiukan eri paikkaan, kunhan nyt pääsee kasausvaiheeseen niin näkee tarkemmin.
Hassua että nämä on kaikki eri mittaisia, luulisi että olisi joku sarjatuotantolinja ollut tehtaalla..



Sitten aloin tuota vessamööpeliä purkamaan. Kokonaan ei ole tarkoituskaan purkaa, ainakin oven puoleinen seinä jää paikalleen, mutta ajattelin selvittää saako sen säiliön sieltä pois turhaan lattiaa korottamasta..
Samalla tuli huomattua että vanerit ovat melko haperoa siinä vessan läheisyydessä, näinkö on liian monta kertaa loroteltu ohi pöntön..


Kyllähän se säiliö sieltä lähti helpostikin irti. Giljotiiniventtiili piti särkeä kun ei lähtenyt ehjänä irti mitenkään, eikä mahtunut lattian reijästä läpi.. Säiliö on hirmu hyväkuntoisen näköinen, rosteria kun on. Täytyy vielä visioida kävisikö tämä mitenkään sinne vessan uuteen paikkaan, vähän on ehkä turhan pitkä.

Aika surullinen oli se säiliön allakin oleva vaneri..

Mietin vähän semmoista, että purkaisi ruumasta nyt lattiat pois, ja siistisi ne mahan alla olevat himmeliputket samalla. Sitten laittaisikin uudet levyt sinne himmelin alapuolelle, finnfoamia putkien väliin, ja toinen levy päälle.. Tulisi eristys tuohon lattiaan samalla, eikä veisi huonekorkeutta yhtään. Se pohjapuolen levyhän voisi olla aika ohutkin, tai vaikka jotain muovia tai alumiiniakin ehkä.. Sen verran vain ettei foamit putoa kadulle.

- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Golden Eagle "Osku"
Hyvin rojeksi etenee. Itse en ole uskaltanut pattereita purkaa kun vieläkin kummittelee yksi setran ilmaaminen 9v. Takaa. Se oli karmeaa. Kuinka suunnittelit ilmaa saada sit pois? Ihan kyselen uteliaisuuttaan hän.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Jooh, en tiedä.Pukaatti kirjoitti:Hyvin rojeksi etenee. Itse en ole uskaltanut pattereita purkaa kun vieläkin kummittelee yksi setran ilmaaminen 9v. Takaa. Se oli karmeaa. Kuinka suunnittelit ilmaa saada sit pois? Ihan kyselen uteliaisuuttaan hän.

Konehuoneesta kääntelin aika paljon hanoja kiinni, mutta ei kyllä koko patterikiertoa saanut eristettyä millään.
Konehuoneessa on kyllä joku automaattinen ilmauspömpeli, mutta tokkopa se auttaa jos ilma ei ensin ymmärrä mennä sinne pömpeliin..
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Golden Eagle "Osku"
Ilmaaminen on puolen vuoden savotta. Mulla posahti Volvosta iso letku termostaattikotelolta ja systemi tyhjeni, sain loput ilmat vasta seuraavana kesänä pois. 9700 volvosta ei lähde ilma millään. Ei sitten millään. On ajettu keulaa mäkeen, perää mäkeen, istuttu ilmausavaimen kanssa kaksi vuorokautta ja lopeteltu tyytyväisenä. Muutama viikko kuluu ja taas on ilmaa tullut jostain. Kaveri sanoi ilmanneensa kolme vuotta ajokkia että oli kaikki ilma pois.
Tulevaisuus on sähköinen
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
No nyt mie ymmärrän miks sie "ramppaat" norjassa. Siel on hyvä ilmata ko ajelee vuononrantoja ylös alas. Hoituu vähän niinko itestään.
Rosmo
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Golden Eagle "Osku"
ehkä vanhooli on sit helppo mutta vaikka tosta on repiny ties mitä letkuja irti ja välillä ilmaillu varmuuden vuoksi niin ei kyllä ilmaa oo löytyny ikinä mistään.
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Golden Eagle "Osku"
mulla on automaatti ilmain asennettu tehtaalla 

- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Golden Eagle "Osku"
Tuli mieleen ku kanialla olin röissä ni pumpattii astiasta paineilmapumpulla alavesiletkusta vedet sisään. Tekis jonnii patentin tohon patterikiertoonkin? Mistä lie laittas sisään? Mie en ees tiiä missä kaikki patterikiertoon kuuluvat vivut on. Kolme siis tiiän, vepaston luona 2 kpl ja yx peräkontissa ja en tiiä yhtää mitä ne sulkee tms.? Kai ne kesällä pitäis kiinni laittaa?vai tarviiko?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Tuolla on siis konehuoneessa minusta automaatti-ilmain, semmoinen isohko pönttö minkä alareunaan menee vesiletkut, ja yläreunasta ihan pikku pikku letku paisariin. Eli kaikki pönttöön joutuva ilma kulkeutuu tuota kautta paisariin ja sieltä ulos.
sen verran pelotteluistanne säikähdin että täytyy nyt kiiruhtaa vedet takaisin koneeseen..
saa sitten koko talven ilmailla. Tänään jo yhden uuden vesilinjan rakentelin..
On muuten edullista 28mm kupariputki, 5 metriä vähän reilu 120euroo..
köyhille olisi kallista! Tuttu tyning-kauppias http://www.speedimports.fi toi läjän silikoniletkuja kotiovelle, on mutkia monessa eri kulmassa. Vakionakin näyttää olevan silikonit klemmareilla. Ehkä bussi tutisee keskiverto rintamamiestaloa sen verran enemmän, että helmiliitos ei olekaan se järkevin..
sen verran pelotteluistanne säikähdin että täytyy nyt kiiruhtaa vedet takaisin koneeseen..

On muuten edullista 28mm kupariputki, 5 metriä vähän reilu 120euroo..

