No ei ollut tarkoitus pitää ketään jännityksessä

On vaan ollut hutketta kun piti käydä kotiväen kanssa ajelulla ja opiskella esim mittariston merkkivalojen symbolien merkityksiä jne....niin ja vara virta-avain teettää, joka tosin ei toimi, no pientä viilausta niin kyllä sekin alkaa pelittää.
Tosiaan, eilen hain kotiin Parkanosta sen widebodyn eli Ajokki Royal B10M -88:n, pituus 13m ja leveys 2,60. Auto on Paunun käytössä ollut uutena ja palvellut v.1988-2009, kolme viimeistä Paunun vuotta koulutusautona, sen jälkeen Tampereella seurakunnan käytössä kolmisen vuotta ja nyt reilun vuoden Parkanon Autokoulun kouluautona. Aivan perusvarusteissa, mutta Finnotzo ilmastointikin katolla majailee, pitää käyttää se huollossa, kun seurakuntavuosina oli kuulemma remontoitu kuntoon.
Kaikki tuntuu toimivan, pientä häikkää mittaristossa ja muutama toimeton katkaisin kojelaudassa, mutta ei haittaa tahtia. Näihin pureudutaan ihan ensimmäiseksi, moottorin lämpömittari kun on aika tärkeä kapistus autossa. Leimallekaan ei ole kiire, mutta bussi pitää muutoskatsastaa kuitenkin piakkoin niin meneehän se vuosileima siinä samalla. Autokoulun kaveri sanoi, että D1:n korotus IsoD:ksi ei ole kallis eikä vaatisi kuin 10 teoriaa ja 10 ajotuntia. Pikkuisen houkuttelee tuo....vaikkakin paikkalukua pitää vähentää joka tapauksessa. Jätetään hautumaan tuo korttiasia.
Kuvia on kyselty...no yritän laittaa muutamia tänne.
Edit:hauska yksityiskohta on se, että Paunun rivistöstä samanlainen Royal päätyi Turo's HeviG:n keikkabussiksi, kun tämä minulla nyt oleva meni hieman erilaiseen käyttöön

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.