Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Matkailukokemuksia kulkurilla
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Uusi talvi tulossa. Vanhat suunnitelmat toimii edelleen.
Neljällä tankkauksella Portugalin Portimãon. Lähtö suunniteltu lokakuun alkupuolelle.
Liitteet
talvimatkan_suunnitelma.jpg
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Mahtaakohan kukaan ollut talvehtimassa Kroatia - Serbia akselilla ?
Hinta taso meinaan murto-osa portugalista.
...maisematkin upeita 8)
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Sitä mie oon ihmetelly näissä Kaj:n kuvissa, että kun auto seisoo puuttomalla kentällä, niin eikö lämpötila oo ongelma?
Rosmo
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Eihän se varmaan ole, kun sen takia sinne varmaan mennään :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Iski »

Niin, eikös se ollut niin että Tupu palelee jos lämpötila on alle +30 astetta, pakkohan se on talvehtia etelässä :D
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tupu aina valittaa että on kylmä mutta ei silloin kun on +30.

Puuttomuus on suurenmoinen :idea: etu silloin kun ollaan aurinkokennojen varassa. Lokakuu ja alkupuoli marraskuuta on usein +30 +/- 3 astetta :oops: ja silloin pysytään keskipäivällä poissa autosta koska sisällä voi olla 40 - 60 astetta. Muun osaa talvea lämpötila ei nouse liikaa tai sen voi tuulettaa pois.

Leirintäalueilla on :wink: :!: :idea: sähköä saatavana joten puusto ei haittaa paitsi että aina joutuu etsimän tuolin kanssa aurinkopaikkaa. Mehän vain nukutaan yöt, tehdään ja syödään aamupala ja surffataan aamupäivä netissä samat kohteet kuin teemme kotonakin sisältäen edellisen päivän kuvien laiton näytille.

Siten onkin jo mukavan lämmintä taapertaa ympäri kaupunkia käyden välillä pit :D stopilla ja syömässä
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Kyllä miekin lämpösestä tykkään ja jos ei olis velvollisuuksia tääl suomessa, niin varmaan viettäsin ainakin talvet etelässä. 25 asteen päälle kun mennään, niin kummasti väsähdän ja kun on siunaantunu enemmän ko 3 rintakarvaa, niin lämmöstä koituu kummasti tarvetta suihkun puolelle. No ajankäyttöhän se on mikä vaikuttaa paljon. Ite notkun netissä ja koneella enemmän kun aamupäivät ja toi videoiden editointi vaatii muutakin kun läppärin joita inhoon, joten miulla nää 3 näyttöä yms. tietokoneromut olis siellä autossa sisällä ja se olis äkkiä ongelma.
Se on hieno homma että elo sujuu puuttomalla kentällä jossa miulla olis kyllä ongelmia. Niitä on jo suomen kesässäkin kun kelit kohdalleen sattuu :)
Rosmo
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Rantarosvo kirjoitti:Kyllä miekin lämpösestä tykkään ja jos ei olis velvollisuuksia tääl suomessa, niin varmaan viettäsin ainakin talvet etelässä. 25 asteen päälle kun mennään, niin kummasti väsähdän ja kun on siunaantunu enemmän ko 3 rintakarvaa, niin lämmöstä koituu kummasti tarvetta suihkun puolelle. No ajankäyttöhän se on mikä vaikuttaa paljon. Ite notkun netissä ja koneella enemmän kun aamupäivät ja toi videoiden editointi vaatii muutakin kun läppärin joita inhoon, joten miulla nää 3 näyttöä yms. tietokoneromut olis siellä autossa sisällä ja se olis äkkiä ongelma.
Se on hieno homma että elo sujuu puuttomalla kentällä jossa miulla olis kyllä ongelmia. Niitä on jo suomen kesässäkin kun kelit kohdalleen sattuu :)
Ikkunoita pitäisi vähentää lisäeristyksellä koska standard bussi on kuin kasvihuone. Tietokoneet ei ole pulma jos on tilaa 12m bussi. Minä olen ostanut vähän sähköä haukkaavat tietsikat ja laittanut kennot katolle.

