Omassa kirjastoautossa on samanlainen systeemi paitsi paluuptuki menee takaisin koneen päälle. Tuo suodatinhomma oli minulle uutta. Olen ollut siinä käsityksessä että tuo pikkusäiliö on yksinkertaisin ratkaisu kirjoastoauton seisoessa Webasto saa polttoaineen säiliöstä ja se on aina täynnä kun vähän ajaa. Tv. AriKajNyy1 kirjoitti:Päivätankin rakenne:
Tankkini on n. 10 L (lian pieni), tankkiintuleva polttoaine putki tulee tankin yläpuolella olevaan T-kappaleeseen josta paluuputki jatkaa takaisin polttoainetankkiin. T-haara on liitetty tankkiin ja polttoainetta vuotaa tankkiin aina koneen käydessä kunnes se on täynnä. Loput valuu sitten takaisin polttoainetankkiin.
Ei mahdollisuutta ainakaan minun sydeemissä. Tankki on alempana mitä koneen päältä kulkevat tulo- ja paluuputki. Tuskin mitää n lappoa syntyyLahti32 kirjoitti:Onko systeemi sellainen että Webasto ottaa polttoaineensa pelkästään päiväsäiliöstä eikä missään olosuhteissa ime esim yön aikana varsinaista tankkia kuivaksi. Silloinhan auto ei lähtisi enää käyntiin. vähän niinkuin turvaratkaisu
Tämä saattaa olla yksi syy. Toinen on se, että tulevaan linjaan ei ole järkevää laittaa muita kuluttajia, moottorin polttoaineen saanti saattaisi häiriintyä.KajNyy1 kirjoitti:Webastolla minulla on tuo "päivätankki" vaikka Webastolla on oma polttoainepumppu. Kysyin rakentajalta että MIKSI?
Vastaus:
Koska Webaston polttoainesuodatin on niin pieni ja jotta se ei tukkiintuisi niin linja-autoissa webaston liitäntä rakennetaan "aina" moottorin polttoaineen paluuputkeen. Näin Webastolle tuleva polttoaine on ensin kulkenut moottorin polttoaine suodattimen läpi.
Kiitokori-82 kirjoitti:Onko ideoita miten ohjattaisiin tuota webaa sisätermostaatilla (huonetermostatti)?
Minulla 23kw korkeapainepolttimella, ja patteri kierto.
Miten kytketään?
Veden termostaatin kanssa sarjaan vai weban herätevirtaan?