Neoplan n214 / Scania

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Kamera on ilmeisesti ylösalasin?
Rosmo
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

ei kun tehty kiinassa, ja ne siellä pää alaspäin....

juu, joutu vähän modaan kiinnikkeitä, josta tuo seurasi.
peltiliiteri.com
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Kysymys kytkimestä: talven jäljiltä vähän jäpittää, ihan ei irrota, niin kuin pitäisi. Toi robotti ei tykkää laittaa vaihdetta sisään, jos vaihde "kantaa". Jos auto vähänkin liikahtaa niin sit menee vaihde silmään nätistä (toi siis vaan liikkeelle lähdettäessä).

Jos yrittäis laittaa liikettä vähän lisää, niin mistä säätö tapahtuisi? Tuosta kuvan säätömuttereista?
Liitteet
DSC_0007.JPG
peltiliiteri.com
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Jule »

Mä oon huomannut egs:n kanssa että kun se on kylmänä ja jos viivyttelee kytkimen painamisen ja vaihteen valinnan kanssa niin ei mee pykälä tupaan. Syynä siis lähinnä se että laatikko pysähtyy nopeasti ja rattaat jää semmoiseen asentoon että ei muljahda perille asti.
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Luin koodit tuosta scanian Cag laatikosta (vm. 93). Mutta en löytänyt netistä noiden koodien selitystä.
Jos jollain on tietoa niin, näin näyttöön tuli:
C011 - 001
C020 - 007
C025 - 014
C041 - 001
C050 - 033
C061 - 001
peltiliiteri.com
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

En perkule enää muista noita :( jos et saa selville ni soitan entiseen työpaikkaa ja kysyn. Millä alustanumerolla on?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

No kun alusta on Neoplan, niin scanialta ei mitään löydy alustanumerolla :(

vm.93 cag scania k113
peltiliiteri.com
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Nollasin vaihteiston vikakoodit ja kytkimen työntötankoa pidensin 1,5mm. Nyt irrottaa kytkin, eikä tunnu laahavan, mikä parasta, nyt ajossa vaihtaa huomattavasti nopeammin kuin ennen, ihan huima ero, ennen saattoi joskus tovinkin miettiä, mutta ei enää. Toi robotti lyö vaihdetta sisään kun Formula ykkösissä konsanaan :)

Puutiainen, miltä toi korjaus ja noi tuntemukset/havainnot vaikuttaa?
peltiliiteri.com
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja b12m »

En ole PuuTiainen, mutta liian kiireinen robotin työ ei omaan korvaan kuulosta hyvältä. Synkrot siellä kuitenkin kipeää saa, jos liian raivolla pitempää puuta hakataan pesään. Vaikea tosin arvioida, vaihtaako nyt liian ripeästi vai ei, kun ei tiedä alkutilannettakaan. Jos ei rutinaa kuulu, niin sanoisin että kakkua koneeseen ;)
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Miullaki nopeutui 20% ainaki kun korjasin tota eekeeässää. Uusilla öljyillä vielä nyt "kop-kop" vaihtaa namuna. Ja omassa kun alue vaihtuu 3 selta 4 selle mentäessä ni iha ku lekala tempasis runkoon mut se kuuluu asiaan :)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

No ei se ny ihan McLaren ole vaihtaessa :) sanoisin, että vaihtaa nyt hyvin normaalin oloisesti, aiemmin oli oli sellainen hämäläinen vaihtaja. Pitää yrittää kuvata/äänittää, niin asiantuntijat osaa ottaa kantaa.
peltiliiteri.com
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Tässä on videoo vaihtamisesta
sorry huono kuvan laatu ja äänet joutuu laittaan kovalle, että kuulee moottorin äänen

https://vimeo.com/163296595
peltiliiteri.com
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Tuoha kiihtyy iha perkuleen hyvin! Oliks takapyörät ilmassa? Eihä tolle pärjää henkilöautolla ees.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Oho en ole noin nopeasti vaihtavaa Scanian vaihteistoa vielä nähnytkään, edes uudemmissa. Oletan että jälkimmäinen piippaus tarkoittaa "vaihde on pesässä, kytkinpolkimen saa nostaa"?
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Juu sitä piip -piip tarkoittaa :)
peltiliiteri.com
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Inspiraatiota odotellessa

edit: kuivaimen vaihtoon tarvitsi reilun metrisen jatkovarren avaimeen, Veto siihen ja sen lisäksi poika löi moskalla siihen avaimeen, niin sitten lähti pikkihiljaa auki. Aika juntturassa oli. Inspis loppu.
Liitteet
DSC_0094.JPG
peltiliiteri.com
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Onko sulla samanlainen kuivaaja kun mulla tossa Carruksessa ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Samalta näyttää. Täytyy käydä huoltoasemalla hakemassa naftaa, että saa filsut täytettyä irtokannusta, ettei tartte ilmata, kun siirtyy noiden polttoainefilsujen kimppuun.
peltiliiteri.com
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Puhisiko sulla sieltä alta sellaisesta niinkun tulpatusta liioksesta ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

se "varo" tuhauttelee 15 sek välein kun paineet on päällä, se tuhauttaa sieltä suoraan alas, että hiekka pöllähtää. Muuten ei pidä mitään mitää tuhinaa tai puhinaa
Liitteet
DSC_0113.JPG
DSC_0113.JPG (57.9 KiB) Katsottu 21931 kertaa
peltiliiteri.com
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Uutta öljyy ja lingon putsaus. Aika paksu kerros oli kamaa.
Liitteet
IMG-20160516-WA0001.jpg
IMG-20160516-WA0002.jpg
peltiliiteri.com
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Onneks linkoa ei tarvitse usein puhdistaa. En enää muista kilometrimäärää, mutta taidettiin sillon aina L huollossa tehhä. Saapi kivan näköiset kädet kun putsaa sen ja löytyy ihan uusia uria käsistä sekä ihohuokosia joista ei tiennytkään mihin lika voisi tarttua :D
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Nykyään on sellainen hieno keksintö kun kumi/nitriilikäsine :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja b12m »

Meillä työmaalla on tapana putsata Kaanimoista linko joka öljynvaihdon yhteydessä. Eli esim. EGR-koneisissa 20.000 km välein. Useinkin putsattaessa sieltä tulee melkoinen määrä törkyä... Ja kun kyseessä on "ilmainen" henkivakuutuksen uusinta moottorille (okei, uusi tiivistesarja maksaa vajaa kympin), en ymmärrä lainkaan putsaamatta jättämistä...
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Neoplan n214 / Scania

Viesti Kirjoittaja pelti »

Joo eihän toi mikään amerikan temppu ole. Enstex liuotinpesua moottorin kylkeen ja lingon kylkeen, toisex vähän painepesua, niin lähtee hiekat siitä lähiympäristöstä ja lingon päältä . Sit mutteri päältä auki, kunhan ensin onnistuu pujottautumaan webaston ja moottorin väliin. Loput voi tehdäkin olohuoneessa :)
peltiliiteri.com
Vastaa Viestiin