Auto vaateriin
Auto vaateriin
Terveeks tasapuolisesti kaikille, just rekisteröidyin foorumille ja ehkäpä jossakin vaiheessa täytellään myös jotakin projekti-osioonkin
Kumminkin, pieni kysymys olisi tuosta käytännön puolesta, enkä edes keksinyt millä termillä kannattaisi hakua käyttää niin kysytään suoraan ja ehkä joku opastaa oikeaan ketjuun kun asiaa melko varmasti on joskus sivuttu täällä.
Eli, mikä on se yksinkertaisin/toimintavarmin/helpoin/suosituin jne. keino saattaa auto leiriytyessä vaateriin ja pitää siinä niin ettei vajoa tonttiin niinkuin tuossa pihassa tekee aikaa päälle? Kuvittelisin että sellaiset asuntovaunussa olevat ruuvattavat tassut eivät ihan tätä ongelmaa ratkaise:) Veikkaisin että ratkaisu löytyisi ilmapusseista, mutta kuinka sinne saadaan sopiva määrä ilmaa ja niin että se myös pysyisi siellä muutamankin päivän tarvittaessa ja mikä huolehtisi tasonsäädön? Ideaalihan on luonnollisesti tasainen leiriytymispaikka mutmut...
Niin, ja auto on siis scania, 560 eagle -99 jos siitä on jotakin apua.
Ja jos vaikka nyt Sastamalan kokoontumisessa on joku joka voisi esitellä omaa ratkaisuaan niin mielelläni pyörähtäisin paikan päällä katsomassa kun matka ei ole pitkä.
-Kiitos ja anteeksi jos tämä lukeutuu ns. tyhmiin kysymyksiin
Kumminkin, pieni kysymys olisi tuosta käytännön puolesta, enkä edes keksinyt millä termillä kannattaisi hakua käyttää niin kysytään suoraan ja ehkä joku opastaa oikeaan ketjuun kun asiaa melko varmasti on joskus sivuttu täällä.
Eli, mikä on se yksinkertaisin/toimintavarmin/helpoin/suosituin jne. keino saattaa auto leiriytyessä vaateriin ja pitää siinä niin ettei vajoa tonttiin niinkuin tuossa pihassa tekee aikaa päälle? Kuvittelisin että sellaiset asuntovaunussa olevat ruuvattavat tassut eivät ihan tätä ongelmaa ratkaise:) Veikkaisin että ratkaisu löytyisi ilmapusseista, mutta kuinka sinne saadaan sopiva määrä ilmaa ja niin että se myös pysyisi siellä muutamankin päivän tarvittaessa ja mikä huolehtisi tasonsäädön? Ideaalihan on luonnollisesti tasainen leiriytymispaikka mutmut...
Niin, ja auto on siis scania, 560 eagle -99 jos siitä on jotakin apua.
Ja jos vaikka nyt Sastamalan kokoontumisessa on joku joka voisi esitellä omaa ratkaisuaan niin mielelläni pyörähtäisin paikan päällä katsomassa kun matka ei ole pitkä.
-Kiitos ja anteeksi jos tämä lukeutuu ns. tyhmiin kysymyksiin
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Auto vaateriin
Ehkä parempi ois jos sais sen muilla keinoin vaateriin, esim lankkuja pyörien alle ja sit jousipussit tyhjäksi
- seepra
- Ajoneuvos
- Viestit: 502
- Liittynyt: 17 Heinä 2010 01:06
- Truck: Carrus 502
- Location: Liminka
- Member id: 418
- Paikkakunta: Liminka
- Viesti:
Re: Auto vaateriin
Olen harkinnut jossain vaiheessa hydraulitunkkeja, ne olisivat mielenkiintoinen ratkaisu. En tiedä vain, onko sellaisia olemassa.
________________________________________________
Linjuriauto on maantien ässä
Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
Linjuriauto on maantien ässä
Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
Re: Auto vaateriin
Onko alkuperäinen ongelma nyt epätahdissa vajoavat ilmajouset, vai se että pysäköintipaikka ei ole tasainen?
Mä olen vakaasti ajatellut suunnittelevani ilmajousien tyhjennyssysteemiä jolla parkissa saa auton kumityynyjen varaan. Jos parkkis vino, niin rotia pyörän alle.
Niitä hydraulisia jalkoja on myös olemassa, ihan kaupallisissa vehkeissä noita on jossain messuja kiertävissä laitteissa, tai jossain kiertävissä lääkinnällisissä vehkeissä, esim paikallisessa terkkarissa oli viikon pihassa joku naisten tissien läpivalaisuhärveli.
Käytännössä tosin hyrdaulikka vuotaa, joko maahan tai muuten läpi ja se vajoaa jollain aikavälillä.
Kylähullu voisi rakentaa myös jonkin isoihin ruuveihin perustuvan jalkasysteemin. Joskus mulkoilin silläsilmällä ironaisia kolmiojalkoja joissa oli ruuvilla toimiva varsi, niille luvattiin 4t kantavuutta, joka voisi justiin riittää, jos ei mitään älyttömiä yritä.
Mä olen vakaasti ajatellut suunnittelevani ilmajousien tyhjennyssysteemiä jolla parkissa saa auton kumityynyjen varaan. Jos parkkis vino, niin rotia pyörän alle.
Niitä hydraulisia jalkoja on myös olemassa, ihan kaupallisissa vehkeissä noita on jossain messuja kiertävissä laitteissa, tai jossain kiertävissä lääkinnällisissä vehkeissä, esim paikallisessa terkkarissa oli viikon pihassa joku naisten tissien läpivalaisuhärveli.
