WV LT 35 - projekti
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
WV LT 35 - projekti
Moron,
Tuli hommattua tuossa tuollainen "duppelikoppi" LT35 volkkari projektiksi, ja tarkoitus olisi tehdä siitä tilava kuljetin 4+ hengen perheelle. Lähdinpä sitten etsimään tietoa tuosta turvavöiden jälkiasennuksesta, ja törmäsin tänne.
Teillä kun on tietoa ja taitoa noiden isosten modailusta, niin kertokaapas ihan ensin millä eväillä saan tuosta 3 hengen kopista rakenneltua 7 hengen kopin?
Takapenkillä ei ole turvavöitä, mutta siellä saa tilapäisesti kuljettaa 4 ihmistä. Tarvinko ehdottomasti 4 turvavyötä lisää jotta kopista tulee virallisesti 7 paikkainen?
Tuli hommattua tuossa tuollainen "duppelikoppi" LT35 volkkari projektiksi, ja tarkoitus olisi tehdä siitä tilava kuljetin 4+ hengen perheelle. Lähdinpä sitten etsimään tietoa tuosta turvavöiden jälkiasennuksesta, ja törmäsin tänne.
Teillä kun on tietoa ja taitoa noiden isosten modailusta, niin kertokaapas ihan ensin millä eväillä saan tuosta 3 hengen kopista rakenneltua 7 hengen kopin?
Takapenkillä ei ole turvavöitä, mutta siellä saa tilapäisesti kuljettaa 4 ihmistä. Tarvinko ehdottomasti 4 turvavyötä lisää jotta kopista tulee virallisesti 7 paikkainen?
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: WV LT 35 - projekti
Teretulemast foorumille.
Onko se auto nyt pakettiautoksi rekisteröity? Nuo tilapäisistuimet kai eivät enää ole mahdollisia, mutta joskus laitetuissa kai on mahdollisia käyttää ja vöitä saa laittaa mutta se ei tee niistä virallisia istuimia. Miten muistelisin että tuollainen paku on mahdollista muuttaa henkilöautoksi, jolloin paikkalukua voidaan nostaa istuinten salliessa aina 1+8 asti, mutta varjopuolena tässä on autoveron maksu. Vero määräytyy uuden vastaavan henkilöauton mukaan, eli on joitakin kymppitonneja.
Tämä on vanhasta muistista kun joskus aikoinani ihmettelin käytettyjen wv transportterin ja caravellen hintaeroja, toinen on paku ja toinen henkilöauto. Pakusta saa verot maksamalla ja muutoskatsastuksella henkilöauton, mutta se ei ole oikein kannattavaa.
Mailaa akelle tai käy konttorilla niin saat (ehkä) tarkan vastauksen
Onko se auto nyt pakettiautoksi rekisteröity? Nuo tilapäisistuimet kai eivät enää ole mahdollisia, mutta joskus laitetuissa kai on mahdollisia käyttää ja vöitä saa laittaa mutta se ei tee niistä virallisia istuimia. Miten muistelisin että tuollainen paku on mahdollista muuttaa henkilöautoksi, jolloin paikkalukua voidaan nostaa istuinten salliessa aina 1+8 asti, mutta varjopuolena tässä on autoveron maksu. Vero määräytyy uuden vastaavan henkilöauton mukaan, eli on joitakin kymppitonneja.
Tämä on vanhasta muistista kun joskus aikoinani ihmettelin käytettyjen wv transportterin ja caravellen hintaeroja, toinen on paku ja toinen henkilöauto. Pakusta saa verot maksamalla ja muutoskatsastuksella henkilöauton, mutta se ei ole oikein kannattavaa.
Mailaa akelle tai käy konttorilla niin saat (ehkä) tarkan vastauksen
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Nyt on juu pakun paperit. Sairasta tuo verotus... ei tuosta ainakaan mitään kymppitonneja ruveta pulittamaan yhtään kellekkään. Täytyy ihmetellä asiaa tuolta aken tai konttorin puolelta.Reddewil kirjoitti:Teretulemast foorumille.
