Nyt teki volvo semmosen tempun että starttaa mutta ei käynnisty.
On kokeiltu:
- Virtoja pois, akun napoja irti
- Polttoainetta tulee suodattimille ja suodattimet on nyt vaihdettu.
- Siirtopumppu nakuttaa normaalisti
- Moottorinohjausyksikön kampa otettu auki ja tsekattu, näyttää hyvältä
- Kampiakselin asentoanturi vaihdettu
- Vikakoodit ajotietokoneesta: suuttimet 1-6, unknown fault
- On kokeiltu startata avaimesta, starttinapista, moottorin kyljestä.
Onko ideoita? Mitä on jääny tajuamatta/kokeilematta?
Miten toimii ajonesto näissä? Antaako startata?
Auto on Volvo 9700HD B12M D340, ZF-automaatti, vuosimallia 2002.
B12M ei starttaa
- setrailija
- Rattiamiraali
- Viestit: 325
- Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
- Truck: M-B 416
- Location: Joutseno
Re: B12M ei starttaa
Moro
Ko ei olisi se pahinvika jakopää.
Ko ei olisi se pahinvika jakopää.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
+358440422887
Re: B12M ei starttaa
Siellä on vielä se nokka-akselin asentoanturi, mittaa sen kuntoo vielä. Koneen päällä on liitin mistä ylettyy.
Nyt jos olis mahdollista kokeilla toisella ECU:lla, niin saisit sen yhden kalliimman jutun ratkastua.
Ajonestoa ei mielestäni tässäkään tämän ikäisessä vielä ole.
ECUlle ja VECUlle on sulakkeet ja releet etusähkökeskuksen kortilla.
E: Ja onhan näitten moottorinohjausboksien maadoitukset aika onnettomat vanhetessaan.
Nyt jos olis mahdollista kokeilla toisella ECU:lla, niin saisit sen yhden kalliimman jutun ratkastua.
Ajonestoa ei mielestäni tässäkään tämän ikäisessä vielä ole.
ECUlle ja VECUlle on sulakkeet ja releet etusähkökeskuksen kortilla.
E: Ja onhan näitten moottorinohjausboksien maadoitukset aika onnettomat vanhetessaan.
