Linja-auto -> Kuorma-autoksi ??
Lähetetty: 04 Syys 2009 19:22
Heiks!
Osaisiko joku heittää yksiselitteisellä vastauksella, kun typerää askarruttaa seuraava seikka.
En nimittäin hetisilmäilemällä tämmöistä threadia löytänyt.
Mihin ajoneuvoluokkaan ajoneuvoni voin rekisteröidä, kun rassi on scania 112, eli 12m pitkä. Omamassa about 14 tonnia ja tällä hetkellä rekisteröity linja-autoksi. Tarkoitus olisi siis vääntää pelistä C-kortilla ajettava matkailuauto tai kuorma-auto. Selvittäessäni tätä aken ja finlexin sivuilta poikkeus vahvisti niin montaa sääntöä että suoremmallekkin vastaukselle savolainen keksisi käyttöä. Auto tällä hetkellä on hyvinkin alkutekijöissään, eli oletetaan että kaikki sisäseinäratkaisut ja keittimet ym ei ole nyt ongelma rakentaa. Mitä ajoneuvoluokkaa kohti siis kannattaa tai on yleensäkkään mahdollista projektia lähteä viemään?
Käsittääkseni matkailuautoksi rekisteröinti onnistuu kun täyttää nuo matkailuautolle asetetut kriteerit lisälaitteiden ym osalta, mutta tällöin käyttökustannukset verojen osalta olisi suuremmat kuin kuorma-autolla. Vakuutuksien määrää en osaa edes spekuloida.
Ymmärsin jostakin poikkivirallisesta lähteestä, että myös kuorma-autoksi rekisteröinti olisi mahdollista, mikäli matkustamosta on erillään tila, jossa jokin(?) kantavuus täyttyy ja tuolta löytyy kuudelle kiinnityskoukulle paikat. Samoin kriteerit vaativat joitakin tilavuuslaskuja henkilömäärien suhteen.
Mikä on siis käyttökustannuksiltaan edullisin toteutustapa? Henkilömäärää haaveilin sinne 8+1, mutta kaikesta voi tinkiä....
Osaisiko joku heittää yksiselitteisellä vastauksella, kun typerää askarruttaa seuraava seikka.
En nimittäin hetisilmäilemällä tämmöistä threadia löytänyt.
Mihin ajoneuvoluokkaan ajoneuvoni voin rekisteröidä, kun rassi on scania 112, eli 12m pitkä. Omamassa about 14 tonnia ja tällä hetkellä rekisteröity linja-autoksi. Tarkoitus olisi siis vääntää pelistä C-kortilla ajettava matkailuauto tai kuorma-auto. Selvittäessäni tätä aken ja finlexin sivuilta poikkeus vahvisti niin montaa sääntöä että suoremmallekkin vastaukselle savolainen keksisi käyttöä. Auto tällä hetkellä on hyvinkin alkutekijöissään, eli oletetaan että kaikki sisäseinäratkaisut ja keittimet ym ei ole nyt ongelma rakentaa. Mitä ajoneuvoluokkaa kohti siis kannattaa tai on yleensäkkään mahdollista projektia lähteä viemään?
Käsittääkseni matkailuautoksi rekisteröinti onnistuu kun täyttää nuo matkailuautolle asetetut kriteerit lisälaitteiden ym osalta, mutta tällöin käyttökustannukset verojen osalta olisi suuremmat kuin kuorma-autolla. Vakuutuksien määrää en osaa edes spekuloida.
Ymmärsin jostakin poikkivirallisesta lähteestä, että myös kuorma-autoksi rekisteröinti olisi mahdollista, mikäli matkustamosta on erillään tila, jossa jokin(?) kantavuus täyttyy ja tuolta löytyy kuudelle kiinnityskoukulle paikat. Samoin kriteerit vaativat joitakin tilavuuslaskuja henkilömäärien suhteen.
Mikä on siis käyttökustannuksiltaan edullisin toteutustapa? Henkilömäärää haaveilin sinne 8+1, mutta kaikesta voi tinkiä....