Onko se auto nyt pakettiautoksi rekisteröity? Nuo tilapäisistuimet kai eivät enää ole mahdollisia, mutta joskus laitetuissa kai on mahdollisia käyttää ja vöitä saa laittaa mutta se ei tee niistä virallisia istuimia. Miten muistelisin että tuollainen paku on mahdollista muuttaa henkilöautoksi, jolloin paikkalukua voidaan nostaa istuinten salliessa aina 1+8 asti, mutta varjopuolena tässä on autoveron maksu. Vero määräytyy uuden vastaavan henkilöauton mukaan, eli on joitakin kymppitonneja.
Tämä on vanhasta muistista kun joskus aikoinani ihmettelin käytettyjen wv transportterin ja caravellen hintaeroja, toinen on paku ja toinen henkilöauto. Pakusta saa verot maksamalla ja muutoskatsastuksella henkilöauton, mutta se ei ole oikein kannattavaa.
Mailaa akelle tai käy konttorilla niin saat (ehkä) tarkan vastauksen
Viimeksi muokannut Schaza, 05 Kesä 2009 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: WV LT 35 - projekti
Moi ! Ei ne verot enään ihan noin isoja ole vanhemmissa autoissa jos sattuu olemaan vaikka tuolta 80-luvulta niin vero ei ole vissiin kun jotain satasia kun vero lasketaan jotenkin näin: otetaan vastaava uutena myyty auto, jonka vero on X-euroa ja lasketaan paljonko on siitä on jäljellä tämän päivän hinnassa eli melko monimutkaista
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Näin minäkin aattelin, ettei aleta sentään 5-numeroisia lukuja latomaan loppusumman kohdalle... nuo 3-numeroiset vaikuttaa jo paljon mukavammilta.Bussiton kirjoitti:Moi ! Ei ne verot enään ihan noin isoja ole vanhemmissa autoissa jos sattuu olemaan vaikka tuolta 80-luvulta niin vero ei ole vissiin kun jotain satasia kun vero lasketaan jotenkin näin: otetaan vastaava uutena myyty auto, jonka vero on X-euroa ja lasketaan paljonko on siitä on jäljellä tämän päivän hinnassa eli melko monimutkaista
Nyt kohta lähdetään hakemaan volkkari kotiin 150km päästä, ja pelkona on että tuleeko ensimmäinen menoerä jo ennen kun auto edes lähtee edellisen omistajan pihasta. Voipi olla että laturi menee remonttiin ennen kun päästään lainkaan tien päälle.
Täytyy toivoa parasta, kun meininki olisi saada kärry tuonne omaan talliin tutkittavaksi ja ronkittavaksi. Nyt on uhka että remonttia aletaan tehdä taivasalla uteliaiden silmäparien ympäröimänä.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: WV LT 35 - projekti
Juu tuo kuulostaisi kohtuullisemmalta, mutta mulla on paha kutina että se meni nimenomaan uuden vastaavan mukaan, kun sitä selvitin... Mutta toivottavasti muistan väärin ja lähteeni puhuivat puutaheinääBussiton kirjoitti:Moi ! Ei ne verot enään ihan noin isoja ole vanhemmissa autoissa jos sattuu olemaan vaikka tuolta 80-luvulta niin vero ei ole vissiin kun jotain satasia kun vero lasketaan jotenkin näin: otetaan vastaava uutena myyty auto, jonka vero on X-euroa ja lasketaan paljonko on siitä on jäljellä tämän päivän hinnassa eli melko monimutkaista
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: WV LT 35 - projekti
Juu kyllä "suomiauto" pakettiauton muuttaminen henkilöautoksi vaatii sen alkuperäisen uuden hinnan mukaan maksetun autoveron. Auto pitäisi ilmeisesti käydä rekisteröimässä välillä ulkomaille ja sitten tuoda takaisin suomeen että saisi maksaa autoveron sen nykyarvon mukaan niin kuin uittoautoistakin.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Naapurin ukko tuossa turisi kokemuksesta, että LT:n voi pitää tuossa mallissaan, niin 7 hengen kuljettaminen on teoriassa luvallista koska vain. Noilla oli ennemmin kuulemma myös LT ennen kun perhe kasvoi "liikaa".
Elikkä ei saa korvata tuota takaosan vaneripenkkiä millään paremmalla, vaan sen on oltava alkuperäinen max. 2cm vaahtomuovipehmusteella. Vyöt saa laittaa, mutta penkkiä ei saa muuttaa.
Tietääkö kukaan tälläisen asian oikeata tolaa nykypäivänä?
Elikkä ei saa korvata tuota takaosan vaneripenkkiä millään paremmalla, vaan sen on oltava alkuperäinen max. 2cm vaahtomuovipehmusteella. Vyöt saa laittaa, mutta penkkiä ei saa muuttaa.
Tietääkö kukaan tälläisen asian oikeata tolaa nykypäivänä?
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Tuli tuossa tunti... parikin... toljotettua tuota autoa ikkunasta kun pikkuipana koisasi... jos tekiskin lavan päälle semmosen irrotettavan kajuutan, mis on punkat ninko pitkittäin isoille ja pienemmille poikittain. Semmoinen vaan liinoilla kiinni kun reissu alkaa, ja irti kun ollaan taas kotona.
Ei tuos koneessa ole kuiteskaan tarkoitus pidempiä aikoja asua, vaan pelkästään kulkea koko porukalla paikasta A paikkaan Ö... asumukset on kun pykää teltan pystyyn.
Vaihtoehtona tietenkin on duunata tuosta kuorma-auto, ja lyödä kiinni vaihtolavapelit. Tuollasen kipillisen vaihtolavapelin näin joskus, en tiedä sitten mistä semmosia saa.
Ei tuos koneessa ole kuiteskaan tarkoitus pidempiä aikoja asua, vaan pelkästään kulkea koko porukalla paikasta A paikkaan Ö... asumukset on kun pykää teltan pystyyn.
Vaihtoehtona tietenkin on duunata tuosta kuorma-auto, ja lyödä kiinni vaihtolavapelit. Tuollasen kipillisen vaihtolavapelin näin joskus, en tiedä sitten mistä semmosia saa.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Oliko kellään noista turvavyöpykälistä tietoa. Koitin tuossa lukea noita lakeja, mutta eihän tuollaisesta mitään ymmärrä. Paikat vöille on seinissä, joten tuo 3+4 pitäisi saada läpi katsastuksesta sen puolesta ettei itse tarvi kyhäillä mitään virityksiä.
Ja sitten tämä tilapäinen kuljettaminen. Tarkoittaako se sitä, että saan ottaa kyytiin esim. 4 henkeä haaksirikkoisia tienposkesta ja pudottaa lähimmälle huoltoasemalle, vai sitä että voin koska tahansa iskeä takapenkin täyteen ketä tahansa ja ajaa esim. 300km päähän kyläilemään, kunhan en tee sitä joka päivä...?
Ja sitten tämä tilapäinen kuljettaminen. Tarkoittaako se sitä, että saan ottaa kyytiin esim. 4 henkeä haaksirikkoisia tienposkesta ja pudottaa lähimmälle huoltoasemalle, vai sitä että voin koska tahansa iskeä takapenkin täyteen ketä tahansa ja ajaa esim. 300km päähän kyläilemään, kunhan en tee sitä joka päivä...?
- ponupannu11
- Kippari
- Viestit: 70
- Liittynyt: 07 Kesä 2009 12:34
- Truck: Ajokki-72/Scania 112
- Location: Kolari
Re: WV LT 35 - projekti
Schaza kirjoitti:Oliko kellään noista turvavyöpykälistä tietoa. Koitin tuossa lukea noita lakeja, mutta eihän tuollaisesta mitään ymmärrä. Paikat vöille on seinissä, joten tuo 3+4 pitäisi saada läpi katsastuksesta sen puolesta ettei itse tarvi kyhäillä mitään virityksiä.
Ja sitten tämä tilapäinen kuljettaminen. Tarkoittaako se sitä, että saan ottaa kyytiin esim. 4 henkeä haaksirikkoisia tienposkesta ja pudottaa lähimmälle huoltoasemalle, vai sitä että voin koska tahansa iskeä takapenkin täyteen ketä tahansa ja ajaa esim. 300km päähän kyläilemään, kunhan en tee sitä joka päivä...?
Tere,mulla on ollu noita tilapäis penkillisiä Vaneja muutama kappale ja mulla on kolme muksua jokka on on ollu kyytillä ku on kuljettu paikasta toiseen pitkiäki matkoja ja on ajettu poliisi ratsiaanki eikä koskaan ole ollu mitään sanomista kyytiläisistä,kerran kyselin konttorilla vania leimatessa katsurilta et mitä se tuo tilapäinen kuljettaminen oikein lain mukaan on niin se vastas etteipä sitä voi kukaan määrittää,et huoleti voit kyllä ajella kyytiläisten kera jos sulla on kerta maininta rekisteriotteessa tilapäis penkeistä.
Re: WV LT 35 - projekti
Kai olet ottanut huomioon sen, että millään ajoneuvolla ei enään saa kuljettaa enempää kuin sen rekisteriotteeseen merkittyä määrää ihmisiä.
Tuli viime vuonna tollanen muutos.
eli 5 hengen autolla vaan 5 eikä 11 niiku ennen
Tuli viime vuonna tollanen muutos.
eli 5 hengen autolla vaan 5 eikä 11 niiku ennen
Re: WV LT 35 - projekti
Paitsi linjaliikenteessä bussilla saa edelleen olla 30% ylimääräistä väkeä. Sama auto tilausajossa tai oman perheen kulkurina on sitten vaarallisempi eikä siihen saa ottaa ylikuormaa!Viilaaja kirjoitti:Kai olet ottanut huomioon sen, että millään ajoneuvolla ei enään saa kuljettaa enempää kuin sen rekisteriotteeseen merkittyä määrää ihmisiä.
Tuli viime vuonna tollanen muutos.
eli 5 hengen autolla vaan 5 eikä 11 niiku ennen
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: WV LT 35 - projekti
Minulla oli ennen tuollainen "Puisto-osaston tupakkihuone" LT 3+4. Takana oli vanerilaatikko istuimena. Takapenkin vyöt asensin osittain alkuperäisiin kiinnityspisteisiin ja keskipaikkojen vöitä varten tein reijät takaseinään ja laitoin kiinnityspisteisiin isot lattarautapalaset maalaisjärki-mitoituksella.
Koskaan ei tullut hytistä, vöistä eikä lisäpenkistä huomautuksia leimalla - muusta kyllä... Kyyditsemisen tilpäisyyteen ei virkavalta puuttunut 170000 kilometrin matkalla, jonka perheemme sillä taittoi. Hieno käyttöauto
Koskaan ei tullut hytistä, vöistä eikä lisäpenkistä huomautuksia leimalla - muusta kyllä... Kyyditsemisen tilpäisyyteen ei virkavalta puuttunut 170000 kilometrin matkalla, jonka perheemme sillä taittoi. Hieno käyttöauto
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: WV LT 35 - projekti
Kaj on ottanut huomioon että ylläoleva ei koske minun matkailuautoani koska autossa ei ole kellekään turvavöitä niin saa olla 30% ylikuormaa. Lisäksi saan ottaa mukaan kolme hirnujaa.Wonderi kirjoitti:Paitsi linjaliikenteessä bussilla saa edelleen olla 30% ylimääräistä väkeä. Sama auto tilausajossa tai oman perheen kulkurina on sitten vaarallisempi eikä siihen saa ottaa ylikuormaa!Viilaaja kirjoitti:Kai olet ottanut huomioon sen, että millään ajoneuvolla ei enään saa kuljettaa enempää kuin sen rekisteriotteeseen merkittyä määrää ihmisiä.