Omaa talvehtimista sain minäkin odottaa vuosia mutta kun se tuli mahdolliseksi lähdimme seuraavana päivänä. Suunnilla sitä alettiin vajaat kymmenen vuotta aikaisemmin ja varustautumista.
Liitteet
Akkujärjestelmät_new.jpg
Akkujärjestelmät_new.jpg (62.95 KiB) Katsottu 55616 kertaa
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Miulla ei oo paljon vaihtoehtoja kun tietokoneesta puhutaan. Vie paljon sähköä ja antaa tehoa ja lämpöä. Sähkön loppumista en pidä ongelmana, koska siihen voi ite vaikuttaa, vaikka katto täyteen panelia. Tietokoneen käyttäjän ylilämpeneminen olis se suurin ongelma. Tietokoneesta voi tehdä vesijäähdytteisen ja siirtää ylimääräsen lämmön vaikka ruumaan, mutta ukko ei putkilla jäähdy :)
Rosmo
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Rantarosvo kirjoitti:Miulla ei oo paljon vaihtoehtoja kun tietokoneesta puhutaan. Vie paljon sähköä ja antaa tehoa ja lämpöä. Sähkön loppumista en pidä ongelmana, koska siihen voi ite vaikuttaa, vaikka katto täyteen panelia. Tietokoneen käyttäjän ylilämpeneminen olis se suurin ongelma. Tietokoneesta voi tehdä vesijäähdytteisen ja siirtää ylimääräsen lämmön vaikka ruumaan, mutta ukko ei putkilla jäähdy :)
Näitä yli +25 astetta päivän korkein lämpötiloja ei montaakaan osunut viime ja toissa talveen Lokakuu - joulukuu väliseen aikaan. Tässä päiväkohtaista säähistoriaa parilta talvelta.

No kohta me lähdetään.
Liitteet
Helsinki - Faro sade ja aurinko 2014 2015.jpg
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Äsken soitin huoltoon Polaris mönkijän starttimoottori rikki uutta odotettu saapuvaksi yli kuukauden. Tänään ovat juuri nyt sitä hakemassa maahantuojalta sitä. Eilen hoputin heitä itse soittamaan maahantuojalle.

Nyt on viikko lähtöön.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Nyt on saatu Mönkijän kate, starttimoottori, oikea pakoputken palosuoja ja variaattorin hihna. Sähköt vain vielä puuttuu ei valoja ei vilkkuja eikä jarruvaloa. Kertoi että molemmissa navoissa plussa. kehoitin tutkia mahdollista maakatkosta.
Thrumatic kaasulämmittimen puhallin moottorin vaihdoin viikonloppuna mutta ulina ei johtunut siitä vaan puhllin siivistön laakerista eikä sellaista saa kuukaudessa Suomeen. Ostin uuden Thrumatic E 2400 lämmittimen. Se on nyt asennettu paikoilleen.

Katsotaan saanko sen katsastettua tänä vuonna.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tänään pitäisi saada mönkijä verstaalta ja sitten katsastus sille. Torstain halpa lähtöön oli korkeat paikat loppuun myyty. Joten menemme perjantain laivalla Travemundeen.
Liitteet
Talvi 2016-2017 suunnitelma.jpg
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tasan kuukauden päästä

Kuukauden päästä ma 9.10. istuskelen olut kädessä keskellä Itämerellä Finnlinesin porealtaassa matkalla etelään.
Näin ainakin toivon

"Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vstaan."

No ei laiteta kuvia mukaan
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Nyt on sitten talven matkan lentoliput ostettu.
Faro - Helsinki - Faro 505€ vuosi sitten 554€ Luottokortilla oston lisähinta 17€ sisältyy
Helsinki - Denpasar - Doha - Helsinki 1684 vuosi sitten 2370€ nyt mukana muutosturva 70€

Kaksi yötä Dohassa paluumatkalla hotelli ei ole vielä buukattu.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tanaan ostin laivaliput - Finnlines nosti hintaa ensi sunnuntain lahtoon 120€ kun paikkamyynti on sujunut niin hyvin.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Nokka kohti Vuosaarta!

Tänään lähdemme kohti etelää. Laiva lähtee kohti Travemündeä klo 17 ja kotoa on viimeistään lähdettävä klo 15
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Matkailukausi talvelle 2018-2019 alkaa kohta

Matkailu kauden alkuun on enään puolitoista kuukautta. Autoa on laitettu pikkuhiljaa matkakuntoon. Tänään viimeistelin kyljen poskisuudelma jäljen eli otin maalariteipin palaset pois. Samalla kiristin jäähdyttäjän alaputken letkuklemmarit vuotavat kun jäähdyttäjä on kylmä, olivat löysällä. Viimeinen vika joka on häipynyt, kytkinnesteen vuoto ja polkimen takertelu, sen annan Raskoneen selvitettäväksi vuosihuollon yhteydessä. Olen hankkinut molempien päiden sylinterit valmiiksi autoon.

Vielä tehdään retki Kylähullut Kulkurit syystapaamiseen Tuurin kaupalle ennen sitä. Yksi huoltokohde olisi vielä mielessä. Nopeusmittari on raksuttanut ilman huoltoa sitten 2003 ja se ei toimi oikein jos se on pakkasen puolella - alkaa heilua holtittomasti ja vaijerikin saattaa tarvita huoltoa on tuota huoltoa tarjolla kylähullu ystävälliseen hintaan Tuurissa tai pääkaupunkiseudulla.
Liitteet
Keulan korjaus.jpg
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
jooke180
Varakuski
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Elo 2018 15:57
Location: Kroatia

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja jooke180 »

kulkuri kirjoitti:Mahtaakohan kukaan ollut talvehtimassa Kroatia - Serbia akselilla ?
Hinta taso meinaan murto-osa portugalista.
...maisematkin upeita 8)
No joo, hinta taso on aika korkea mutta taalla on oltu 2005 lahtien.
Terve tuloa ja kielikin sujuu..

Mutta, oikeassa olet, maisemat omaltakin pihalta on upeat saatikka sitten meren aarella yhdistelma meri, saaret, vuoret...
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

jooke180 kirjoitti:
kulkuri kirjoitti:Mahtaakohan kukaan ollut talvehtimassa Kroatia - Serbia akselilla ?
Hinta taso meinaan murto-osa portugalista.
...maisematkin upeita 8)
No joo, hinta taso on aika korkea mutta taalla on oltu 2005 lahtien.
Terve tuloa ja kielikin sujuu..

Mutta, oikeassa olet, maisemat omaltakin pihalta on upeat saatikka sitten meren aarella yhdistelma meri, saaret, vuoret...
Missäpäin Kroatiaa olet, millaiset kelit siellä on talvella?
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tässä ensi suunnitelma lokakuussa tapahtuvan matkan reitiksi välille Espoo - Vila Real de Santo Antonio. Matkaa tulee 3420 km. Tosin käytännössä ei näin suoraan voi mennä kun..
- minulla ei ole Airbussia
- matkan kummassakan päätepaikassa ei ole lentokenttää

Joten joudumme huomioimaan maan muotoja ja sen liikumiselle antamat rajoitteet tuolla välillä.
Liitteet
Talven 2018_2019 ensi suunnitelma.jpg
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Nyt on laivaliput tilattu välille hki - Tra lähtö on 7:s lokakuuta.Paluu Saksasta alkaa klo 3 aamulla 3:s toukokuuta. Samalla tarkastin passien voimassaoloaikaa minulla menee passi vanhaksi ensi viikolla. No sen uusinta laitettiin kiireesti vireille.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Kohta alkaa matkailukausi

kun muuttolinnut lähtee etelän maille. Tämän kesän matkailuautokäyttöä tuli 47 päivää välillä 1.5 - 7.10.2018 eli 7.10 matkaamme viimeistä kertaa Suomessa tänä vuonna matkailuautolla. matkaa kertyi 4146 km eli sen verran on sinistä viivaa piirtynyt karttapohjalle.
Liitteet
Kesän 2018 ajelut.jpg
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Päivä lyhenee mutta myös odotusaika lyhenee

