Viimeisin huhu on nyt kuultu ja koskis tota paikkaluvun muutoksen tekoa eli olis kuulemma vanhat ylimääräisten penkkien kiinnityspaikat tehtävä käyttökelvottomiksi katkopulteilla
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
En kyllä ihan herkästi usko tätä huhua. Ei ole oikein sovellettavissa mitenkään järkevästi kuin ihan harvoihin autoihin ja sittenkin kovin ontuvalta kuullostaa. Vaikka on niitä kyllä muitakin pykäliä maailmassa joissa ei ole oikein tolkkua..
Hekilöauto kun muutetaan pakettiautoksi poistamalla takapenkit niin kiinnikkeet tulee tuhota. Esim PickUp jossa takapenkit mutta Suomeen tuotuna se muuttuu hekilöautoksi jos takapenkkejä ei poista.
Mutta voiko tätä samaa sääntöä soveltaa linja-autoon ?
KajNyy1 kirjoitti:Hekilöauto kun muutetaan pakettiautoksi poistamalla takapenkit niin kiinnikkeet tulee tuhota. Esim PickUp jossa takapenkit mutta Suomeen tuotuna se muuttuu hekilöautoksi jos takapenkkejä ei poista.
Mutta voiko tätä samaa sääntöä soveltaa linja-autoon ?
Mielestäni ei. Mutta ainakin henkilöautoissa kiinnityspaikat pitää poistaa niin että niiden käyttö ei ole mahdollista vähin toimin tjms.
Tuleeko tälläinen sitten joskus voimaan, saa nähdä. Itse muutoskatsastin Setran vajaa kuukausi sitten ja ainoa mitä tarkastettiin oli se, kun katsastusmies laski penkkien määrän seisoen kuskin penkin vieressä, mistään kiinnitysjutuista ei ollut edes puhetta. Henkilöautot on eri juttu.
USA-farmareiden tuontibuumin aikoihin 80-luvun lopulla oli eräskin henkilö poistanut verottomuuden edellytyksenä takapenkin suoraan satama-altaaseen ennen Tulliin vientiä. Parempi myöhään kuin ei ollenkaan tai olisi tullut tosi kalliiksi
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Silloin vanhan lain aikaan liiat penkit piti todellakin poistaa ennen suomalaisen sataman portista ulos ajoa, muuten meni verolle. Useimmiten ne heiteltiin roskikseen ameriikan puolella jo ennen laivausta. Amerikkalainen oli huuli pyöreänä.