Tuli viime vuonna tollanen muutos.
eli 5 hengen autolla vaan 5 eikä 11 niiku ennen
Linjaauto ainaskaan tilausajossa ei saa ottaa yhtään ylimääräistä matkustajaa.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Tämä kääntää päitä näköjään vaikka on vielä hyvinkin työmaakoppimaisessa kunnossa. Ei enää kovin yleinen? Sas nähdä kun tuohon saa hiukan hiomalaikkaa, vasaraa, hitsiä, pakkelia, uutta sinistä, kromia ja uudet puskurit sekä valohommelit uusiksi... kun tässä illat hämärtyy, niin työtunteja ei enää lasketa, vaan -öitä ja -päiviä.Rosvolinna kirjoitti:Minulla oli ennen tuollainen "Puisto-osaston tupakkihuone" LT 3+4. Takana oli vanerilaatikko istuimena. Takapenkin vyöt asensin osittain alkuperäisiin kiinnityspisteisiin ja keskipaikkojen vöitä varten tein reijät takaseinään ja laitoin kiinnityspisteisiin isot lattarautapalaset maalaisjärki-mitoituksella.
Koskaan ei tullut hytistä, vöistä eikä lisäpenkistä huomautuksia leimalla - muusta kyllä... Kyyditsemisen tilpäisyyteen ei virkavalta puuttunut 170000 kilometrin matkalla, jonka perheemme sillä taittoi. Hieno käyttöauto
Takanahan on 4:lle vyölle valmiit reiät ja jokunen "ylimääräinenkin". Sivuissa 3-pistevöille ja 2 lannevyötä + hytin kannatinpalkin pultit.
Itte kävin leimaamassa tuon ja vaikka takapenkin vyöprojekti oli levällään takana, niin se kuittaantui pelkällä vinolla mulkaisulla. Kysyin katastajalta tuosta tilapäisyydestä, niin miekkonen vain sanoi että "kun ei kovin monena peräkkäisenä päivänä aja ratsiaan täydellä kopilla niin pitäisi mennä... se vähän riippuu että miten sitä kukakin katsoo".
Mokoma ketku tuo auto... olen tehnyt kaikkeni, mutta koko ajan jostain tihkuttaa diisseliä koneen kyljelle... vuotoa ei ole kun 1-3 yskänlääkemittaa viikossa, mutta kuitenkin niin että haisee lujaa heti kun kone lämpenee. Sitten jostain pitäisi keksiä vaihekepin ympärille se kumilupsu... sitä ei ole käytännössä ollenkaan, ja kopissa tuulee niin että kaasujalan housunpuntti nousee kainaloon kun tuolla maantietä polkee.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: WV LT 35 - projekti
kossina tehtiin vaihdekepin ympärille plyysistä "tonttulakit", välillä tarpeeseen, välillä huvikseen. äiteen kangasvarasto vähän hupeni, vaan tulipahan harjoiteltua räätälin ammattia että koulutuskuluihin kai tuon vois lisätä
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Möh, saa nähdä miten tuon vekottimen verhoilu tästä lähtee, jos vaikka tulisi tälläistä neonvihreää eläimenkarvaa. Ei ainakaan kävisi puhuri...
