Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
http://www.youtube.com/watch?v=KHR_JbRDwoU Voimaa on ku pienessä kylässä mis ei oo ku kipeä kissa kotona.
Mutta joo tänään homma eteni sen verran että sain suunnilleen pyöränkaaren piirrettyä alumiiniin, ny tarvis vaan päättää että hakeeko kaupasta nakertajan vai luottaako rälläkkään. Huomenna jokatapauksessa hitsailen vähän putkea ruosteen tilalle tohon että saa ton levyn johki kiinnikki.
Tänään myös tuli Citroen Xantian irrotettava vetokoukku á80e, jopa yhä irtos vaikka käytetty koukku, tarvii vähän hioskella ja vetää kunnon vaseliinit pintaan. Asennetaan maalauskeikan yhteydessä, niin pääsee rahtarihommiin.
Mutta joo tänään homma eteni sen verran että sain suunnilleen pyöränkaaren piirrettyä alumiiniin, ny tarvis vaan päättää että hakeeko kaupasta nakertajan vai luottaako rälläkkään. Huomenna jokatapauksessa hitsailen vähän putkea ruosteen tilalle tohon että saa ton levyn johki kiinnikki.
Tänään myös tuli Citroen Xantian irrotettava vetokoukku á80e, jopa yhä irtos vaikka käytetty koukku, tarvii vähän hioskella ja vetää kunnon vaseliinit pintaan. Asennetaan maalauskeikan yhteydessä, niin pääsee rahtarihommiin.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.

Tuli parempi ku uus venäläinen, löyty jopa sen verta tuoretta putkea mihin kempata uus kulma kiinni.
Taas on vaan maalausta(ja uutta eturengasta) vailla.

Huomenna on välipäivä aherruksessa, mutta sunnuntaina joko renkaita hakeen Suomen ääristä, tai maalaamaan kattoa, kattoo ny miten on noita rengastarjokkeja.
Meinasin saada huutonaurukohtauksen, kun paikallinen rengasliike tarjos 2kpl Komoraneja 1200e uusine vanteineen. Kun olin kattonu valmiiksi että tallinnassa Merkkirengas + uus vanne 450e. Tulee halvemmaksi vaikka loppukantavuuden farkusta lastais asennusjuomaa kyytiin

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
En tiedä mistä liikkeestä sieltä on vanteita tullu suomeen mutta muutamassa tapauksessa se halpavanne on haljennut mitä virosta on tullut.
Tonniin ja vähän yli on varmaan suomessa merkkipyörät ja merkkivanteet. halpakumit tonnilla ja michelinit 1500e.
Tonniin ja vähän yli on varmaan suomessa merkkipyörät ja merkkivanteet. halpakumit tonnilla ja michelinit 1500e.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Hups! minäkun luulin maksaneeni hurjan hinnan allelaitetusta 315/80 R22,5 SAV renkaasta. Renkaan merkki on SAVA Orjak 4 a' 385E plus asennus ja alv yht. 492,66wiima63 kirjoitti:En tiedä mistä liikkeestä sieltä on vanteita tullu suomeen mutta muutamassa tapauksessa se halpavanne on haljennut mitä virosta on tullut.
Tonniin ja vähän yli on varmaan suomessa merkkipyörät ja merkkivanteet. halpakumit tonnilla ja michelinit 1500e.
Kaikki tämä polliisin vaatimuksesta Saksan Lünenburgissa tänä keväänä.

KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Halvalla pääsit iliman tarjouskilpailu, onnittelut!KajNyy1 kirjoitti:Hups! minäkun luulin maksaneeni hurjan hinnan allelaitetusta 315/80 R22,5 SAV renkaasta. Renkaan merkki on SAVA Orjak 4 a' 385E plus asennus ja alv yht. 492,66wiima63 kirjoitti:En tiedä mistä liikkeestä sieltä on vanteita tullu suomeen mutta muutamassa tapauksessa se halpavanne on haljennut mitä virosta on tullut.
Tonniin ja vähän yli on varmaan suomessa merkkipyörät ja merkkivanteet. halpakumit tonnilla ja michelinit 1500e.
Kaikki tämä polliisin vaatimuksesta Saksan Lünenburgissa tänä keväänä.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
D- ja päästöverolasku tuli, 986euroboria jos pitäs koko vuoden liikenteessä... 

