Istuinten määrä matkailuautossa
-
- Ajoneuvos
- Truck: Scania K112Superstar
Istuinten määrä matkailuautossa
Tätä on taidettu käsitellä aiemminkin, en vaan löytänyt. Eli mulle vastattiin aikanaan AKE:sta että noiden kahdeksan etuosan istuimen lisäksi voi olla sohvia ja sänkyjä jne. Mutta voiko olla myös auton omista paripenkeistä tehty "ruokailuryhmä"? Siis vastakkaiset penkit ja pöytä välissä. Tähän asti on ollut sohvat seinustoilla ja taitettava pöytä käytävällä ja se on ollut OK. Tulee tuo vuosikatsastus kuukauden sisällä ja auto on hieman "vaiheessa"...
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Re: Istuinten määrä matkailuautossa
Eiköhän tuo ruokailuryhmä saa olla, mielestäni ihmisten määrä on rajattu, ei penkkien. Ei kai niitä alkuperäisiä penkkejä tarvitse olla ollenkaan, jos penkkeinä on sohvaa jne. hyväksyttyä?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Tämä on hyvä kysymys, itse ajattelin samoin. Mutta kun auton useampiakin asioita AKE:sta puhelimitse tiedustelin, niin minulle vastannut henkilö oli tästä kyllä sitä mieltä, että penkkejä ei saa olla enempää, kuin se 1+8. Mutta katsastusmieshän sen taitaa lopulta päättää joihinkin pykäliin nojaten. Tästä olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia, onko jollain hyväksytty useampi penkki 1+8 autossa...Reddewil kirjoitti: ihmisten määrä on rajattu, ei penkkien
- blackant
- Kokenut kuljettaja
- Truck: B10M Delta Star
- Viesti:
Meillä oli yhdessä autossa penkit 1+12 vaikka se oli rekisteröity 1+8Joe Cool kirjoitti: Tästä olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia, onko jollain hyväksytty useampi penkki 1+8 autossa...
Katsastuksesta meni läpi, kun selitettiin et ei kyydissä oo koskaan tota 1+8 enempää, mut on mukavampi matkustaa kun kaikkien ei tarvi istua kylki kyljessä...

- PekuMAN66
- Rattimajuri
- Truck: Ex-Volvo B10M
Kun itse muutoskatsastin Volvon matkailuautoksi 1+8 niin penkkejä oli varmaan 40 jäljellä. Katsastusmies totesi että saa penkkejä olla mutta matkustajia ei kuin se 1+8. Parkissa ollessa ei henkilörajoitusta... Sängyistä, sohvista ym. tulee tarvittaessa istumapaikkoja, jos ei muuten löydy riittävästi
- B9M
- Kansleri
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Member id: 048
Uusissa Tuppereissa pelleilään tuon 3500kg maksimipainon kustannuksella. "Iso"
auto yritetään saada B kortilla ajettavaksi matkustajamäärä 1+3 ja sisällä poytäryhmä ja iso sohvaryhmä. Hyvin mahtuisi 1+8 muuttei painon takia voi
. Tv. Ari

- Jone
- Kansleri
- Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Joo näin se taitaa olla ja 1 istumen min. leveys taisi olla 40cm joka kelpuutetaan rekisteröitäväksi istuimeksi. Pitää vielä tarkistaa mutta äkkiseltää pääkoppa tarjoaa tällaista. Nepparissakin 1+8 bussipenkkiä, 2 nojatuolia ja 3 sohvaa, eli persalustaa riittää vaan paperissa se 1+8.PekuMAN66 kirjoitti:Kun itse muutoskatsastin Volvon matkailuautoksi 1+8 niin penkkejä oli varmaan 40 jäljellä. Katsastusmies totesi että saa penkkejä olla mutta matkustajia ei kuin se 1+8. Parkissa ollessa ei henkilörajoitusta... Sängyistä, sohvista ym. tulee tarvittaessa istumapaikkoja, jos ei muuten löydy riittävästi