Istuinten määrä matkailuautossa

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
Pilotti
Ajoneuvos
Truck: Scania K112Superstar

Istuinten määrä matkailuautossa

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Tätä on taidettu käsitellä aiemminkin, en vaan löytänyt. Eli mulle vastattiin aikanaan AKE:sta että noiden kahdeksan etuosan istuimen lisäksi voi olla sohvia ja sänkyjä jne. Mutta voiko olla myös auton omista paripenkeistä tehty "ruokailuryhmä"? Siis vastakkaiset penkit ja pöytä välissä. Tähän asti on ollut sohvat seinustoilla ja taitettava pöytä käytävällä ja se on ollut OK. Tulee tuo vuosikatsastus kuukauden sisällä ja auto on hieman "vaiheessa"...
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Re: Istuinten määrä matkailuautossa

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Eiköhän tuo ruokailuryhmä saa olla, mielestäni ihmisten määrä on rajattu, ei penkkien. Ei kai niitä alkuperäisiä penkkejä tarvitse olla ollenkaan, jos penkkeinä on sohvaa jne. hyväksyttyä?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Joe Cool
Rattimajuri

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Reddewil kirjoitti: ihmisten määrä on rajattu, ei penkkien
Tämä on hyvä kysymys, itse ajattelin samoin. Mutta kun auton useampiakin asioita AKE:sta puhelimitse tiedustelin, niin minulle vastannut henkilö oli tästä kyllä sitä mieltä, että penkkejä ei saa olla enempää, kuin se 1+8. Mutta katsastusmieshän sen taitaa lopulta päättää joihinkin pykäliin nojaten. Tästä olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia, onko jollain hyväksytty useampi penkki 1+8 autossa...
blackant
Kokenut kuljettaja
Truck: B10M Delta Star
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blackant »

Joe Cool kirjoitti: Tästä olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia, onko jollain hyväksytty useampi penkki 1+8 autossa...
Meillä oli yhdessä autossa penkit 1+12 vaikka se oli rekisteröity 1+8
Katsastuksesta meni läpi, kun selitettiin et ei kyydissä oo koskaan tota 1+8 enempää, mut on mukavampi matkustaa kun kaikkien ei tarvi istua kylki kyljessä... :lol: Eli riippuu katsastusmiehestä...
PekuMAN66
Rattimajuri
Truck: Ex-Volvo B10M

Viesti Kirjoittaja PekuMAN66 »

Kun itse muutoskatsastin Volvon matkailuautoksi 1+8 niin penkkejä oli varmaan 40 jäljellä. Katsastusmies totesi että saa penkkejä olla mutta matkustajia ei kuin se 1+8. Parkissa ollessa ei henkilörajoitusta... Sängyistä, sohvista ym. tulee tarvittaessa istumapaikkoja, jos ei muuten löydy riittävästi
B9M
Kansleri
Truck: Volvo FH12 380 XL
Member id: 048

Viesti Kirjoittaja B9M »

Uusissa Tuppereissa pelleilään tuon 3500kg maksimipainon kustannuksella. "Iso" :lol: auto yritetään saada B kortilla ajettavaksi matkustajamäärä 1+3 ja sisällä poytäryhmä ja iso sohvaryhmä. Hyvin mahtuisi 1+8 muuttei painon takia voi :lol: . Tv. Ari
Jone
Kansleri
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD

Viesti Kirjoittaja Jone »

PekuMAN66 kirjoitti:Kun itse muutoskatsastin Volvon matkailuautoksi 1+8 niin penkkejä oli varmaan 40 jäljellä. Katsastusmies totesi että saa penkkejä olla mutta matkustajia ei kuin se 1+8. Parkissa ollessa ei henkilörajoitusta... Sängyistä, sohvista ym. tulee tarvittaessa istumapaikkoja, jos ei muuten löydy riittävästi
Joo näin se taitaa olla ja 1 istumen min. leveys taisi olla 40cm joka kelpuutetaan rekisteröitäväksi istuimeksi. Pitää vielä tarkistaa mutta äkkiseltää pääkoppa tarjoaa tällaista. Nepparissakin 1+8 bussipenkkiä, 2 nojatuolia ja 3 sohvaa, eli persalustaa riittää vaan paperissa se 1+8.
Vastaa Viestiin