Sivu 1/1
Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 10 Joulu 2015 15:49
Kirjoittaja AriW
Eli miten nyt sit tänkin asian muotoilis sillee fiksun kuuloiseksi.
Mulla oikeesti melkein täysillä pinnoilla olevat 295:set Kumhot 8,25" köykämiinivanteilla siis,haluaisin vaihtaa eteen leveät 385:set tassut.
Eli jos sattuisi olemaan ylimääräisenä semmoset "leveet puolikuntoiset" vanteineen,ja sattuisi kiinnostamaan 295:set niin olisin halukas vaihtamaan.
Vaihdokkien ei tartte olla välttämättä alumiinivanteilla,mutta ei siitä haittaakaan ole. Voidaan myös laittaa kumhot peltivanteille,jos tarttee.Tai on kai tossa yksi pari 9" leveitäkin,tarttee kiillotuksen.
Tai jos olisi myydä,sekin otetaan kyllä huomioon. Itse en mielellään myy,ilman etupyöriä ei voi ajella. No,tietty 315 leveet kumitkin saattaas käydä vaihdossa,en näe järkeä vaan päikseen vaihtaa.
Ostaa saa sikahinnalla,600€
040-35i8i36
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 10 Joulu 2015 17:47
Kirjoittaja Pukaatti
Meinaatko saada sopimaan eteen leveemmät?
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 10 Joulu 2015 18:02
Kirjoittaja AriW
Jep.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 10 Joulu 2015 18:39
Kirjoittaja Pukaatti
Ei ota kumi palloniveleen kiinni? Ooks koklannu?
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 10 Joulu 2015 18:59
Kirjoittaja AriW
No sepä se vähän jännästääki ku en ole koklannu.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 10 Joulu 2015 21:25
Kirjoittaja Pukaatti
Omaan ei ainakaa toivoa kun pitäs olla ihan ihme eeteellä ja matala kuin mikä et ohittas sen pallikan. Mut nevö nou?
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 11 Joulu 2015 12:46
Kirjoittaja wiima63
AriW kirjoitti:No sepä se vähän jännästääki ku en ole koklannu.
Lähetään tänää ruotsin risteilylle. sunnuntaina ois varmaa loppuaikaa jos puolenpäivän jälkee kerkeis sinne testailee onko sul kummempia sillon ?
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 11 Joulu 2015 14:18
Kirjoittaja AriW
Ei mul mitää oo. Testisession takia jätämme vähäpätösimmät hommat rästiin,nöy proplemmos. Kilauta jos sattuu passaamaan ni saadaan lisää tuskaista tietoa,tai isolle kipinäkoneelle töitä.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 11 Joulu 2015 20:58
Kirjoittaja Iski
Mulla ottaa 295 kiinni kun kääntää kaikki oikeelle.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 11 Joulu 2015 21:58
Kirjoittaja VANHOOL
ET:stä se riippuu kuinka sisälle vanne tulee. Volvon Et:llä levittää ulospäin enempi. Olisko Volvon ET ollu 120 ja kanian 135. 3-sarjan rekois ei tahtonu volvon et:llä olevat pysyä lokasuojien sisällä.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 11 Joulu 2015 22:43
Kirjoittaja Pukaatti
Oliks noi eeteet 9" ?
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 11 Joulu 2015 23:03
Kirjoittaja wiima63
ainakin 11,75 x 22.5 läskipyörälle noi ET:t pätee kuorma-automaailmassa. sitä en tiedä missä malleissa vaiko kaikissa scanialla on tuo mitta ollut.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 12 Joulu 2015 10:20
Kirjoittaja AriW
Joo pääosin volvot 120 et ja kaniat 135 et,poislukien raskaat esim. nosturiautot johon laitetaan 120 et korkeamman kantavuuden takia. Kumit pukkaa ulos kaarista,levikekumia laitetaan.
Lyhyen matikan mukaan seuraavat speksit. Numerovirheet mahdollisia,eli:
8,25/9,00" leveet on noin 22-24 cm,et 147.
11-12" leveet noin 31-33 cm. 120-135 et.
Eli vanne levenee noin kymmenen senttiä,et muuttuu 2,7 tai 1,2 senttiä.
