O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihio?)

Myy, osta, vaihda
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihio?)

Viesti Kirjoittaja Suti »

Olisi hakusessa etumoottorinen linja-/kauppa-auto seuraavaksi huoltoautoksi.
EDIT: kaikki paitsi takamoottoriset käy!!
Tarkoitus n.4-5m verstastilaa takana 1500kg perälautanostimella, loput asuntotilaa.
Vuosimalli saisi olla jotain n.-90 hujakoilla..

Mielellään tietysti jo valmis tarkoitukseen sopiva mutta aihiokin käy. (aika ei kuitenkaan riitä sen tekemiseen..mutta jos sittenkin...)


Tarjoa rohkeasti !

tomi.suominen@tskoy.fi tai 040-5241711
Viimeksi muokannut Suti, 07 Touko 2012 07:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex kulkuri: MB 914-85
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja neppi »

http://www.nettikone.com/scania/112/1001538

"Ysikymppinen se on kasikakkonenki" -sano entinen tyttö ku
Avatar
Carman
Rattiamiraali
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja Carman »

Eipä taida paljoa olla tuossa ikäluokassa etumoottorisia.
Miksikäs mahuri ei kelpaa?
Scania K112 -88
Ajokki Royal
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja motoku »

viimeiset etukoneiset uudet bussit on tietääkseni rekisteröity suomeen v.1985. eli kirjastoauto tai vastaava, miksei myös kuorma-auto?
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Kirjasto ja kauppa-autotkin taitaa 1985 jälkeen olla mahureja.

Ja perälauta nostin 20v+ bussin runkoon asennettuna ei kuullosta hyvältä idealta jossei oo alkuperänen rahtiperä. Jos perälauta on pakollinen, katselisin ennemmin suoraan kuorma-autoa.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Avatar
VANHOOL
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Kesä 2007 02:46
Truck: Scania/Superstar
Location: Teuva
Member id: 053
Viesti:

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja VANHOOL »

Sit jos tohon vielä lisätään että c-kortilla ajettava niin taitaa löytymis prosentti olla sama kuin lottovoitossa. Pitkiä muutaman vuoden uudempia keskimoottori volvoja takalaitanostimella löytyy, mutta noilla kriteereillä taitaa olla aika mahdoton homma jos ei kuorma-autoa lasketa mukaan.
Kulkurit löytyy tosta osoitteesta:
http://www.ukkonenoy.com
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Kyllä, kuten tässä jo moni on todennut, nuo vaatimukset täyttävän hetkun löytäminen Suomesta tai lähialueiltakaan, voi osoittautua haasteelliseksi. Jos vaatimukset ovat aivan ehdottomia, niin kyllähän tuolloinkin on erilaisia kehitysmaaversioita löytynyt mm. Scanialta (F113) ja Volvolta (B7F). Mutta niitä pitää sitten lähteä metsästämään jo matkojen päästä.

Jos vanhempaan kotimaasta löytyvään hetkuun päädyt, kannattaa muistaa hetkuihin yleensä liittyvä pitkä peräylitys. Sinne pitkälle runkoaisojen päähän kun vielä laittaa perälaitanostimen, ja sillä nostelee sen puolitoista tonnia... :lol: Ja onhan niitä nostimia tuuppareissakin nähty, mutta se vaatii soveltamista aika rajusti ja 2-akselisessa taka-akselipainon tarkkaa huomiointia.

Mutta yhdyn muiden ohella suosittelemaan mahuria. On niitä muitakin kuin Volvo, jos ei kyseistä merkkiä halua korkealle noteerata...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Miten musta tuntuu että "etumoottorilla" tarkoitetaan että ei ole scanian tapaista takamoottoria? Eli Ukkoselta sekajuna-volvo, eikö sulla siellä oo kaupan just sellanen?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja Suti »

Tarkoitetaan juuri sitä, ettei tarvii perälautanosturilla koneen yli kiivetä!!
Eli kaikki muut paitsi takamoottoriset käy.
Vaikka saahan tollasen laudan värkättyä vaikka kylkeenkin..
ex kulkuri: MB 914-85
Avatar
kengu
Rattimajuri
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Touko 2006 15:56
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja kengu »

ilmeisesti jotain tällaista:
http://www.nettikone.com/volvo/b10m-car ... 02/1058230

paitsi että liian tuore.
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

Re: O: Huoltoautoksi etumoottorinen n.-90/uudempi bussi(aihi

Viesti Kirjoittaja Suti »

Mukavasti noita ehdotuksia tullutkin. Kiitos !
On mielestäni tarkoitukseeni liian kömpelö pituutensa takia (nuo kaikki n. 15m)
Jollain "normaalimittaisella" 12metrisellä voisi kuvitella pyörittelevänsä yhteysaluslaitureilla.
Onneksi asialla ei ole kiirus, vaan sivusilmällä jos sattuisi sopiva löytymään..
ex kulkuri: MB 914-85
Vastaa Viestiin