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: WV LT 35 - projekti
Onko tuo sillä kutoskoneella mitä noissa dieselvolvoissakin on? Mulla on niitä ollut muutama ja nuo polttoaineen kuseksimiset oli riesana kunnes hommasin kokonaan uuden suutinputkisarjan vaikka Motonetista (siellä halvin) ja ne suuttimen paluuletkut myös uusiksi. Sitten pysyi kuivana kauan. Velipojalla on sellainen vanha Volvo D6 yhä käytössä ja sekin vuotaa niin hirveästi että kumma kun ei syty tuleen koko laitos
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Taitaa kone käydä sen verran vilpoisena että liemi vain haihtuu... suuttimista tai sieltäpäin se tihkuttaa...Lahti32 kirjoitti:Onko tuo sillä kutoskoneella mitä noissa dieselvolvoissakin on? Mulla on niitä ollut muutama ja nuo polttoaineen kuseksimiset oli riesana kunnes hommasin kokonaan uuden suutinputkisarjan vaikka Motonetista (siellä halvin) ja ne suuttimen paluuletkut myös uusiksi. Sitten pysyi kuivana kauan. Velipojalla on sellainen vanha Volvo D6 yhä käytössä ja sekin vuotaa niin hirveästi että kumma kun ei syty tuleen koko laitos
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Voivoi... ajattelin tuossa joku päivä ajaa volksun pukille kunhan saan reitin raivattua takapihalle, ja pistää vaihteiston ja perän öljyt uusiksi ihan huvikseni... näkisi että minkämoiset venetervat siellä pyörii.
Mitä halvatun eroa on GL-4 ja GL-5 öljyillä muuta kun W-numero?
Mitä halvatun eroa on GL-4 ja GL-5 öljyillä muuta kun W-numero?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: WV LT 35 - projekti
Diesel tihkui minunkin LT:n koneesta. Taitaa olla ominaisuus. Lopulta sain sen korjattua vaihtamalla syöttöpumpun akselin tiivisteen - tihkuminen loppui siihen.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Hahaa, nyt ilmeisesti löytyi syyllinen. Nahtaa tulee juuri siitä pumun tienoilta, mutta en leveäpäisenä ole mahtunut niin syvälle konehuoneeseen että olisin nähnyt varsinaisen vuotokohdan... hammaslääkärin peili olisi jossain, mutta piruvie...Rosvolinna kirjoitti:Diesel tihkui minunkin LT:n koneesta. Taitaa olla ominaisuus. Lopulta sain sen korjattua vaihtamalla syöttöpumpun akselin tiivisteen - tihkuminen loppui siihen.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: WV LT 35 - projekti
Tiiviste maksaa muutaman euron - asentaminen kysyy hermoa ja notkeutta. Pumppu on melko ahtaassa paikassa, ainakin kiinalaisen ulosvetäjän mielestä. Hammaspyörä istuu tiukassa ja on mokoma jotain kevytmetallia - hauras palikka
Pumpun akselintiiviste lähtee varovasti kaivamalla pois. Uuden muistaakseni naputtelin paikalle hylsyn avulla.
Jaon merkit löytyy pumpun hammaspyörästä, pumpun kiinnikkeestä ja vauhtipyörästä. Savutta melkoisesti, jos menee pykälän verran sivuun...
Pumpun akselintiiviste lähtee varovasti kaivamalla pois. Uuden muistaakseni naputtelin paikalle hylsyn avulla.
Jaon merkit löytyy pumpun hammaspyörästä, pumpun kiinnikkeestä ja vauhtipyörästä. Savutta melkoisesti, jos menee pykälän verran sivuun...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 110
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 11:13
- Truck: LT40 -90
- Location: Kulkuri vailla kotia... jossain Etelä-Pohjanmaalla
Re: WV LT 35 - projekti
Noh... yskänlääkemitallinen viikkoa kohden saa mennä hukkaan vielä toistaiseksi. Katsotaan miten vehje käyttäytyy ensi kevääseen asti, josko sitten panostaisi tuohon.