Kun tässä ympärilleen katsoo niin aina vain vähemmän lintuja näkee! Tästä pitää vetää oikea johtopäätös että ne ovat muuttaneet sisätiloihin tai keksineet aivan jotain muuta.

Sitä muuta minäkin epäilen siksi kaivoin viivottimen esiin. Vedin viivan Helsingin ja Vila Real de Santo Antonion välille, löytyi suunta mihin pyrkiä eikä matkaa ole kuin 3420km. Tuo auto kun ei ole Airbus niin reittivalinta ei ole oikein onnistunut. Reitillä kun on kaksi merta ja lukuisia järviäkin. Viime viikolla pyysin apuun Finnlinesin joka suostui autamaan Itämeren yli pientä korvausta vastaan. Nythän oli jo kolmas osa matkasta suunniteltu. Jäljellä on vielä 2330 km ja monta vesistöä, mutta löytyyhän kartan tunteva taho, AutoRuote 2011 siis melko tuorerekkin viellä (Hampuri ja Pariisi löytyvät edelleen samoista paikoista kuin silloinkin). Nyt on sitten reitti suunniteltu Luxenburgin Wasserbillig tankkauspisteelle asti. Loppumatkalle muutama reittipiste laitettu oikomaan ohjelman halut kulkea Hornan Tuutin kautta.

Tässä vaiheessa reitin pituus on kasvanut tehokkaalla suunnittelulla 4140 km pituiseksi. On siinä kyllä mukana pieni mutka Hornan Tuuttiin Espanjassa Burgosin jälkeen kun reitti pyrkii kohti maailman loppua A Corunaan. Mutta me menemme suoraan moottoritietä kohti Salamancaa kuten tähänkin asti.
Liitteet
Talven 2018_2019 ensi suunnitelma.jpg
Talven1819 ensisuun_2.jpg
Talven 1819 ensisuun_3.jpg
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Talven ensikurvailuun valmistautuminen

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Keskiviikkona aamulla alkoivat vuosihuollon autolle Raskoneessa torstaina kun soitin olivat viel' tutkimassa miksi vesi ei kierr' asunto/osan patteriverkossa. Se ei ole siell' kiert'nyt moneen vuoteen mutta nyt pyysin sit' katsomaan taisi olla kinkkinen.

T'ss' vaiheessa lisään näppäimistöön skandimerkit.
Vasta tänään kerkisivät katsomaan kytkimen kuulumisia. Paluumatkalla Travemundessa lakkasi splitteri (vaihdelaatikon kertoja) toimimasta joka johtui siitä että kytkinnesteet olivat radikaalisesti vähentyneet. Lisäyksen jälkeen on toiminut normaalisti. Pyysin että Raskone tutkii mikä on vikana. Ostin varmuudeksi molempien päiden sylinterit varalle. ne olivat kunnossa mutta putki niiden välissä ei ollut. Putki on kumiputki kudosvahvisteinen oli päästänyt kytkinnesteen kudokseen ja turvottanut sitä valtavasti Putken päissä nipat joissa erikoistiheä kierre eikä sitä saa putki liitoksineen kuin Volvolta ja Volvon toimitus on ensi maanantaina.

Tämä muistuttaa sitä vikaa joka tuli kevään paluumatkalla Saksassa kun kompressorin lähtöletku 40cm jolla liitetty kiinteään verkkoon repesi mutta onneksi parkkipaikalla. 38 vuotta on haasteellinen pitkä aika kumiletkun käyttöiäksi.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Vastaa Viestiin