mb 613d reissureeksi

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Ei siellä pannun sisällä ole avattavia liitoksia. Ainoastaan nuo putket tuossa kyljessä. Niihin voi nakertaa hieman karhennusta niin pysyy letku kunnolla kiinni. Karavaanipatterit ovat alumiinia ja Primus jotain terässeosta. Kuparia/messinkiä ovat kaasupuolen osat.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja Jule »

Jos alijännite huolettaa, niin sille voi syöttää virran step-up-step-down buck convertterin läpi, joka tarvittaessa nostaa, tai laskee ulostulevan jännitteen asetetulle tasolle. Jonkinlainen hukka tuosta tietysti tulee, kun minkään laitteen hyötysuhde ei ole 100%.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Juu - tuollaisen säätöpiirin olen tuohon omaan 2450-pannuun tehnyt, mutta kiinalainen myy halvemmalla :)

https://www.banggood.com/5A-XL4005-DCDC ... rehouse=CN

Älä polta hehkutulppaa se on jotain 2.6v max mitä se kestää. Suora 12v tappaa sen laakista...moni on polttanut ja moni on nauranut tapahtuneelle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja Jule »

Miten hemmetissä tuon kanssa on sitten alijännitteellä ollut ongelmia? Vai onko sillä jokin kiinteä etuvastus?
Avatar
jämä
Kuski
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Helmi 2018 14:27
Truck: scania k92 -89
Location: Imatra

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja jämä »

kyllä minä laittaisin moottorin ja tuon patteriverkon väliin lämmönvaihtimen silloin mootori puolen paine ei sekoita patteri järjestelmää ja toimii ainakin omassa ajoneuvossa hyvin
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja neppi »

Juujuu! Lämmönvaihdin ja sille sit niitä magneettiventtiileitä.

Ja kupari ja alumiini on huono asia yhdessä, mut jos ei ne oo kontaktissa ni ei mitää välii. Ts, jos sulla on alumiinilähtö pannussa, siitä silikonimutkalla kupariksi vaihto, ni kaikki ookoo. Kausalassa ois asuntovaunupattereita yhen kulkuriauton verran jouten, koskas käyt hakee?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Primuksessa 12v menee pyrostaatin ja termarin läpi hehkulle. Siinä on välillä monta abikoa ja vajaata akkua - niin ei syty, niin ei syty.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
jyrggä
Varakuski
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Loka 2019 19:16
Truck: mb 613
Location: todo el mundo
Member id: 666

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja jyrggä »

Mulla on alumiinisia pattereita aika läjä, niin paljon itseasiassa että kaikki ei mahdu edes käyttöön, mutta kiitosta vain tarjouksesta! Lojuuko jollain ylimääräinen lämmönvaihdin nurkissa, voisin lunastaa pois!!?

Lukeekohan tätä joku erikoismies, tai tunteeko joku jonkun kaiman kaverin serkun, joka ehtisi tuon mun pannun purkaa ja tarkastaa ja lisätä tuon paljon puhutun sytytystulppa modauksen sinne pohjaan - korvausta vastaan tietysti? Itse joudun olla tässä pari viikkoa ainakin vielä kovasti töissä kiinni, ja mesessä on iltapuhteiksi kaikenlaista sisähommaa ja muutakin arpeettia vielä aika paljon kesken.. yleensä teen pakonomaisesti kaiken "minä ite"-periaattella mutta koska joulukuussa olisi tarkoitus paeta etelän lämpöön, ja kellossa ei tahdo tunnit riittää tehdä sitä kaikkea mitä olisi tarve ennen sitä niin hommia on kai pakko ulkoistaa! Tarkoitus ainaki ennen lähtöä vielä hitsata kasaan ja sovittaa rungon väliin isompi polttoainetankki, vesisäiliö ja ainakin rakentaa keittiö..sisältä vielä puutuu paaaaljon, ja sähköt on kokonaan aloittamatta...hohjoijaa...
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

karavaanari.info - sivuilta löytyy "pannuvelho" mjo33400

mjo on ainakin joskus tehnyt noita modauksia tallissaan. Asuu Vihdissä. Hänen kanssaan olen jotain pannunosia vaihdellut keppi ja kivi sekä aiheesta naamatustenkin jutelleet.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
desoto
Kippari
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Joulu 2011 15:56
Location: Kello

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja desoto »

mä oon niit kunnostellut kans ja vois löytyy valmiiksi kunnostettu vaihtopannu... Oulussa vaikutan
Minäkö tyhmä ny en ymmärrä..
Rölli p:0451392364
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja neppi »

desoto kirjoitti: 06 Marras 2019 15:10 mä oon niit kunnostellut kans ja vois löytyy valmiiksi kunnostettu vaihtopannu... Oulussa vaikutan
aika off topic, mutta susta ei oo kuulunu mitään vuosiin! Hauska nähdä, että oot vielä olemassa!

Mäki yhden pannun sillä mjojanumerotperään miehellä käytin. Ei jääny pahaa sanottavaa.
Hobo
Rattimajuri
Viestit: 242
Liittynyt: 12 Syys 2018 01:24
Truck: mb
Location: roadland

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja Hobo »

Kuka on panuvelhoa :oops: eiku siis pannuvelho on aika monella foorumilla ollu hiljais elo päällä :?:
et olisko nyt sitte velho ruokot päälle laittanu :shock: eiku piti että iteki kiinni koittanut mjo saada
jyrggä
Varakuski
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Loka 2019 19:16
Truck: mb 613
Location: todo el mundo
Member id: 666

Re: mb 613d reissureeksi

Viesti Kirjoittaja jyrggä »

soitin pannuvelho Joroselle eilen,höpöteltiin tovi ja tänään aamulla hän soitti takaisin mulle, että tänään lähti sytkäpaketti postissa Tampereelle. Asiallinen ukko!!
Vastaa Viestiin