
MB Ajokki -70
MB Ajokki -70
Vinkkejä tekniikan "päivitykseen" MB lpo ajokki -70 Nyt 3,8 vapari diesel ja tuntuu mopoautokin näyttelevän keskaria. Eli lisää löylyä pitäs saada! Joku ehdotti om904la moottoria? Onko kokemuksia! Vai mitä on porukat noihin vanhempiin laitellu. Kaikki järkevä keskustelu tervetullutta!! Terveisin: "noviisi" 

-
- Rattimajuri
- Viestit: 234
- Liittynyt: 21 Touko 2008 06:06
- Truck: MB 508
- Location: Rautavaara
Re: MB Ajokki -70
Vuosikymmeniä mersuja laitellut turbottaja ei vaikuta enää keskuudessamme. Voihan siihen laitella uudempaa konetta esim. 711 mersusta. Ihan halpa ratkaisu ei kuitenkaan ole sekään, kunnossa oleva kone on monesti kiinni kunnossa olevassa autossa jolla on hintaakin. Halvin versio on koettaa asennoitua tehottomaan autoon ja rauhalliseen matkantekoon. Ei se mikään katastrofi ole jos vauhti mäessä tippuu, mäki maksaa yleensä velkansa. Ei tuo 508 meilläkään käsistä karkaa tehojen takia ja monesti perässä on vielä jarrullinen kärrykin. Pitää koettaa välttää mäkisiä reittejä ja päästää suosiolla jono takanta ohi.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: MB Ajokki -70
turbollahan sieltä varmaankin sais puuttuvat kaakit pihalle. eiköhön pumpussa riitä ruoka pienelle ahtopaineelle.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: MB Ajokki -70
Lisää syöttöä niin katoaa mopoautot mustaan savuun
Tosissaan, vois kai sitä syöttöä koittaa lisätä, tarkistaa suuttimet ja ajotus. Toki ahtamalla sinne woimaa tulisi.

-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: MB Ajokki -70
Euroteli ehdotti tälläistä kuin om 364 A tai LA. Kone on joka tapauksessa duunattava ja kytkin myös. Kuvia voidaan laitella kun keritään... .
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: MB Ajokki -70
A ja LA malleissa on turbo. Kyllä tuo 609 liikkuu tuolla turbottomallakin ihan siedettävästi. Ei se mikään raketti ole, mutta toisaalta kulutus on maltillinen.
Pata on kestävä ja lähes kotikonstein korjattavissa. Ei yhtään sähköosaa, kaikki mekaniikkaa. Lähtee työntämälläkin käyntiin ja käy ilman sähköä. Ennen kaikkea - nätti käyntiääni.
Pata on kestävä ja lähes kotikonstein korjattavissa. Ei yhtään sähköosaa, kaikki mekaniikkaa. Lähtee työntämälläkin käyntiin ja käy ilman sähköä. Ennen kaikkea - nätti käyntiääni.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: MB Ajokki -70
Onko Orimattilan suunnalla ketään joka näittenkanssa olisi puljannut...lpo 608 . Kaikenlainen tieto ja neuvo paikallaan! Mitenkä tuohon yleensä osia saa? om314/vaihteisto ym ym Tarkoitus olisi laitaa/laitattaa tekniikka "ajan tasalle" Sisusta muuttaa 70luvun retro tyyliin. Tällä hetkellä joku joskus 80luvulla laittanut matkailu varustuksen, mutta onneksi säilyttänyt pitkälti muuten auton alkuperäisenä. Jopa kuskin paprut roikkuu nätisti penkin yläpuolella.
Re: MB Ajokki -70
Hakusessa akkukotelossa oleva kontaktori !
-
- Rattimajuri
- Viestit: 234
- Liittynyt: 21 Touko 2008 06:06
- Truck: MB 508
- Location: Rautavaara
Re: MB Ajokki -70
Avaa se ensin ja tutki onko sisällä oleva sulake ehjä. Releen kannessa pitäisi olla vielä varasulakekin. Jos kokonaan on tarve rele vaihtaa niin mistä tahansa vanhasta 508.sta tai 608.sta romulasta sen saa. Ihan viimeisimmät vuosikerrat olivat jo 24v järjestelmällä eli ilman tuota koplaajaa akkukotelossa. Saksasta saa uusiakin esim. bustechnik.de sivuilta tilaamalla. Joku muukin osoite tällä palstalla oli saksaan, joku sai sieltä iskunvaimentimet halvalla. Etsi vanhemmista mersujutuista se osoite. Samaa relettä on sitten myös zetorin varaosina, isossa zetor crystallissa on koplaajarele ja taitaapa olla ursuksessakin.
Re: MB Ajokki -70
Kiitoksi vinkeistä! Kontaktori löyty ja taas käy ja kukkuu.... .