Jep, -62 Impala 2D HT SS... tekniikkana perus 283 V8 + 2-vaihteinen PG...niki-racing kirjoitti:Onko tuo kuvassa näkyvä Impala...?? 2D Ht...? Hieno peli...
Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Hiukan edistystä, heti alkoi tapahtua kun sai auton lämpimään.
Galleriassa parit kuvat...
Suunnitelmat selvenee (laajenee) päivä päivältä, pian voisin kirjoitella ajatuksiani tännekin muiden moitittaviksi
Galleriassa parit kuvat...
Suunnitelmat selvenee (laajenee) päivä päivältä, pian voisin kirjoitella ajatuksiani tännekin muiden moitittaviksi

Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Tässä vähän suunnitelmia:
-Kattokanavat pois takaovelta taaksepäin, etuosassa säästetään koska en ajatellut tehdä kaikkia kattoverhoiluja uusiksi sekä haluan säilyttää matkustamossa linja-automaisen vaikutelman.
-Matkustamo jää ennalleen, eli molemmin puolin 2+2 ja pöydät välissä
-Kuskinpuolelle heti penkkien taakse kunnollinen keittiö, lähes takaoven kohdalle saakka, lattia madalletaan käytävän tasoon tältä matkalta.
-Keittiön vastapäätä kahdenistuttava sohva
-Sohvan jälkeen, ennen takaovea, siis alkup. vessan paikalle, WC Thetfordin c402 kasettipytyllä. Korkeus ei ehkä ihan riitä kattokavavan ja hyllyn takia vaikka käytävän tasolle tekeekin, ajattelinkin tehdä vessan lattian reilu 10cm käytävän tasoa alemmas.
-Takaoven jälkeen väliseinä ehkäpä haitariovella.
-Väiseinän jälkeen makuukamari, kerrossänky toiselle puolelle.
-Sauna takatavaratilan paikalle, käynti ulkoa. Tavaratila korotetaan n. 40cm sivuikkunoiden alareunasta tasoon saakka, saunan päälle mahtuu vielä mukava lämmin makuuparvi.
Hidasta hommaa tuo purkaminenkin, galleriassa taas parit kuvat...
-Kattokanavat pois takaovelta taaksepäin, etuosassa säästetään koska en ajatellut tehdä kaikkia kattoverhoiluja uusiksi sekä haluan säilyttää matkustamossa linja-automaisen vaikutelman.
-Matkustamo jää ennalleen, eli molemmin puolin 2+2 ja pöydät välissä
-Kuskinpuolelle heti penkkien taakse kunnollinen keittiö, lähes takaoven kohdalle saakka, lattia madalletaan käytävän tasoon tältä matkalta.
-Keittiön vastapäätä kahdenistuttava sohva
-Sohvan jälkeen, ennen takaovea, siis alkup. vessan paikalle, WC Thetfordin c402 kasettipytyllä. Korkeus ei ehkä ihan riitä kattokavavan ja hyllyn takia vaikka käytävän tasolle tekeekin, ajattelinkin tehdä vessan lattian reilu 10cm käytävän tasoa alemmas.
-Takaoven jälkeen väliseinä ehkäpä haitariovella.
-Väiseinän jälkeen makuukamari, kerrossänky toiselle puolelle.
-Sauna takatavaratilan paikalle, käynti ulkoa. Tavaratila korotetaan n. 40cm sivuikkunoiden alareunasta tasoon saakka, saunan päälle mahtuu vielä mukava lämmin makuuparvi.
Hidasta hommaa tuo purkaminenkin, galleriassa taas parit kuvat...
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Sellainen ajatus tuli tossa, että kannattaako lattioita tiputtaa kokonaan vaiko vaan käveltävältä osuudelta
jäähän sinne tavaratiloihin silleen enemmän tilaa
Toi vessan monttuun tekeminen taitaa olla yleensä ainoo mahdollisuus, mulle tulee kanssa ja kun on se suihkukin suunnitelmissa niin vesivahinkojen mahdollisuus käytäväpuolelle pienenee oleellisesti 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Tosi mukavaa luettavaa kun innostus vaan kasvaa kun purkaa....!!Carman kirjoitti:Hiukan edistystä, heti alkoi tapahtua kun sai auton lämpimään.
Galleriassa parit kuvat...
Suunnitelmat selvenee (laajenee) päivä päivältä, pian voisin kirjoitella ajatuksiani tännekin muiden moitittaviksi

Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
laita keittiö oven puolelle niin kestää liikenneympyrässä kallistella
Tulevaisuus on sähköinen
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Niin ja ne mahdollisten kaasuvermeitten pakoaukot tulis sitten "ojan" puolelle... ei vastaantulevien "hullujen" paineaalto lyö tulia sammuksiin.....
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- happa66
- Rattiamiraali
- Viestit: 391
- Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
- Truck: MB-913
- Location: Nakkila
- Member id: 123
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Meil on kaikki "kuskin "puolella eikä oo jääkaappi kertaakaan sammunu ajon aikana (auto vast 2vuotta, Elikkä aika vihreitä), en tiiä kuinka helposti "se" paine aalto vaikuttaa, mutta meille se ei ole tehnyt vielä mitään(ajettu vasta 8500km)niki-racing kirjoitti:Niin ja ne mahdollisten kaasuvermeitten pakoaukot tulis sitten "ojan" puolelle... ei vastaantulevien "hullujen" paineaalto lyö tulia sammuksiin.....
a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Eipä ne välttämättä sammukkaan jokaisen vastaantulijan kohdalla, mutta kaiken varalta....vähän niikuin vanhanpiian tissit....
Monesti vaan noissa valmiissa kuttaperkkakulkureissa tehdas asentanu ne "ojan" puolelle...

Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Tätäkin suunnittelin, mutta kuskinpuolella olisi helpompaa pudottaa lattiatasoa. Repsikanpuolella juuri ratkaisevalla paikalla on lattian alla paisuntasäiliö yms. tekniikkaa ja niille vielä ulkopuolella huoltoluukku, joten isompi homma sillä puolella. Ja mitenhän vedet käyttäytyisi jos paisuntaa siirtää n. 20cm alemmas?Lahti32 kirjoitti:laita keittiö oven puolelle niin kestää liikenneympyrässä kallistella
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Eihän sitä lattiia oo pakko laskee kaapin alta? Jos tarvii, niin en usko että paisarin tiputus haittaa mitään, onhan se nyttenkin patterilinjojen alapuolella. Toisaalta on se ylempänä kuin moottori, mutta kai se jäisi silti ylemmäksi vaikka tiputtaskin 20cm?Carman kirjoitti:Tätäkin suunnittelin, mutta kuskinpuolella olisi helpompaa pudottaa lattiatasoa. Repsikanpuolella juuri ratkaisevalla paikalla on lattian alla paisuntasäiliö yms. tekniikkaa ja niille vielä ulkopuolella huoltoluukku, joten isompi homma sillä puolella. Ja mitenhän vedet käyttäytyisi jos paisuntaa siirtää n. 20cm alemmas?Lahti32 kirjoitti:laita keittiö oven puolelle niin kestää liikenneympyrässä kallistella
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Taas on päivä riehuttu auton kimpussa.
Galleriassa taas pari kuvaa.
Aika huonossa kunnossa tuntuu olevan tuo takarunko, taka-akselista taaksepäin ja lattiatasosta alaspäin oikeastaan kaikki on enemmän tai vähemmän vaihtokunnossa.
No, tehtävissä kuitenkin.
Kovaa ja aikaavievää hommaa tosiaan tuo purkaminen, lattivaneritkin niin miljoonalla ruuvilla kiinni ja matto tietysti liimattu päälle, ei auta kuin raaka voima
Seuraavaksi kait täytyy alkaa irrottamaan takimmaisia sivulaseja, mitenköhän helpoimmalla irtoavat? Liimalaseja siis ovat! Ja mielellään ehjänä...
Juttelin puhemitse liikennöitsijän (Svänbäck) kanssa männäviikolla, juuri takarungon ruosteisuuden takia eivät enää pitäneet autoa. Muuten kuulemma olisi ollut vielä hyvä vehje kiekkojunnujen yms. sakin kuskaamiseen, jossa hommassa kait viimeiset vuotensa olikin.
Kuulemma ollut heillä v. 1993 asti, 300tkm ajettuna tullut taloon. Ajomäärä nyt kuulemma n. 1,3 milj.
Konekin rempattu kokonaan Volvolla joitakin vuosia ja alle 500tkm sitten.
Galleriassa taas pari kuvaa.
Aika huonossa kunnossa tuntuu olevan tuo takarunko, taka-akselista taaksepäin ja lattiatasosta alaspäin oikeastaan kaikki on enemmän tai vähemmän vaihtokunnossa.
No, tehtävissä kuitenkin.
Kovaa ja aikaavievää hommaa tosiaan tuo purkaminen, lattivaneritkin niin miljoonalla ruuvilla kiinni ja matto tietysti liimattu päälle, ei auta kuin raaka voima