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Ny o 4kpl pärruutuspäileja, näkee peruutella ja ennenkaikkea näkee jos joku puupää tunkee rinnalle kaistanvaihtotilanteessa.
Aika laadukkaat nuo Bulgarian kautta kierrätetyt kiinapeilit kyllä on ei olis kyllä uskonu
Eilispäivän saannoksista: uus alupala maalattu ja metri kattoa valkoiseksi, sitten loppu 0.75l maali.
Ja uus rengas tarvii varmaan ens vkl hakea, joko påhjåsesta käytettyä pyörää 400e(?)/2kpl kasikymppisiä niin maavara kasvaa Tai sitten Hämeenlinnasta alle 1tkm ajettua misukkaa, ongelma on vaan se että tars melkeen 2 ostaa mutta talous ei kestä(1kpl 600, 2x 1100e), koska ny tulis sitten eriparipyörät kun toinen olis 70 ja toinen 80profiililla, voi leimalla tulla sanomista
Aika laadukkaat nuo Bulgarian kautta kierrätetyt kiinapeilit kyllä on ei olis kyllä uskonu

Eilispäivän saannoksista: uus alupala maalattu ja metri kattoa valkoiseksi, sitten loppu 0.75l maali.
Ja uus rengas tarvii varmaan ens vkl hakea, joko påhjåsesta käytettyä pyörää 400e(?)/2kpl kasikymppisiä niin maavara kasvaa Tai sitten Hämeenlinnasta alle 1tkm ajettua misukkaa, ongelma on vaan se että tars melkeen 2 ostaa mutta talous ei kestä(1kpl 600, 2x 1100e), koska ny tulis sitten eriparipyörät kun toinen olis 70 ja toinen 80profiililla, voi leimalla tulla sanomista

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Ny on sovittu että huomen aamulla klo 8.00 hajetaan 2kpl ekapintasia Continentaleja tuosta lähiseudulta, 315/80, alkaa varmaan keulimaan :DDD
Piti hakea alunperin 295set mutta oli pärkkele ne sunnuntaina ehtiny myymään kun eilen bongasin ilmotuksen. No nuo on kuitenkin varmasti kanian vanteilla kun 113kaaniasta peräsin.
Eli jätän nykysen oikeen puolen Contin vaikka 70profiilinen varapyöräksi, elikkä tästä nyt tarjousten perusteella jollekkin 12R22,5 varapyörä tarjolla kaanian vanteella, ei oo kallis mut ei oo kyl hirveen hyväkään, varapyöräksi varsin passeli.
Piti hakea alunperin 295set mutta oli pärkkele ne sunnuntaina ehtiny myymään kun eilen bongasin ilmotuksen. No nuo on kuitenkin varmasti kanian vanteilla kun 113kaaniasta peräsin.
Eli jätän nykysen oikeen puolen Contin vaikka 70profiilinen varapyöräksi, elikkä tästä nyt tarjousten perusteella jollekkin 12R22,5 varapyörä tarjolla kaanian vanteella, ei oo kallis mut ei oo kyl hirveen hyväkään, varapyöräksi varsin passeli.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Olikin Goodyearit, mutta samesame but different.
Jännällä pintakuviolla, ny vaihettu alle, oli aika hyvä ajaa noilla huomenna kireyden tarkistus.
Myös vesijärjestelmää huuhtelin ja täytin, huomenna painetta sinne niin saa päästettyä hanoistakin läpi, ei saanu himassa painetta kun sivulaatikossa olleesta kompurasta hajos se kumi siitä kompuranstarttausnappulapömpelistä niin suhisi paineet mäelle siitä, pitää jostain koittaa metästää ehjä siihen niin on taas ehjä ja toimiva kompura ja voi sähköllä kerätä paineet jarruihin. Pitää tuttu sähkömies laittaa vetämään töpseli kompuralaatikkoon ja siihen johtoon välille kytkin sisälle että saa "kauko-ohjauksella" kompuran päälle. Ite ei viitti noitten 230volttisten kanssa turata.
Jännällä pintakuviolla, ny vaihettu alle, oli aika hyvä ajaa noilla huomenna kireyden tarkistus.
Myös vesijärjestelmää huuhtelin ja täytin, huomenna painetta sinne niin saa päästettyä hanoistakin läpi, ei saanu himassa painetta kun sivulaatikossa olleesta kompurasta hajos se kumi siitä kompuranstarttausnappulapömpelistä niin suhisi paineet mäelle siitä, pitää jostain koittaa metästää ehjä siihen niin on taas ehjä ja toimiva kompura ja voi sähköllä kerätä paineet jarruihin. Pitää tuttu sähkömies laittaa vetämään töpseli kompuralaatikkoon ja siihen johtoon välille kytkin sisälle että saa "kauko-ohjauksella" kompuran päälle. Ite ei viitti noitten 230volttisten kanssa turata.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- vanha vanaja
- Rattiamiraali
- Viestit: 369
- Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
- Truck: Scania K112
- Location: Vihti
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
siis onko sulla valovirtakompuralla paineet jarruille????olen miettinyt samaa juttua mutta yksi vanhempi rahtari tyrmäs ajatuksen heti.
selitti jotain että on vaan hyvä että käy hetken ennen liikkeelle lähtöä.sillä kädet heilu jalat heilu ja silmät pyöri kun selitti jostain termisistä rasituksista ja kansivammoista
siitä sitte päättelin että tolle omalle kompuralle tehtävä jotain kun on niin hidas
selitti jotain että on vaan hyvä että käy hetken ennen liikkeelle lähtöä.sillä kädet heilu jalat heilu ja silmät pyöri kun selitti jostain termisistä rasituksista ja kansivammoista

