Toisinaan tulee tilanne jossa ei löydy ajokaivoa tuolle isolle jätevesitankille. Silloin pitäisi päästä jätevesistä eroon lipittämällä jätevesi ensin pienempään astiaan ja siitä kantamalla etiäpäin. Onko hyviä ideoita kakkataksin sovellukseen kun pitää tyhjentää 450 litran wc- tankki ja toinen 450 litran harmaavesitankki.
Ajatus giljotiiniventtiilin kahvasta nostamisesta silloin kun letkun päässä on pieni kanisteri niin ei tunnu oikealle idealle
900 litraa kärrättynä ihan millä tahansa (auton alle mahtuvalla vielä) tuntuu huonolta ajatukselta. Mites olis riiiiiiiittävän pitkä letku ja vaikka pumppu antamaan vauhtia sopalle niin saisi tyhjättyä vaikka viereisen rakennuksen vessan pyttyynkin. Tyhjää ensin wc-tankin ja sen jälkeen harmaavedet niin letku ei jää kovin pahasti paskaiseksikaan.
Elikkä pumpputaksi. Uppopumppu pikkusäiliön sisään ja pakoputkeksi paksu kasteluletku. Sitten operaation päätteeksi koko tivoli jätesäkkiin ja säkin suu kiinni.
Idea jalostuu, repivä uppopumppu suoraan jätevesitankin sisään ilman erillisiä takseja ja 20m letkukela tankin päälle. Siitäpä vetelee kelalta letkun minne vaan ja pumppu päälle jolloin ns. pska lentää. Eikä tarte enää ajella koko eteläsuomen lääniä että mihinkäs jättäs.
^Juuri tuota tarkoitin, en vaan saanut sanoiksi puettua.
Taksitankista tulisi väkisin joko hankalan pieni (miljoona reissua joutuu tekemään) tai sitten niin iso että milläs sen saa kipattua tyhjäksi? Varsinkin jos autoa ei saa ajettua kaivon päälle niin tuskin saa ajettua taksitankkiakaan kaivon päälle.
Palopostista letku, motonetista kaksi 900w pumppua, kauko-ohjattava pistorasiapari josta ohjain letkun päähän. Kelautuuko tuollainen paloposti takaisin vai ei? Muutenhan olis paloauto varustus valmiina
Venetarvikeliikkeistä saa silppuavia pumppuja. Sen jälkeen menee soossi n. 20mm letkussa ihan hyvin. Itelle tulis kyllä varmuuden vuoksi septitankin korkki ja putki siihen. Vois imasta tankin tyhjäks satamissa ja vene huoltamoilla. Paskatankki veneissä on siis toi septitankki ja imulaitteen pää sopii just tuohon korkkiin.
Kun ei oo omakohtasta kokemusta, niin kysympä nyt monelle päivänselvän kysymyksen. Miten se tyhjennys ajokaivoon tapahtuu ja missä niitä on?
Ajokaivoja on leirintäalueilla peukkuruokaloiden pihoilla, harvassa. Ajetaan kaivon päälle, polvistutaan auton sivuun ja vedetään giljotiini auki. Sen jälkeen pyyhitään pas**t naamasta ja kengiltä ja kun äijä on valunu kaivoon tyrkätään giljotiini kiinni, jos muistetaan. Jos ei niin tyhjennys huoletkaan ei paina
Mulla tuli mieleen että oisko ideaa nakka uppopumppu valmiiksi sinne säiliöön ja letkulla sais ajettua pa*kat vaikka vessanpyttyyn!
Reddewil kirjoitti:Ajokaivoja on leirintäalueilla peukkuruokaloiden pihoilla, harvassa. Ajetaan kaivon päälle, polvistutaan auton sivuun ja vedetään giljotiini auki. Sen jälkeen pyyhitään pas**t naamasta ja kengiltä ja kun äijä on valunu kaivoon tyrkätään giljotiini kiinni, jos muistetaan.
Eli sitten joskus kun kulkurin saan hommattua, tulee kylkeen kamera suoraan tyhjennyksen kohdalle ja lineaarimoottori aukasee giljotiinin.
Näkee kuskin pukilta millon kaivo kohdallaan ja voi käyttää vaikka sandaaleja ja sukat ei paskaannu
Ajetaan kaivon viereen, avataan kaivon kansi ja sivuluukku, kytketään poistoletku giljotiiniin ja nostetaan kahvasta. Suljetaan venttiili, jätetään letku siihen, käännetään auto ja tyhjennetään pesuvesitankki jolloin letkukin puhdistuu. Ei siinä itteään sotke eikä joudu tekemisiin jätteen kanssa.
Eilen ajattelin että sipasen uuden kakkamittarin paikalleen. Tilasin veneilijän verkkokaupasta weman septimittarin ja anturin sekä hienon huoltoluukku läpiviennin. Vaimolle sanoin että Se on tunnin homma. No puolen yön aikoihin tulin sisälle kertomaan että älkää menkö bussiin, siellä on kaikki levällään. Anturikin on vielä paketissa.
ei mulla vaan kengät sotkeennu, kun kojelaudassa on nappi, jota painamalla hetken päästä sitten kuuluu pulputusta auton alta ja kiinnikin menee napista.
Meillä alkuperäinen basa tankki konehuoneessa heti vessan lattian alla, vaihdoin siihen giljotiiniin pari metrisen haitariletkun, ei niin tarkkaan tarvi tähtäillä ja esim. Toijalan apsilla on ajokaivo nurmikolla ni saa siihenkin tyhjentää, eikä roisku kengille.
Laitoin vanhan elektra magin tilalle thetfordin aqua magic v pöntön, sopii suoraan samoihin kiinnikeisiin.
Karavaanari lehden matkailuliitteessä on lista kaikista ajokaivoista.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Nappi kojetiskissä? No sittenhän se voi tyhjää ku vauhti on kovimmillaan!
Mulla on sentään autossa painevesiautomaatti ja pesuletku orkkisvarusteena että voi sitten pestä kyljestä roiskeet ku pysähtyy seuraavan kerran
Huomenta.Meillä on autossa vessan alla 380 litran tankki ja taka kontissa 500 litran harmaavesi tankki ja ne on yhdistetty jos vessan tankki tulee täyteen ylimenevä vesi menee kokooja säiliön johon tulee pesuveet ja siinä on pilssipumppu joka pumppaa ne harmaavesitankkiin.Puhasvesi astia on 620 litraa silloin ei voi käydä niin että likavesi tankit tulis täyteen ennen kun puhasvesi loppuu.Kun tuun kotia ajan likakaivon viereen lasken rännillä kaivoon.Kokeilin tuota paloletkua mutta eise oikein toiminu täytys varmaan olla semmonen letku joka pysys auki nuo kangasletkut on tarkotettu paineella toimivaksi ,se meni aina littiin ja puluputti eikä se tyhjentyny kunnolla.