Millaisia penkkejä ja turvavöitä ootte kehitelly ja laittanu että saa muksun turva istuimmen kiinni pelkkä lannevyö ei riitä siis kuvia ja kertomuksia?? Tiedän ei ole laillista itse tehdä auto siis uuden karhee vm 71.
Kumminkin muksu jonkun vyön tarvii vaikka itellä niin väliä oo
Olin mukava kun kaikki penkit ois saman laisia linja-auton penkkejä vai tarviiko lisätä sellane henkilöauton penkki missä itessään sellanen vyö
Niissähän on monesti vaihtoehtona kiinnittää toinen pää lantiovyöllä ja toinen sit etupenkinjalkaan semmosilla hepposilla turvavyöhommeleilla.
Mihin laitteeseen meinasit laittaa? Tarviiko siinä ylipäänsä turvavöitä? Siinä lapsenistuimessa on kuitenki omat vyöt, ni se on melko sama millä räikkäliinoilla sen autoon kiinnittää kuhan pysyy kii ja kestää ne hihnat.
Ei kande kauheasti esim lastenistuintestejä lukee, ku alkaa hirvittää...
Kiinni ollukkin kuormaliinalla penkissä kun tosiaan siinä omat vyöt ja auto uudehko mulle eikä ajettu vasta kun pari lenkkiä.
Autohan on toi pieni lpo 613 muutama kuva siitä tuolla projekti keskustelussa sisustaa kans suunitellu et miten tekis ja uusia penkkejä suunitellu et sais vähän paremman näkösen yms.
Aatelin vaan kysästä miten te ootte niitä ratkonu ja onko poliisit kattellu niitä kiinityksiä maantiellä et mitä sanonu
Se on nykyään koomista, et jos vaikkapa pa/ka autoon asentaa taakse penkkejä ja jos niissä on turvavyöt pitää olla lujuuslaskelmat. Ilman vöitä saa olla kun selkä menosuuntaan. Näin niinku miun järellä ajateltuna jos on lujuuslaskelmat niin hieno homma, mut parempi vyöt ilman lujuuslaskelmaa kun ei ollenkaan. Jos ei henki säily, niin ainakin kroppa löytyy lähempänä autoo. Mut ei oo ko kaks vaihtoehtoa. Lujuuslaskelmat tai ei vöitä ollenkaan ja luonnollisesti ne lujuuslaskelmat ei oo ihan ilmaset. Voishan sen katsurin vastuuta lieventää semmosella leimalla jossa lukis, käyttö sallittu omalla vastuulla.
Suomen laki on välillä vähän erikoinen tosiaan jos vyöt niin laskelmat oltava ja ilman vöitä kans ok ei ummarra
Eiköhän se pysy kun kiinittää penkin hyvin kiinni ja vetää 2t räikkäliinalla esim kiinni niin ei ainakaan se "turvavyö" petä
näillä mennään millä onllaan mentykkin
En muista kyllä koska viimeks ois polliisit pysäyttäny kitoos näistä
Itsellä turvaistuin isolla räikkäliinalla penkissä kiinni ja selkä menosuuntaan. Useasti kyllä pohtinut kun tuo on henkilöauto niin mikä on viranomaisen näkökulma asiaan.. Linja-autossa saa lapsi vissiin olla ilman turvaistuinta mutta henkilöautossa ei..
Räikkäliinaa käytin LT-ssä ja Mesessä turvaistuinten kiinnittämiseen. Leimalle otin viritelmät pois ja piilotin epäviralliset vyöt penkkeihin. No problem.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Tuon Mesen etuvöitä inssin kiskoi ekana vuonna, kun ne niin uusilta näyttivät. Myöhemmin ne sai olla rauhassa. Takapenkkien vyöt oli jemmassa, sillä ne oli kiinni kotipihassa rakennetussa metallirunkoisessa istuinryhmässä. Tuo ryhmä oli kiinni lattian läpi isoilla metallilätkillä. Maalaisjärjellä oli nuo mitoitettu.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Noista pa/ka penkeistä ni ite just laitoin 4 istuinta taakse ja siirsin väliseinää yms. Nii penkit pitää olla ilman vöitä ja saa olla naama mihin vaan suuntaan. Auto on fiat ducato max ka 2003vm. Alkuperäinen ka.
Pukaatti kirjoitti:Noista pa/ka penkeistä ni ite just laitoin 4 istuinta taakse ja siirsin väliseinää yms. Nii penkit pitää olla ilman vöitä ja saa olla naama mihin vaan suuntaan. Auto on fiat ducato max ka 2003vm. Alkuperäinen ka.
Tarviko väliseinä hyväksyntä todistusta ja saiko laittaa naama menosuuntaan ilman turvavöitä??
Ittellä Transit KA vm 2001 laitoin tavaratilaan 4 henkilölle lisäpenkit ainoo edellytys et 40cm per perse ja istuin osa nousee ylös ja saa lukittua
esim puu laatikko olis käyny mistä kannen saa ylöslukittua siinä on sit turvallista ei ymmärrä aina suomen lakia
tarvis todistuksen ja juu linkin penkit mitkä nousi pystyyn kaasujousella ja 40cm on minimi leveys per peppu. Voi olla yhtenäinenkin ja se jaetaan sitten 40cm osiin ja lasketaan liftari bl..... öö matkustajien määrä.
Mites tommosen oikean kuorma-auton lisäpenkkihommat menee, että jos on kaksipaikkainen makuuhytillä varustettu ni saisko semmoseen kuinka helposti asennettua/katsastettua semmosen kolmannen penkin niinku päiväohjaamolla varustetuissa monesti on?
Kysyn nyt täältä ku täältä ku täällä tiedetään hämmästyttäviä asioita tosta vaan.
Kyseessä olis siis fl6 90-luvun lopulta. Eihän siellä sen pöydän alla oo vahingossa piilossa asennuspaikkaa penkille? 3-pistevyötkin olis kivat. Oon semmosta jotain harkinnu ku tekis mieli, elikkäs jos sais paku-Sprinterin vaihdettua tommoseen johonkin kaappiautoon ku ei meinaa olla varaa pakun veroihin ja vakuutuksiin. Saa tarjotakin kaappiautoa; hintaluokka max. 4000€ ja jos olis perälautanostin. Valmiiks kolmipaikkainen olis tietty paras. Merkillä ei väliä paitsi ei Ivecoa.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Tuotatuota.. harmi ku TraFilta pyytämäni paperinivaska on hukkunut, laatisin tähän sen perusteella listan. Lista pitäisi sisällään kaikki eteenpäin vuosien varrella myymäni autot; niitä on kymmeniä, liian monta että ulkomuistista saisin läheskään kaikkia tosta vaan listattua.. Väitän että tuon Canterin hinnalla ostais kaikki myymäni vielä tieliikenteessä olevat autot takaisin, ja jäisi vielä rahaa polttoaineisiin. Noin vuodeksi. Ja olkoot se vuosi vaikka 2017 ku alan käymään taas duunissa.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.