siitä sitte päättelin että tolle omalle kompuralle tehtävä jotain kun on niin hidas
Jaahas ja taas on kädet mustana
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
1)vaihda kuivurin pöönit.
2)tarkista ilmasäiliöiden vedenpoistoroppujen tiiveys, ne monesti vuotaa jos säiliöt ihan tyhjät
3)kompuran kannen pultit? meillä oli kerran löysällä ja edelleen löystyy itekseen. kun en uskalla napsahdukseen asti kiristää.
rahtari on oikeassa siinä mielessä että raskaassa kalustossa käytetään niin paljon paksumpia moottorinlohkoja jne, että niiden hieman hitaampi lämpiäminen on hyvä asia. osien terminen rasitus on myös ihan eri luokkaa, koska liikkumiseen tarvitaan lähes koko koneen kapasiteetti. nykyisillä pikkuautoilla normaali autoilija ei lämä lattiassa aja juuri koskaan.
joskus moottoreita leikannu kiinni kun mäntä karahtaa "punahehkuun" alta aikayksikön, mutta lohko ei ehdi laajeta karkuun..
2)tarkista ilmasäiliöiden vedenpoistoroppujen tiiveys, ne monesti vuotaa jos säiliöt ihan tyhjät
3)kompuran kannen pultit? meillä oli kerran löysällä ja edelleen löystyy itekseen. kun en uskalla napsahdukseen asti kiristää.
rahtari on oikeassa siinä mielessä että raskaassa kalustossa käytetään niin paljon paksumpia moottorinlohkoja jne, että niiden hieman hitaampi lämpiäminen on hyvä asia. osien terminen rasitus on myös ihan eri luokkaa, koska liikkumiseen tarvitaan lähes koko koneen kapasiteetti. nykyisillä pikkuautoilla normaali autoilija ei lämä lattiassa aja juuri koskaan.
joskus moottoreita leikannu kiinni kun mäntä karahtaa "punahehkuun" alta aikayksikön, mutta lohko ei ehdi laajeta karkuun..
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Valovirtakompura joo on yhdistetty normaalitilanteessa ilmajärjestelmään. Näin kun painetta tollasesta vanhasta paskasta kuitenkin hävii niin saa sähköllä paineet ylös niin ei tarvii n+1min tyhjäkäyttää paineiden keräämiseksi, säästää polttoainetta ja naapureiden hermojavanha vanaja kirjoitti:siis onko sulla valovirtakompuralla paineet jarruille????olen miettinyt samaa juttua mutta yksi vanhempi rahtari tyrmäs ajatuksen heti.
selitti jotain että on vaan hyvä että käy hetken ennen liikkeelle lähtöä.sillä kädet heilu jalat heilu ja silmät pyöri kun selitti jostain termisistä rasituksista ja kansivammoista
siitä sitte päättelin että tolle omalle kompuralle tehtävä jotain kun on niin hidas