Käytännössä tosin hyrdaulikka vuotaa, joko maahan tai muuten läpi ja se vajoaa jollain aikavälillä.
Kylähullu voisi rakentaa myös jonkin isoihin ruuveihin perustuvan jalkasysteemin. Joskus mulkoilin silläsilmällä ironaisia kolmiojalkoja joissa oli ruuvilla toimiva varsi, niille luvattiin 4t kantavuutta, joka voisi justiin riittää, jos ei mitään älyttömiä yritä.
Re: Auto vaateriin
Lähinnä varmaan itseni tuntien se että pysäköintipaikka ei ehkä ole aina se tasaisin mahdollinen:) oishan se mukava jos viettää johonkin suuntaan niin automatiikka hoitaisi. Itsellä on käynyt mielessä kaikki paineilmaan viittaava käsisäätöisestä aina hal-anturilla varustettuun vahtiin tai sitten alkaa leikkimään jollakin raspberryllä tmv joka täyttelisi pusseja itsestään kun rajakytkimet paukkuisivat.
Re: Auto vaateriin
Ilmasäkkien varassa auto aina hieman vaappuu kun siellä liikkuu, mä en ainakaan tykkää tuosta ja siksi ilmat pois.
Kyllähän sitä voi rakentaa vaikka kummoiset systeemit jos vaan viitsii harrastaa.
Esim se asuntovaunuissa käytettävä jalka on kuitenkin rakenteellisesti melko yksinkertainen, eipä se mikään ameriilantemppu ole sellaista itse tehdä tukevammasta raudasta.
Kyllähän sitä voi rakentaa vaikka kummoiset systeemit jos vaan viitsii harrastaa.
Esim se asuntovaunuissa käytettävä jalka on kuitenkin rakenteellisesti melko yksinkertainen, eipä se mikään ameriilantemppu ole sellaista itse tehdä tukevammasta raudasta.
Re: Auto vaateriin
Aika nopeasti silmä harjaantui näkemään minne pysäköi ja kuinka monta 2x8 pyörän alle laittoi.
Yleensä se sitten suoraan jäi.
Harvemmin sitä niin kovaan mäkeen tämän kokoisia laitteita jättää että mitään suurta tornia renkaan alle rakentaa.
Yleensä se sitten suoraan jäi.
Harvemmin sitä niin kovaan mäkeen tämän kokoisia laitteita jättää että mitään suurta tornia renkaan alle rakentaa.
Re: Auto vaateriin
Katsotaas.. ei kai siinä paljoa järkeä olekaan alkaa rakentamaan mitään isompia systeemejä kun vertaa juurikin esim lankunpätkiin, mutta aina pitää olla vähän kunnianhimoa
Re: Auto vaateriin
Kankaisessa kun aamulla heräät pää alas päin nukutun yön jälkeen niin luonto korjaa tulevaisuuden parkkeeraukset kummasti
- setrailija
- Rattiamiraali
- Viestit: 297
- Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
- Truck: M-B 416
- Location: Joutseno
Re: Auto vaateriin
moro
eihän tyhmiä kysymyksiä olekkaan.
tämä on mielestäni ainut keskustelupalsta missä ei kirjoittele muut kuin hullut ja tosihullut sekä tulevat hullut.
Monestihan täältä on löytynyt ratkaisu tai ainakin hyviä neuvoja.
eihän tyhmiä kysymyksiä olekkaan.
tämä on mielestäni ainut keskustelupalsta missä ei kirjoittele muut kuin hullut ja tosihullut sekä tulevat hullut.
Monestihan täältä on löytynyt ratkaisu tai ainakin hyviä neuvoja.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
+358440422887
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Auto vaateriin
Paras palsta maailmalla. Voi kokeilla vaikka jotain toista autopalstaa - niin saa vastaukseksi "Myy se p*ska" Täällä saa kyllä tukea. Pidetän postaukset siisteinä.
Tuohon vaaterin tekoon joskus kaavailin kolmea hydraulikkasylinteriä. Mallia 6t. Yksi keskelle eturenkaiden väliin ja kaksi tikapuurunkoon siihen mistä takakontti alkaa B10M-autossa. Ei olisi paha rasti. Kuparia ja kolme 1-0-1 vipuventtiiliä. T-haaralla ohjaustehostimen piiriin tai omalla 24v hydraulipumpulla. Jäi tekemättä. 2"4" ja vaneripalat ajoivat nollabudulla saman asian.
Pari kertaa tuli pahimmissa paikoissa käytettyä pullotunkkia. Sillä kulmaa ylös niin pysyivät vedet astiapesukoneen sisällä.
Tuohon vaaterin tekoon joskus kaavailin kolmea hydraulikkasylinteriä. Mallia 6t. Yksi keskelle eturenkaiden väliin ja kaksi tikapuurunkoon siihen mistä takakontti alkaa B10M-autossa. Ei olisi paha rasti. Kuparia ja kolme 1-0-1 vipuventtiiliä. T-haaralla ohjaustehostimen piiriin tai omalla 24v hydraulipumpulla. Jäi tekemättä. 2"4" ja vaneripalat ajoivat nollabudulla saman asian.
Pari kertaa tuli pahimmissa paikoissa käytettyä pullotunkkia. Sillä kulmaa ylös niin pysyivät vedet astiapesukoneen sisällä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun