man123 kirjoitti: ↑02 Elo 2021 23:43
Savuaako Mannin moottori? Tuleeko käryä tyhjäkäynnillä? Tuo alhaiseksi jäänyt tyhjäkäynti ja moottorin lämpöjen nousu voi johtua myös väärästä pumpun ajoituksesta. Onko pumppu kunnolla kiinni, ettei ole päässyt löystymään. Pumppu on kuitenkin ollut kuukausi pari sitten irti.
En ole huomannut savua tyhjäkäynnillä ja ajossa ei oikein taakse näe. Pumppu on kiinni, sen mitä kädellä yritin heilutella.
Korjaamolla oli juurikin ajoituksen saaminen kohdalleen vaikeinta, molemmilla kerroilla.
Joo, mäjäytin keppi ja kivi Röllin ylälasin tien yli roikkuvaan oksaan. Komea halkeama tuli. Nyt sen kanssa osaa jo elää. Oli se entuudestaan täynnä häränsilmiä. Tarraa päälle ja siirrtyään seuraavaan vastoinkäymiseen; oli suunnitelmanani. Tarraa ei ole vielä laitettu.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Nyt on auto talviteloilla. Ei se sitten kumminkaan mahtunut tuohon katokseen mikä aikoinaan asuntoautolle tehtiin. On nyt taivasalla nurmikolla, laudat renkaiden alla ettei taas uppoa (tästä pikku juttu FB:n puolella)
Loppu kesä menikin murheettomasti, mitä nyt kattovuotojen kanssa paininut. Ilmeisen yleistä näissä.
Alkoi molemmista kattokanavista tiputtamaan sopivasti ruokapöydälle kesken tuurin reissun. Kotona sitten kävin kaikki luukut läpi ja toistaiseksi on pitänyt.
Vielä vuotaa etuoven yläpuolisesta listasta rappusiin, mut se ei ole niin vakavaa. Ja pari muuta paikkaa seinissä, vissiin kaikki ulkolistat pitäis irroitella ja tiivistää.
Auto saa olla talven tuossa, ylläpitolaturissa kiinni. Mietin pienen sähköpatterin laittamista ruumaan, lähinnä vesijärjestelmien ja akkujen takia, onko järkee?
Ja toinen kyssäri talviseisokiksi, käsijarru päällä vai pois?
Kaikki ylimääräinen kangastavara ja ruoat pois, patjat pystyyn sänkyihin. Paikat täyteen hiirenloukkuja. Ylläpitolämpöjä voisi laittaa keväällä, kun yö- ja päivälämpötilojen ero on suurimmillaan. Kyllä se auto osaa taivasalla olla.
Tutun näköisiä jälkiä nurmikossa. Ekana vuonna kaivautui minunkin autoni akselia myöden ihan lautojen kanssa. Taisi sinne upota muutama tiilikin. Tämän jälkeen vetäisin nurmikolle 4m leveän messumaton ja päälle nuppikuorma 0-32 soraa. Nyt pysyy pinnalla.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Kannattaa myös pyyhkiä kaikki pinnat (erityisesti sellaiset joihin kosketellaan käsin) vaikkapa tolulla tms. vahvalla puhdistusaineella.
Hyökkää home herkästi kimppuun jos on vaillinaisesti siivottu.
Tuo parkkeeraus on tietynlainen ongelma aina linjurille. Asuttiin edellisessä talossa tuossa 150 m päässä ja siinä mahtui kaksi henkilöautoa juuri ja juuri pihalle yhtä aikaa. Tehtiin uusi talo ja nyt on linjurille 5 x 12 metriä parkkiruutu tallin takana ja silti mahtuu 11 henkilöautoa siten, että kenenkään ei tarvitse siirtää toisen edestä
________________________________________________
Linjuriauto on maantien ässä
Täydet akut osaa olla pakkasessa. Minulla on laturi kiinni akuissa ja pari ledivalaisintä palaa 24/7 365 autossa. Tajuaa tuo laturi välillä ladata, kun jännite putoaa. Samalla menee ajoakuilla, kun ovat erotusreleellä kiinni ajo/hupiakut.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Toi nurtsi auton alla ei oo kovin ystävällinen rungon/rakenteiden teräksille. Ruostuttaa tehokkaasti. Varsinkin henkiöautojen pohjat menee pitsiksi parissa vuodessa. Toki, linjurin ruoteet on korkeemmalla, tuulettuu ehkä välit paremmin. Sora olisi turvallisempaa.
Team-Voltaren kirjoitti: ↑24 Marras 2021 02:00
Toi nurtsi auton alla ei oo kovin ystävällinen rungon/rakenteiden teräksille. Ruostuttaa tehokkaasti. Varsinkin henkiöautojen pohjat menee pitsiksi parissa vuodessa. Toki, linjurin ruoteet on korkeemmalla, tuulettuu ehkä välit paremmin. Sora olisi turvallisempaa.
Juu, ei ihanteellisin vaihtoehto, mutta pihan hiekka-alueella olisi joka paikassa lumentyönnön edessä. Näin mennään tämä talvi. Mietitään soraa tuohon kohtaan ensi talveksi.
Nonni, olipa sitten toinen hupiakku räjähtänyt. Melkoinen lemu muuten tulee tuosta nesteestä.
Eipä siinä. Irroitin ylläpitolaturin ja otan joku kauniimpi päivä kaikki akut hemmettiin tuolta.
Mistähän moinen voi johtua? Ei ole moista koskaan sattunut pienemmissä akuissa.
Halkeaminenhan on todennäköisesti seurausta jäätymisestä, jonka se tietysti voi tehdä jos kenno on mennyt oikoseen, ja siten varaus pudonnut nollaan.. Toisaalta jos siellä on ylläpitolaturi päällä, niin kuvittelisin että se viereisten kennojen ylilataaminen tuottaisi sen verran lämpöä että jäätymistä ei pääse tapahtumaan.. Toisaalta se ylilatauksen tuottama kiehuminen voi kyllä räjähtää jos vielä kipinä löytyy sopivassa kohdassa..
Jule kirjoitti: ↑02 Tammi 2022 14:20
Räjähtänyt vai haljennut?
Halkeaminenhan on todennäköisesti seurausta jäätymisestä, jonka se tietysti voi tehdä jos kenno on mennyt oikoseen, ja siten varaus pudonnut nollaan.. Toisaalta jos siellä on ylläpitolaturi päällä, niin kuvittelisin että se viereisten kennojen ylilataaminen tuottaisi sen verran lämpöä että jäätymistä ei pääse tapahtumaan.. Toisaalta se ylilatauksen tuottama kiehuminen voi kyllä räjähtää jos vielä kipinä löytyy sopivassa kohdassa..
No sillä lailla tussahtanut, että akun yläosa keskeltä noussut ylöspäin n. 10 cm.
Joo 12.5 jos on pari päivää latauksesta eikä siitä laske niin mahdollisesti akku kunnossa, joskus vaikka akku näyttää 12.7 niin silti ei Anna virtaa enää ulos
Tsiisus kirjoitti: ↑03 Tammi 2022 16:16
Akut viety talliin.
Toinen käynnistysakuista näytti 10.9v. Pitänee latailla akut ja odotella muutama päivä ja tarkistella lepojännitteet.
Oliko niin et 12.5v on vielä ok, mutta jos alle menee on akku kaput?