Tänään vesisateessa ajaessa paljastu ilmahukan, suurimman niistä todennäköisin syy A)koska oli märkää(kupli pussin alalautasella) B)koska vika on suurentunut, nyt kuulee selvästi suhinan.motoku kirjoitti:1)vaihda kuivurin pöönit.
2)tarkista ilmasäiliöiden vedenpoistoroppujen tiiveys, ne monesti vuotaa jos säiliöt ihan tyhjät
3)kompuran kannen pultit? meillä oli kerran löysällä ja edelleen löystyy itekseen. kun en uskalla napsahdukseen asti kiristää.
Eli oikeen puolen ilmapussi suhisee. Tars varmaan vaihtaa, mistäköhän arpoo sopivan, näytti myös sopivasti olevan korroosiota niin voi tulla noin 107perkelettä ennen kuin tuokin homma on tehty.
Tein päätöksen että tuon pussin on kestettävä ainakin maanantain hangon keikka ja lauantain kisamatka, sen jälkeen ehtii taas ruuvailemaan.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Lisää huollettavaa:
-ajovalon polttimo pimeni
-viemäri on vähän laiska
-merkinantovirtapiiri pimeenä
Positiivista:
-tankkauksen jälkeen jo lähes 700km ajettu samalla tankillisella ja tossa on huhun mukaan 180l tankki.
-Kesti Hankoon ja takas
-Alkaa piristymään kun saa lisää kenkää, vauhti ei laskenu yhessäkään mäessä kuorma päällä alle 65kmh \o/
-Lämppärin hana todettu toimivaksi, ei ookkaan mikään sauna ajossa vaikka aurinko porotti kirkkaalta taivaalta ja +20 ainakin lämmintä koko päivän.
-ajovalon polttimo pimeni
-viemäri on vähän laiska
-merkinantovirtapiiri pimeenä
Positiivista:
-tankkauksen jälkeen jo lähes 700km ajettu samalla tankillisella ja tossa on huhun mukaan 180l tankki.
-Kesti Hankoon ja takas
-Alkaa piristymään kun saa lisää kenkää, vauhti ei laskenu yhessäkään mäessä kuorma päällä alle 65kmh \o/
-Lämppärin hana todettu toimivaksi, ei ookkaan mikään sauna ajossa vaikka aurinko porotti kirkkaalta taivaalta ja +20 ainakin lämmintä koko päivän.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Kas, optimoista loppu terävin puhti kun läppäri ja jääkaappi oli ollu virtaa syömäsä reilu 8h, ei jaksanu kania pyörähtää enään riittävän pitkään että olis heränny :DD
5min 5ämpäriä sähköä akkuun niin tärähti heti tulille, tarvinnee lastata laatikkoon lisää akkukapasiteettia.
150litraa tankattu perjantaina, metrejä tullu sen verran että kulutus oli vain 23,4litraa...
Kyllä se siitä valuu kun malttais vaan ajaa sitä pärkeleen 80kmhta ja sais ton ilmapussin vaihettua ettei niin pitkiä tyhjäkäyttöjä.
5min 5ämpäriä sähköä akkuun niin tärähti heti tulille, tarvinnee lastata laatikkoon lisää akkukapasiteettia.
150litraa tankattu perjantaina, metrejä tullu sen verran että kulutus oli vain 23,4litraa...