Seuraavaksi kait täytyy alkaa irrottamaan takimmaisia sivulaseja, mitenköhän helpoimmalla irtoavat? Liimalaseja siis ovat! Ja mielellään ehjänä...
Juttelin puhemitse liikennöitsijän (Svänbäck) kanssa männäviikolla, juuri takarungon ruosteisuuden takia eivät enää pitäneet autoa. Muuten kuulemma olisi ollut vielä hyvä vehje kiekkojunnujen yms. sakin kuskaamiseen, jossa hommassa kait viimeiset vuotensa olikin.
Kuulemma ollut heillä v. 1993 asti, 300tkm ajettuna tullut taloon. Ajomäärä nyt kuulemma n. 1,3 milj.
Konekin rempattu kokonaan Volvolla joitakin vuosia ja alle 500tkm sitten.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- MB1962
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Location: Kuru
- Member id: 95
- Paikkakunta: Kuru
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Moro
Käväise täällä kurussa katsomassa yhdenlaista saunallista takamoottorista laitetta.
Käväise täällä kurussa katsomassa yhdenlaista saunallista takamoottorista laitetta.
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
No moro,MB1962 kirjoitti:Moro
Käväise täällä kurussa katsomassa yhdenlaista saunallista takamoottorista laitetta.
täytyypä käydä kun tässä näin lähellä ollaan, käyn Ruovedellä päivittäin töissä joten vielä lyhyempi matka!
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Carman kirjoitti:Tätäkin suunnittelin, mutta kuskinpuolella olisi helpompaa pudottaa lattiatasoa. Repsikanpuolella juuri ratkaisevalla paikalla on lattian alla paisuntasäiliö yms. tekniikkaa ja niille vielä ulkopuolella huoltoluukku, joten isompi homma sillä puolella. Ja mitenhän vedet käyttäytyisi jos paisuntaa siirtää n. 20cm alemmas?Lahti32 kirjoitti:laita keittiö oven puolelle niin kestää liikenneympyrässä kallistella
Tätä keittiöasiaa tullut mietittyä.
Tosiaan se ehkä olisi parempi ojan puolella, mutta kun ei oikein mahdu. Liian lyhyt tila jää matkustusistuimien ja vessan väliin.
Jotenkin tuntuu kuitenkin että kaikki painava kertyy juuri kuskin puolelle; akut, polttoainesäiliöt, keittiö, ehkäpä saunankiuas, agrekaatti, invertteri (30kg!), ja tietysti kuski(120kg)!
Täytyy yrittää tasapainon vuoksi löytää edes varapyörälle paikka oikealta puolelta, vai onkohan näin suht pienillä painoilla merkitystä noin suuressa autossa?
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Ei keittiön alta kannata laskea lattiaa, levennät vain käytävää n.15 -20 cm jolloin voit laittaa kaapit suoraan lattiaan kiinni ja liimaat sokkelilevyn käytävänreunaan kiinni. Näyttää siltä kuin olisi sokkeli vaikka ei olekkaan 

- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Juu, näin se varmaan on järkevintä/helpointa.haaveilija kirjoitti:Ei keittiön alta kannata laskea lattiaa, levennät vain käytävää n.15 -20 cm jolloin voit laittaa kaapit suoraan lattiaan kiinni ja liimaat sokkelilevyn käytävänreunaan kiinni. Näyttää siltä kuin olisi sokkeli vaikka ei olekkaan
Tosin tämäkään ei auta ojan puolella tekemistä, pituussuunnassa liian ahdasta.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- MB1962
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Location: Kuru
- Member id: 95
- Paikkakunta: Kuru
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Soittele kun olet tulossa 0400 686600
- Marco71
- Kippari
- Viestit: 55
- Liittynyt: 26 Heinä 2008 23:41
- Truck: Scania K113Superstar
- Location: Kangasala
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Ai niin kuin tuolla tavalla?Carman kirjoitti: Jotenkin tuntuu kuitenkin että kaikki painava kertyy juuri kuskin puolelle; akut, polttoainesäiliöt, keittiö, ehkäpä saunankiuas, agrekaatti, invertteri (30kg!), ja tietysti kuski(120kg)!
Täytyy yrittää tasapainon vuoksi löytää edes varapyörälle paikka oikealta puolelta, vai onkohan näin suht pienillä painoilla merkitystä noin suuressa autossa?