Eli siis vanne levenee 5cm. puoleensa,siitä raapastaan 2,7 tai 1,2 senttiä pois. Puhutaan sisäreunasta ja noin mitoista eli ei se sisäänpäin loppujen lopuksi kovin paljoa levene. Mahtuuko kaaren sisään,onkin eri juttu.
Numerot on päästä heitetty,virheitä saattaa esiintyä. Mutta noin se suurinpiirtein menee.
Jos muistan oikein,niin raidetangon päähän 295:sella kumilla oli kymmenisen senttiä matkaa. Saattaa kumikin mahtua.
Tota pukaatin 9,00" mittaa en tajunnu,et lukeman yhteydessä?
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 12 Joulu 2015 11:42
Kirjoittaja neppi
Ilmeisesti 'Pukaatti' tarkoitti: "onko tuo ET-luku 9" leveällä vanteella?".
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 12 Joulu 2015 15:16
Kirjoittaja AriW
neppi kirjoitti:Ilmeisesti 'Pukaatti' tarkoitti: "onko tuo ET-luku 9" leveällä vanteella?".
Ei ole. 9" leveessä olis sellasta 147 luokkaa.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 13 Joulu 2015 00:07
Kirjoittaja Jule
Ainakin Kuorma-auto Sisussa tuo 385 kumi ei tee hyvää ajolle. Siitä tulee levottomampi kuin 315 renkaalla. Tietysti jos ajoalustan pettäminen on usein ongelmana se leveämpi rengas on ihan perusteltu, mutta muuten ei. Tai miksei sitä tietysti voi ihan ulkonäkösyistäkin tehdä jos ajoa ei tule paljoa.. Ja onhan se tietysti mahdollista että sun autossa se ei vaikuta ajoon.
Tietysti bussissa pitkä akseliväli tekee ajotuntumasta aina rauhallisemman kuin kuorma-autossa.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 13 Joulu 2015 09:49
Kirjoittaja AriW
On kai se niinkin. Mulla ei vaan ole vaikuttanu ku parempaan suuntaan,Sisussa,Volvossa ja Kaniassa. Tosin maansiirtoja hiab autoissa,bussista en tiedä. Itseasiassa viisiakseliseen sisuun laitettiin kaikki ohjaavat (3 akseliin) ni muuttu paljon tukevammaksi.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 13 Joulu 2015 14:37
Kirjoittaja AriW
120 et 11,75 leveellä passaa hyvin. Käy 135 et:kin.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 13 Joulu 2015 21:01
Kirjoittaja wiima63
Ennen kun kaikki ryntäätte ostamaan läskipyöriä ottakaa huomioon että alustoissa on eroja. Arin autoon nuo menee mutta mun b10m:ään ei toivoakaan saada alle kun raidetanko eri paikassa.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 13 Joulu 2015 21:16
Kirjoittaja Pukaatti
Ei mee kyllä itellekkää.
Re: Vaihd. 295/80 22,5 Kumho+alumiinivanteet.
Lähetetty: 13 Joulu 2015 21:39
Kirjoittaja AriW
wiima63 kirjoitti:Ennen kun kaikki ryntäätte ostamaan läskipyöriä ottakaa huomioon että alustoissa on eroja. Arin autoon nuo menee mutta mun b10m:ään ei toivoakaan saada alle kun raidetanko eri paikassa.
Kuka siivatun kaheli nyt haluais läskipyörää pussin alle pyörimään??? Pöljää.
Enikeis,keskustelu sopivuudesta ja kaikesta mahdottomuudesta voidaa tämän kyseisen yksilön kohdalla lopettaa.
Kuten olen maininnut aikaisemminkin,en keksi syytä miksi ei kävisi. En keksi vieläkään.
Nyt ei tule faktaa,mutta luulen alustaerojen johtuvan jonkinlaisista "normal" ja "heviduti" systeemeistä. Muutoin on aikea selittää eroja seuraavia: 2 tai 4 iskaria,55 tai 60 millinen vakaaja saatikka että raidetanko olisi eri kohdassa.
Ni mut olikohan ketään kiinnostunu näist renkaist?