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Tänään haettu 5litraa tarjous teho-maalia, katotaan jos tuo pysyis kyljessä, jos ei niin sitten se tippuu 

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
3purkkia lisää hain tänään kun eilisestä testimaalauksesta päättelin niin, eli nyt yhteensä hankittu 8litraa, 40e, maalausvermeisiin mennyt 18e(maalarinteippi, 2leveetä telaa kippoineen, pensselisetti), tulee aika halapa maalipinta 
1,5 purkkia menny ja vasen syrjä ja takapaksi lähes kokonaan 1.kerros maalia.
Eilisen testimaalauksen jäljiltä kuvatus:

Sävy on tummempi livenä, aurinko vaan kirkasti sävyä aamulla kun otin kuvan.
Aika lähellä meidän omaa sinistä livenä:

PS. pahoittelut suuresta kuvasta, lisäksi 3sta puusta ja ruumisauton antennista

1,5 purkkia menny ja vasen syrjä ja takapaksi lähes kokonaan 1.kerros maalia.
Eilisen testimaalauksen jäljiltä kuvatus:

Sävy on tummempi livenä, aurinko vaan kirkasti sävyä aamulla kun otin kuvan.
Aika lähellä meidän omaa sinistä livenä:

PS. pahoittelut suuresta kuvasta, lisäksi 3sta puusta ja ruumisauton antennista

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.

lähes kokonaan 2kerran vedetty, mutta osa kiireellä, joten tänään auringonpaisteessa vielä ohutta kerrosta pintaan vetelin mistä vihree paistaa läpi, takaluukkukin alkaa oleen aika hyvässä pinnassa, tänään aloitetaan myös oikea kylki. viimeiseksi maalailen sitten takaluukun yläpuolisen osan + muut paikat missä tarvii tikkaita.
Kulunut määrä 2purkkia.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Tänään oli vuorossa kevät siivous, hieman myöhässä ja sitten maalailin takaluukun pieliä. Oikea kylki pitäs vielä jaksaa maalata lähiaikoina.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Siis, vedit Teho-ulkomaalilla, sillä tikkurilan ulkoseinämaalilla vai? Mistä päättelit et tulis kestämään ton kylessä, vai onk kokemusta ennestää?
Kysyn siks, ku mun pitäs kanssa vetää NOPEE pinta ensviikolla tohon autoon. Olin suunnitellu vetäväni sen kyl jollain kiiltävällä "metallimaalilla" mut...
Edit: Millä otitkaan ne tarrat irti tost kyljestä? Entä, kittailitko jollain noita alumiinejä/irronneita maaleja ennen vetämistä?
Kauheesti kyselemistä
Kysyn siks, ku mun pitäs kanssa vetää NOPEE pinta ensviikolla tohon autoon. Olin suunnitellu vetäväni sen kyl jollain kiiltävällä "metallimaalilla" mut...
Edit: Millä otitkaan ne tarrat irti tost kyljestä? Entä, kittailitko jollain noita alumiinejä/irronneita maaleja ennen vetämistä?
Kauheesti kyselemistä

1986 Sisu BT190C Kiitokorin korittama "Ex-libris"
- vanha vanaja
- Rattiamiraali
- Viestit: 369
- Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
- Truck: Scania K112
- Location: Vihti
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Jason kannattaa käydä nummelan värissä ja tapetissa kattomassa mitä niille on jäänyt siihen pihalla olevaan peltitalliin.
sain sieltä ilmaseksi 120 litraa harmaata betoluxia pari vuotta sitten.maalissa ei ollut muuta vikaa kun sävytetty väärin
ja vaikka se on betonimaali niin pysyy tosi hyvin pellissä,monta vania maalattu sillä
sain sieltä ilmaseksi 120 litraa harmaata betoluxia pari vuotta sitten.maalissa ei ollut muuta vikaa kun sävytetty väärin

ja vaikka se on betonimaali niin pysyy tosi hyvin pellissä,monta vania maalattu sillä