- Liitteet
-
- 20100327_007.jpg (40.31 KiB) Katsottu 13272 kertaa
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Jep, mä soittelen tässä joskus pääsiäisen jälkeen!MB1962 kirjoitti:Soittele kun olet tulossa 0400 686600
Juurikin noinMarco71 kirjoitti:Ai niin kuin tuolla tavalla?Carman kirjoitti:
Jotenkin tuntuu kuitenkin että kaikki painava kertyy juuri kuskin puolelle; akut, polttoainesäiliöt, keittiö, ehkäpä saunankiuas, agrekaatti, invertteri (30kg!), ja tietysti kuski(120kg)!
Täytyy yrittää tasapainon vuoksi löytää edes varapyörälle paikka oikealta puolelta, vai onkohan näin suht pienillä painoilla merkitystä noin suuressa autossa?

Taas purettu lisää, pohjavanerit tavaratilasta saivat tänään kyytiä.
Lisää hitsattavaa paljastuu...kauhukuvia taas galleriassa

Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
No niin, nyt on purettu kaikki tarvittava rungon korjausta varten.
Lattiat oli purettava keskiovelle saakka
Uskomattoman huonoon kuntoon on kyllä mennyt rakenteet. Joskus aiemminkin on jo korjailtu joitain paikkoja.
Iso osa raudoista menee vaihtoon lattiatason alapuolella keskiovelta taaksepäin.
Akselin takana oleva paineilmasäiliökin tippui maahan kun vähän kopautin, ja toinen tankki on varmistettu kuormaliinalla.
Kyllä kävi jo mielessä, että olisiko vielä järkevää etsiä parempi aihio kulkuriksi, mutta kaverin kannustuksesta innostuneena (lupasi syödä hatullisen paskaa, jos tässä vielä saunotaan
) teen kiusallanikin tästä!
No onhan tämä kyllä teknisesti ehjä ja liikennöitsijän mukaan loppuun asti kunnolla huollettu, onhan sekin jo jotain. Esimerkiksi kaikki iskunvaimentajat ovat uudenkarheita yms.
Paikallinen tuttu liikkennöitsijä kyllä lupasi harkita myyvänsä mulle vanhimman autonsa, mutta pyytää kuitenkin aika kovaa hintaa... Scania alustainen Ajokki Vector -93 kyseessä ja kyllä viimeisenpäälle kunnossa.
Rautoja lähti tilaukseen aimo annos, isompi hitsauskonekin pitäisi kait hankkia.
Nyt on vain tuollainen valovirtainen Kempin Migger, kyllähän sillä nuo 40x40x2 putket vetelee hyvinkin kiinni, mutta paksumpiakin olisi tinattavana.
Onko kellään kokemusta Migatronikin automig 273- koneesta?
Lattiat oli purettava keskiovelle saakka

Uskomattoman huonoon kuntoon on kyllä mennyt rakenteet. Joskus aiemminkin on jo korjailtu joitain paikkoja.
Iso osa raudoista menee vaihtoon lattiatason alapuolella keskiovelta taaksepäin.
Akselin takana oleva paineilmasäiliökin tippui maahan kun vähän kopautin, ja toinen tankki on varmistettu kuormaliinalla.
Kyllä kävi jo mielessä, että olisiko vielä järkevää etsiä parempi aihio kulkuriksi, mutta kaverin kannustuksesta innostuneena (lupasi syödä hatullisen paskaa, jos tässä vielä saunotaan

