Katsastusaika

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
mclean

Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja mclean »

Leimautin Meseni tällä viikolla eli 13.6.2007. Kilven viimeinen numero on 7 eli katsastusaika on kesä-, heinä-, elo- ja syyskuu. Autoni jäi viime syksynä katsastamatta eli viime vuoden katsastus jäi pois välistä.

Ei kai minun tarvitse katsastaa himmeliäni enää toista kertaa tänä vuonna vaan seuraavan kerran vasta kesällä 2008? Eihän??
Avatar
otto
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
Truck: Scania DS11
Location: säynätsalo
Member id: 59

Viesti Kirjoittaja otto »

periaatteessa mun mielestä pitäisi.mutta kannattaa kysäistä katsastus konttorilta.
"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000
Avatar
Mimyy
Rattiamiraali
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
Truck: Volvo B9M /Kiitokori
Location: Lohja
Member id: 047

katsastusaika

Viesti Kirjoittaja Mimyy »

Ei tarvi katsastaa, koska vastaa vuoden 2007 katsastusta. Jos olisit katsastanut toukokuussa olisi se vastannut vuoden 2006 katsastusta,jolloin olisit joutunut katsastamaan kesä-syyskuussa.
Pohjantähti
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Re: Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

mclean kirjoitti:Leimautin Meseni tällä viikolla eli 13.6.2007. Kilven viimeinen numero on 7 eli katsastusaika on kesä-, heinä-, elo- ja syyskuu. Autoni jäi viime syksynä katsastamatta eli viime vuoden katsastus jäi pois välistä.

Ei kai minun tarvitse katsastaa himmeliäni enää toista kertaa tänä vuonna vaan seuraavan kerran vasta kesällä 2008? Eihän??
Mielestäni ei tarvitse, koska vuosikatsastit varsinaisten katsastuskuukausien aikana. Vaikka olisi kaksi leimaa jäänyt väliin, niin varsinaiset katsastuskuukaudethan ovat k.o. vuoden vuosikatsastusaikaa.
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Viesti Kirjoittaja IRJA »

Ei tarvi katsastaa :D . Jos vastaisi viime vuoden katsastusta olisi otteesseen merkitty katsastusleiman yhteyteen "Vastaa vuoden 2006 katsastusta" :!:
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Lisätään tänne kysymys:

Miten on linja-auton katsastusaika? Edellinen katsastus on 15.6.2007, eli onko se nyt niin minulla että katsastus on 1-6? Eikös linja-autot mene puolivuosittain se raja, mutta katsastetaan siis kuitenkin vaan kerran vuodessa, eli joko 1-6 tai 7-12?
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Ei, kyllä se auttoi...

Eli minulla 906, eli elokuun loppuun mennessä katsastettu... ja aikaisintaan 1.3?

Jos meen katsastamaan 1.3.2008, saan ajaa 31.8.2009? Sitten on ajamatta 1.9.2009 - 1.3.2010, ja menee sitten vasta katsastamaan?

Ja ehdin tässä välissä soittamaan katsastuskonttorille myös, ne oli kuullut huhuja että katsastus tulisi takaisin linja-autolle kahdeksi kertaa vuodessa... saas kattoo, eihän katsastuskonttori sanoisi vastaan jos ne saisi pari kymmentä tuhatta ekstraa vuodessa tosta noin vaan... Ja tietenkin silloin hinnat nousee taas, kun joutuu laajentamaan ja palkaamaan uusia katsastusmiehiä...

Ei täällä jollain meillä olisi mahdollisuus ottaa katsastusluvat, kun eihän nämä meidän vanhat autot tarvitse mitään tietokonetestauksia? Jarrudyno, jarrupaineet ja pakokaasu?
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Re: Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja Jone »

En tiedä/tunne että näkyykö normi dynossa noi reaktioajat ja hidastuvuudet joita mun autosta kytättiin moisella tietokoneavusteisella härvelillä. Jarrukellojen kupeeseen tuli anturit jotka lähetti infoa kannettavalle ja pelkkä jarruvoima ei riittänyt vaan jarrujen piti olla taulukon mukaisesti nopeat ja hidastuvuus sopivaa. Tämä oli ainakin minulle uutta. Liekö sitten uutta se että auto oli 3 akselinen/painavampi ku normi bussi vai se että kyseessä oli maahantuontikatsastus. Tai sitten oon nukkunut aikaisemmissa leimauksissa..
Liitteet
jarru.jpg
(48.47 KiB) Tiedosto ladattu 1339 kertaa
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja B9M »

jone-51k kirjoitti:En tiedä/tunne että näkyykö normi dynossa noi reaktioajat ja hidastuvuudet joita mun autosta kytättiin moisella tietokoneavusteisella härvelillä. Jarrukellojen kupeeseen tuli anturit jotka lähetti infoa kannettavalle ja pelkkä jarruvoima ei riittänyt vaan jarrujen piti olla taulukon mukaisesti nopeat ja hidastuvuus sopivaa. Tämä oli ainakin minulle uutta. Liekö sitten uutta se että auto oli 3 akselinen/painavampi ku normi bussi vai se että kyseessä oli maahantuontikatsastus. Tai sitten oon nukkunut aikaisemmissa leimauksissa..
Kokkoassa aina laitettu oikeaan etujarrukelloon tunnistin katsastuksessa ja se laite (kosketusnäyttö) katsastajalla sylissä. Tietysti vielä rullien kaukosäätölaite.Tv. Ari
#048
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Re: Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja Jone »

B9M kirjoitti:
jone-51k kirjoitti:En tiedä/tunne että näkyykö normi dynossa noi reaktioajat ja hidastuvuudet joita mun autosta kytättiin moisella tietokoneavusteisella härvelillä. Jarrukellojen kupeeseen tuli anturit jotka lähetti infoa kannettavalle ja pelkkä jarruvoima ei riittänyt vaan jarrujen piti olla taulukon mukaisesti nopeat ja hidastuvuus sopivaa. Tämä oli ainakin minulle uutta. Liekö sitten uutta se että auto oli 3 akselinen/painavampi ku normi bussi vai se että kyseessä oli maahantuontikatsastus. Tai sitten oon nukkunut aikaisemmissa leimauksissa..
Kokkoassa aina laitettu oikeaan etujarrukelloon tunnistin katsastuksessa ja se laite (kosketusnäyttö) katsastajalla sylissä. Tietysti vielä rullien kaukosäätölaite.Tv. Ari
Eli näköjään oon nukkunut :D
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Re: Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja Jone »

Nyt putkahti vasta omaan kuulaan tämä otsikon asia kun silmäilin että viime heinäkuussa auto sai ensikertaa kilvet ja leiman Suomessa ja kilven viimeiseksi numeroksi tuli 1. Eli mitenkähän se nyt tuossa oiken tulkitaan milloin sinne konttuurille päin pitää taas suunnata?
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Katsastusaika

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Mikäli rekisteriotteeseen on merkitty ensirekiseröinti pvm niin se määrää katsastusajan. Mutoin rek. no. viimeinen numero.

Omassa muutoskatsastuksessa katsastaja kysyi millon haluat tulla vuosikatsatukseen? no sovimme että kesäkuun puoliväliin mennessä. Joten nyt minulla lukee rekisteriotteessa että ensikatsastettu 15.6.1980 muutoskatsastuksessa olin toukoluussa 2000.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Vastaa Viestiin