Jaahas ja taas on kädet mustana
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Sillä joo, jossei tule kestämään niin sitten paikkamaalataan.jason kirjoitti:Siis, vedit Teho-ulkomaalilla, sillä tikkurilan ulkoseinämaalilla vai? Mistä päättelit et tulis kestämään ton kylessä, vai onk kokemusta ennestää?
Kysyn siks, ku mun pitäs kanssa vetää NOPEE pinta ensviikolla tohon autoon. Olin suunnitellu vetäväni sen kyl jollain kiiltävällä "metallimaalilla" mut...
Edit: Millä otitkaan ne tarrat irti tost kyljestä? Entä, kittailitko jollain noita alumiinejä/irronneita maaleja ennen vetämistä?
Kauheesti kyselemistä
Tarrat irroteltu kuumailmapuhallin +sormet yhdistelmällä, ikkunoista lastalla, mut alumiinista ei uskaltanu peltilastalla.
en kitannu, riittävästi tuo peittää kun vetää riittävän monta kerrosta.
Toi vihree oli jotain betonilattiamaalia(ei hyvä lähtee tarrojen mukana kyljestä), millä tää oli aikasemmin maalailtu.vanha vanaja kirjoitti:Jason kannattaa käydä nummelan värissä ja tapetissa kattomassa mitä niille on jäänyt siihen pihalla olevaan peltitalliin.
sain sieltä ilmaseksi 120 litraa harmaata betoluxia pari vuotta sitten.maalissa ei ollut muuta vikaa kun sävytetty väärin
ja vaikka se on betonimaali niin pysyy tosi hyvin pellissä,monta vania maalattu sillä
Voitte varmasti arvata maalikauppiaan ilmeen kun menin maalia ostamaan ja kerroin mihin tulee ja millä maalattu aikasemmin

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- vanha vanaja
- Rattiamiraali
- Viestit: 369
- Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
- Truck: Scania K112
- Location: Vihti
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
onhan tietysti sellanen vaihtoehto että tarrottaa koko laitteen yhden väriseksi 
on meinaa sellanenkin tullut tässä vastaan.tarrat ollu vuosia ja ihan siistinä on pysyny

on meinaa sellanenkin tullut tässä vastaan.tarrat ollu vuosia ja ihan siistinä on pysyny

Jaahas ja taas on kädet mustana
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Potkii taas vastaan, heitossa perjantaina vasemman etupuolisen ilmapussin pohjaanlyöntiseiväs vaakasuoraan... Jäi se reissu siihen ja nilkuttaen kotiin onneks alle 30km
Ny pitäs keksiä paja mikä järkihintaan vaihtas sen oikeen puolen vuotavan pussin ja ehjäis ton, kun itellä ei oo nostovehkeitä eikä ainakaan voimavirtakemppiä.
Ny pitäs keksiä paja mikä järkihintaan vaihtas sen oikeen puolen vuotavan pussin ja ehjäis ton, kun itellä ei oo nostovehkeitä eikä ainakaan voimavirtakemppiä.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Sen verran kokovartaloketutusta tämän johdosta, että 7ke saa noutaa pihasta jos joku haluaa.AtAi kirjoitti:Potkii taas vastaan, heitossa perjantaina vasemman etupuolisen ilmapussin pohjaanlyöntiseiväs vaakasuoraan... Jäi se reissu siihen ja nilkuttaen kotiin onneks alle 30km
Ny pitäs keksiä paja mikä järkihintaan vaihtas sen oikeen puolen vuotavan pussin ja ehjäis ton, kun itellä ei oo nostovehkeitä eikä ainakaan voimavirtakemppiä.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Re: Wiima M200, Scania 111 -77 ehostus ja huolto.
Oli eilen Oskulla Naantalissa ihmeteltävänä, tarvii vaihtaa se palkkikin minkä päällä pussi on, mistäköhän kyselis?
Oskulla ei oo nostinta niin ei kuulemma onnaa tuo vaihto siellä, tarvii muualta kysellä.
Oskulla ei oo nostinta niin ei kuulemma onnaa tuo vaihto siellä, tarvii muualta kysellä.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.