invertteri

kulkuri
Kansleri

invertteri

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

invertteri siis aina yhteen akkuun kiinni ? minkä kokoisia ja vahvuisia suosittelette ? (mikro, jääkaappi, tv, tietokone, vesipumppu)
merkkejä ostopaikka ? mille kaikille oma / mitä samaan ja minkä tehoisella ? pitääkö olla 12v vai 24v ?
Zyke64
Rattiamiraali
Truck: Volvo Carrus 502

Re: invertteri

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

24V ilman muuta, jos kulutustarvetta on vähänkään enemmän. Ja kun akut on 12V, niin kyllä se kytketään ihan -/+ napojen väliin, eli kun akut ovat sarjassa pareittain, niin molempien akkujen kuormanahan se on silloin.
Tehon kaava kun on P=UI, niin ilman ydinfyysikon koulutustakin käsittää jännitten merkityksen... :shock:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Riittävillä piuhoilla kunnon invertteri. Palstalla olen jutellut aiheesta ja jokuset on kauttani hankkineet kunnon pelin. 3kW siniaaltomallin laturilla. Käytännössä et huomaa eroa maasähköön ja aina maasähkössä ollessa akutkin latautuu.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Zyke64
Rattiamiraali
Truck: Volvo Carrus 502

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Reddewil kirjoitti:Riittävillä piuhoilla kunnon invertteri. Palstalla olen jutellut aiheesta ja jokuset on kauttani hankkineet kunnon pelin. 3kW siniaaltomallin laturilla. Käytännössä et huomaa eroa maasähköön ja aina maasähkössä ollessa akutkin latautuu.
Olike niitä Intervekin malleja vai?? vieläkö niitä saa ja mihin hintaan. Mulla noita kiinanpojan malleja, mutta niisä ei oo mitään hienouksia laturista puhumattakaan ja hankkeissa olisi parempi malli.... :wink:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Zyke64 kirjoitti:
Reddewil kirjoitti:Riittävillä piuhoilla kunnon invertteri. Palstalla olen jutellut aiheesta ja jokuset on kauttani hankkineet kunnon pelin. 3kW siniaaltomallin laturilla. Käytännössä et huomaa eroa maasähköön ja aina maasähkössä ollessa akutkin latautuu.
Olike niitä Intervekin malleja vai?? vieläkö niitä saa ja mihin hintaan. Mulla noita kiinanpojan malleja, mutta niisä ei oo mitään hienouksia laturista puhumattakaan ja hankkeissa olisi parempi malli.... :wink:
Ei invertekkejä vaan yksinkertaisempi ja siten edullisempi:
viewtopic.php?f=1&t=3182
-Koska sen voi tehdä myös itse-
ventora
Kippari

Viesti Kirjoittaja ventora »

Vastaa Viestiin