No onhan tämä kyllä teknisesti ehjä ja liikennöitsijän mukaan loppuun asti kunnolla huollettu, onhan sekin jo jotain. Esimerkiksi kaikki iskunvaimentajat ovat uudenkarheita yms.
Paikallinen tuttu liikkennöitsijä kyllä lupasi harkita myyvänsä mulle vanhimman autonsa, mutta pyytää kuitenkin aika kovaa hintaa... Scania alustainen Ajokki Vector -93 kyseessä ja kyllä viimeisenpäälle kunnossa.
Rautoja lähti tilaukseen aimo annos, isompi hitsauskonekin pitäisi kait hankkia.
Nyt on vain tuollainen valovirtainen Kempin Migger, kyllähän sillä nuo 40x40x2 putket vetelee hyvinkin kiinni, mutta paksumpiakin olisi tinattavana.
Onko kellään kokemusta Migatronikin automig 273- koneesta?
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Ei sattuisi kellään olemaan ehjää turbon öljyputkea?
Vaikka ei kait tuo ihan mansikoita maksa volvollakaan?
Meinasin aiheuttaa (ja vähän aiheutinkin) kunnon öljykatastrofin kotipihaan lauantaina... siirsin auton tallista ulos takaosan palkkien pesua varten ja jätin pihalle käymään, näytti olevan tallista saakka öljyvana perässä ja vilkaisin koneen alle, iloisesti ryöppysi öljy koneen kyljestä! Ei onneksi ollut vakavampaa vikaa kuin aivan kuin nuppineulalla pistetty pistemäinen syöpymä turbon öljyputkessa, mutta 4 barin paineilla tulee kivasti öljyä noinkin pienestä...
Tein väliaikaiskorjauksen että sain auton takaisin sisään, putsasin huolella ja kiristin klemmarilla halkaistun letkunpätkän vuotokohtaan, pitää eikä tihku mutta eihän sitä voi tuollaiseksi jättää.
Perjantaina pitäis tulla pihaan yhteensä 105 metriä erilaisia putkia ja rautoja, sekä muutama arkki peltiä...pääsee pian tositoimiin!
Vaikka ei kait tuo ihan mansikoita maksa volvollakaan?
Meinasin aiheuttaa (ja vähän aiheutinkin) kunnon öljykatastrofin kotipihaan lauantaina... siirsin auton tallista ulos takaosan palkkien pesua varten ja jätin pihalle käymään, näytti olevan tallista saakka öljyvana perässä ja vilkaisin koneen alle, iloisesti ryöppysi öljy koneen kyljestä! Ei onneksi ollut vakavampaa vikaa kuin aivan kuin nuppineulalla pistetty pistemäinen syöpymä turbon öljyputkessa, mutta 4 barin paineilla tulee kivasti öljyä noinkin pienestä...
Tein väliaikaiskorjauksen että sain auton takaisin sisään, putsasin huolella ja kiristin klemmarilla halkaistun letkunpätkän vuotokohtaan, pitää eikä tihku mutta eihän sitä voi tuollaiseksi jättää.
Perjantaina pitäis tulla pihaan yhteensä 105 metriä erilaisia putkia ja rautoja, sekä muutama arkki peltiä...pääsee pian tositoimiin!
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Päivä taas riehuttu auton kimpussa
Päivän saldona maahan tiputettu tavaratilan pohja, sivuluukut otettu pois yms. eli armotonta rälläköintiä
Nyt on takaosa tuollaista läpiajettavaa mallia:
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/di ... 180&pos=28
Huomenna kait täytyisi irroitella noita kylkipeltejä, pääsee paremmin korjaamaan mädät pois ja muutenkin kyllä ikkunoiden alapuolinen liuska kumilistaan saakka on aika rupista mallia joten joutaa vaihtoon.
Alaosan peltien ruosteettomuutta ihmettelin ja pellit paljastui ruostumattomaksi teräkseksi, onkohan alaosa pellitetty joskus uudelleen?

Päivän saldona maahan tiputettu tavaratilan pohja, sivuluukut otettu pois yms. eli armotonta rälläköintiä

Nyt on takaosa tuollaista läpiajettavaa mallia:
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/di ... 180&pos=28
Huomenna kait täytyisi irroitella noita kylkipeltejä, pääsee paremmin korjaamaan mädät pois ja muutenkin kyllä ikkunoiden alapuolinen liuska kumilistaan saakka on aika rupista mallia joten joutaa vaihtoon.
Alaosan peltien ruosteettomuutta ihmettelin ja pellit paljastui ruostumattomaksi teräkseksi, onkohan alaosa pellitetty joskus uudelleen?
Viimeksi muokannut Carman, 15 Huhti 2010 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Niin on varmaan joskus päässyt käymään
Itte tässä jännitän kun alkaa toi Royalin "purku" että mitä löytyy eli onko tervettä vai tota rapeeta
oletusarvo olis kyllä tolla terveemmän puolella, kun on sitä oliko se nyt sinkittyä 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Carman
- Rattiamiraali
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
- Truck: Scania Ajokki Royal
- Location: Vilppula
- Member id: 134
- Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Re: Hulluus on tarttuvaa! (Projektina Volvo B10M Delta Star 50)
Perhana kun ne olis Deltallakin raaskinu edes hiukan jotain sinkintapaista laittaa...Bussiton kirjoitti:Itte tässä jännitän kun alkaa toi Royalin "purku" että mitä löytyy eli onko tervettä vai tota rapeetaoletusarvo olis kyllä tolla terveemmän puolella, kun on sitä oliko se nyt sinkittyä

Kyllä on todellakin rapean puolella tämä vekotin...toivotaan sulle parempaa onnea

Scania K112 -88
Ajokki Royal
Ajokki Royal