Jarrukello poks?

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Jarrukello poks?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ku en nyt oo auton vieressä, mut sit taas varaosaliike on tossa etwaksen matkan päässä…

Jos jarrua painaessa alkaa kauhee pohina esim. etupyörän vieressä, ni se on todennäköisimmin jarrukello eikä muu? Vai häh?

Cheers!
Avatar
VeihtiPekka
Rattimajuri
Viestit: 166
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Jarrukello poks?

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka »

Meitin kanikka kans joskus äityy tohisemaan kuvatulla tavalla. Siinä jumittaa abs-venttiilin auki ja jarrun paine karkaa siitä. Lääkkeksi oon ruutannu crc:tä venttiiliin menopuolen portista. Se toimii melkeen vuoden kerrallaan. Eikä ikinä ole jumittanut katsastuksen hetkellä.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Jarrukello poks?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Toi kuullostais oikeelta. Kello tuntuis kyllä käteen jos se noin vuotais.
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Jarrukello poks?

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Ne abs ja ebs venttiilit voi myös hapettua puhki, yleensä yläpuolelta, jolloin vuotoa on vaikea löytää. Yks ebs venttiili halkes teliakselilta katsastuksessa, katsastaja totesi jotain tyyliin "mä en ehkä huomannu tuota, lähde äkkiä kotiin". Ajokieltohan siitä ois tullu oikeasti?

Henk koht mielipide on, että jumittava abs tai ebs venttiili vaihetaan heti kun mahdollista uuteen, noin 60€ se viimeks makso, plus liittimiä, ja jos sillä saa jarrut kuntoon niin halpaa on?

Siellä etuakselilla on myös se pitkä kuminen jarruletku, jos on niinku mun scanian ja carruksen risteymässä, se menee sisälokarin ja kumisen roiskesuojan taakse, sieltä kans varmaan vain kuuluu ääni, eikä tunnu vuotoa, jos on piilopaikasta letku puhki.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Vastaa Viestiin