-
- Kuski
- Viestit: 30
- Liittynyt: 10 Heinä 2015 23:46
- Truck: MB508 1978/87
- Location: Kaakkois-Suomi
Re: Golden Eagle "Osku"
Ilmaaminen paineella (ali tai yli). Mukaan jotain, joka rikkoo pintajännitystä, vaikkapa muutama tippa fairya tai parempaa.
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Mie ostin viikolla kupariputkea, ei se 28mm milliä ollu mut 20mm ellei ylikin. Mitta ei ollu miulle tärkee ko painoin koko pätkän maahan radioiden maadotusta varten. 2m pätkä makso parikymppiä, joten nopeesti pomppaa hinta ko siirrytään pikkasen paksumpaan.
Ennen ko kukaan ihmettelee miten saa 2m kupariputkea maahan, niin helposti. Siihen kytketään vesiletku ja alapää katkastaan pikkasen viistoks. Sitten sitä vaan liikutetaan edestakasin ja se pikkuhiljaa uppoaa maahan, eikä me yhtään ruttuun,
Ennen ko kukaan ihmettelee miten saa 2m kupariputkea maahan, niin helposti. Siihen kytketään vesiletku ja alapää katkastaan pikkasen viistoks. Sitten sitä vaan liikutetaan edestakasin ja se pikkuhiljaa uppoaa maahan, eikä me yhtään ruttuun,
Rosmo
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Golden Eagle "Osku"
Se ilmauspönttö on kaikissa busseissa mutta patterit on niin mutkasia tapauksia että ilmapusseja piisaa.
Norjan reissu on hyvä. Kaasu pohjassa 13% ylämäkeen patterit täysillä niin kyllä on ilmat poissa kun kotona ollaan. Tärkeää on ettei systeemi suuremmin vuoda mistään, varsinkaan korkealta jolloin se hörppää lisää ilmaa kun vedenpinta vuotaa alemmas ja vuotokohdasta syntyy korvausilmareitti.
Kallista on putki kun se ylittää 22mm. Olin kerran putkiliikkeen kassalla töissä kauan sitten. Yksi matkamersumies tuli valkkaamaan 54mm kupariosia turboprojektiin. Annoin ison alennuksen ja silti muutama mutka maksoi 170€...siitä se mersumies kirkastui ja käski myymäläpäällikön paikalle. Hän sitten pudotti siitä vielä puolet pois ja mersumies lähti äristen osien kanssa. Koneelta katoin että reilulla tappiolla myytiin ja kysyin päälliköltä että miten sinä noin menit myymään. Sanoi että parempi myydä kuin kuunnella sitä suunsoittoa. Naama jäi mieleen ja seuraavissa pikkuhiluissa kerättiin tappiot takaisin.
Että semmosta
Norjan reissu on hyvä. Kaasu pohjassa 13% ylämäkeen patterit täysillä niin kyllä on ilmat poissa kun kotona ollaan. Tärkeää on ettei systeemi suuremmin vuoda mistään, varsinkaan korkealta jolloin se hörppää lisää ilmaa kun vedenpinta vuotaa alemmas ja vuotokohdasta syntyy korvausilmareitti.
Kallista on putki kun se ylittää 22mm. Olin kerran putkiliikkeen kassalla töissä kauan sitten. Yksi matkamersumies tuli valkkaamaan 54mm kupariosia turboprojektiin. Annoin ison alennuksen ja silti muutama mutka maksoi 170€...siitä se mersumies kirkastui ja käski myymäläpäällikön paikalle. Hän sitten pudotti siitä vielä puolet pois ja mersumies lähti äristen osien kanssa. Koneelta katoin että reilulla tappiolla myytiin ja kysyin päälliköltä että miten sinä noin menit myymään. Sanoi että parempi myydä kuin kuunnella sitä suunsoittoa. Naama jäi mieleen ja seuraavissa pikkuhiluissa kerättiin tappiot takaisin.
Että semmosta
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Golden Eagle "Osku"
Nyt kun tekee patterikierrot kokonaan uusiksi omasta päästä eikä tarvitse tehdä autotehtaan kompromisseja, niin pystyisikö sen tekemään niin että ilmat paremmin osaisi verkostosta ulos? Turhat mutkat pois.
Re: Golden Eagle "Osku"
Kyllä toi kupari on hinnoissaan. Aika harvoin työmaalla kupari roskalavalle päätyy, ja jos meneekin, niin joku sen melko pikaiseen sieltä korjaa talteen.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Golden Eagle "Osku"
Jos haluu kupariputkea halvalla, purkaa ne poistetut patterit ja käy hakee Paimelasta lisää ja purkaa neki. Ne alumiini tms rivat ei oo siinä putkessa mitenkään kii. Lähtee pieksennällä pois. Jäljelle jää kupariputki ja kasa romualumiinia.
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Jaa niin patterikierron ilmausta murehdittekin. Noissahan on ilmaruuvi joka patterissa, luulisi sieltä ilmat poistuvan kun ruuveja aukoo? Ja kuten Wonderi sanoikin, tää mun "optimoitu" patterikierto on kyllä paljon suoraviivaisempi kuin alkuperäinen. Jäi keskioven ja vessan pikkupatterit pois, niin ei ole "ylös-alas"-suuntaa niin paljon.
Itseäni eniten huolettanut tuo katolla oleva kenno, tosin luulisi sielläkin ilmausruuveja olevan kun jaksaisi kiivetä tikapuilla ihmettelemään..
Itseäni eniten huolettanut tuo katolla oleva kenno, tosin luulisi sielläkin ilmausruuveja olevan kun jaksaisi kiivetä tikapuilla ihmettelemään..

- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Golden Eagle "Osku"
Mä oon teettäny tossa paikallisessa. Just pari päivää sitte viimeks "semmoin 15cm pitkä 22mm kuparipätkä, mistä keskeltä lähtee 45asteen mutkalla ilmanippa ylös seittemän sentin päähän, kiitos". Usein näihin tulee muutama tarkentava kysymys ja joskus parannusehdotuksia, mut aina on tullu hyvä.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Golden Eagle "Osku"

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Golden Eagle "Osku"
Meinaatko tehä samanlaisen? Tehhään niin, että kuvaukseni perusteella teet oman, otat siitä kuvan ja sit verrataan. Vähän niinku rikkinäinen puhelin -leikki, mut vaa eri.