GSM ohjattava kytkin, webaston etäkytkentä yms.

Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

GSM ohjattava kytkin, webaston etäkytkentä yms.

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Olisiko kiinnnostusta tällaiselle laitteelle, joskus on ollut puhetta että olisi kiva saada webasto hörisemään etäältä, tai vaikka saunan kiuas / lämmitys mökille / bussiin:
http://kauppa.webhill.fi/product_details.php?p=7624
Ajattelin omaan autoon tuollaisen laittaa tai olisihan tuo kiva vaikka paljussa, voisi napsasta ajoissa päälle jottei koko päivä tuhraannu odotellessa =)
Äkkisältään laskin että johonkin satasen nurkille varmaan saisi tuollaisen tilattua, jos muutama muukin olisi tilauksessa mukana?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
joope
Kokenut kuljettaja
Truck: Volvo B12 Carrus 602
Member id: 402

Re: GSM ohjattava kytkin, webaston etäkytkentä yms.

Viesti Kirjoittaja joope »

Tuohan olis väkevä! Jos hinta satasen kulmilla, minä voin tilata yhden.
Volvo B12 Carrus Eurostar 602 -95
kengu
Rattimajuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kengu »

Joo'o. Itseasiassa tarvitsisi tuollaisenkin ja sitten tarvitsisi tuollaisen vastaavan kaltaisen, mutta pitäisi kyetä jokunen riviä omaa koodia saamaan ajoon tuollaiseen purkkiin.

Toinen mille olisi myös tarvetta olisi tuollainen releohjaus tai mieluummin sarjaportti ja lan-kykyinen vastaava purkki (gsm ei välttämätön), mutta tähänkin pitäisi saada vähän omaa koodia. Yllättävän nihkeästi tuntuu mitään potentiaalisia projektiaihioita löytyvän verkon syövereistä yhtään järkevällä hinnalla.

No kaikkea muutakin pitäis.

Yritin tuosta laitteesta lueskella, että millaista lokia tuosta jää, mutta eipä tuolla isosti ainakaan asiaa mainittu kun ei silmiin osunut.
[Volvo B57]
Vapaaherra
Truck: Volvo B57 Wiima M300
Viesti:

Viesti Kirjoittaja [Volvo B57] »

Siihen omaan protoiluun joko C tai Basic -ohjelmointikielellä yksi parhaista on UBW32, tsekkaa tästä: http://www.schmalzhaus.com/UBW32/ . Esimerkiksi bussin Eberissä mulla on tuolla tehty ohjain ja GSM-signaali siihen tulee Telic STD32 -yksiköltä. Telic on jo n. 4 vuotta vanha mutta hyvin toimii.

Olen myynyt noita UBW32 moduuleita n. 40 e hintaan. Jos ei löydy netistä, niin varastohyllyssä noita saattaa olla vielä jäljellä.
Volvo B57-60/6000 -76 / Wiima M300
Reddewil
Vapaaherra

Näyttäs että tuolle murikalle jää hintaa aika tarkalleen 130e jolla saisin sen toimitettua halukkaiden lähipostiin. Laittakaas privaa, ne jotka tuollasen haluaisi. Neljä tarttis löytyä, toki jos useampi löytyy, niin hinta tipahtaa vähän.
Reddewil
Vapaaherra

Eikö ole enempää halukkaita pienelle luksukselle autoon tai mökille? Voihan tuolla ohjata vaikka kotopirtin saunaa jos niikseen tulee!
Vehjes osaa ohjata relettä pelkällä soitolla, joten laskuja ei tule käytöstä. 64 eri numeroa ohjelmoitavassa, joten ulkopuoliset ei voi kytkeä laitetta päälle.
Laitteessahan on myös hälyttimen vikaa, eli siihen voi kytkeä ovitunnistimen tai vaikka kakkakaivon pinta-anturin, jolloin laite lähettää sinulle tekstiviestin kun kaivo tulvii yli tai joku murtautuu mökkiisi. Vain mielikuvitus on rajana mihin tuon kytkee!
Ite ajattelin laittaa webaston ohjaukseen, toki voishan siihen kytkeä hälytyksenkin jos joku menee luvatta aukomaan ovia bussista.
kengu
Rattimajuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kengu »

Saako laitteesta jollain tavoin ulos ne numerot joista on soitettu kun jotain on sitten kytketty, eli siis tapahtumalokia? Yritin internetin syövereistä kaivella lisätietoa tuosta laitteesta, mutta mielenkiinto loppui vissiin ennen tuon tiedon löytymistä.

Saattaisi tuollainen valmiimpikin paketti kiinnostaa, ei tarvisisi omasta koodista bugeja etsiä ja ihmetellä kun ei soitolla rele naksu.
Reddewil
Vapaaherra

Ei taija lokia jäähä, mutta se tottelee vain ennalta ohjelmoituja numeroita, joten väärinkäyttöä ei voi tapahtua. Niin jos haluis logata että laittoko vaimo saunan päälle edellisenä viikonloppuna =) siihen se ei pysty vastaamaan.
Reddewil
Vapaaherra

Ei taida halukkaita tarpeeksi löytyä, no katotaan kevväämmällä uudestaan. Tai sitten pitäs jonkun muun kanavan kautta kysellä myös. Onhan tämä parempi kuin kännykästä kyhätty systeemi jollaisen löysin huutonetistä, siitä pyydetään samoja hintoja.
Vastaa Viestiin