B10M jousipussin vaihto
Lähetetty: 26 Loka 2021 18:15
Potilas on Volvo B10M Carrus 501, 2 akselinen.
Sain etujousipussit vaihdettua, joka tilkitsi vuotoja siinämäärin että alkoi ilmaa riittää taaksekin - joten takasäkki repesi.. Ilmeisesti korkeudensäätöventtiili on rikki, mutta akuutimpi ongelma on sen säkin vaihto.
Tutkin että saan nostettua takanurkkaa ylemmäs kahdella pullotunkilla, jotka sijoittaa kummankin jousipussin alle, mutta olisiko raadilla heittää hyvää paikkaa josta tuen rungon kun alan sitä säkkiä kampeamaan irti? Etusäkkejä vaihtaessa on heti "puskurin" takana nostopisteet joiden alle on helppo ja tukeva heittää akselipukit, mutta noinkohan tuo takapään tavaratilan himmeli on tehty niin tukevaksi että kestää kannatella koko persusta? Ja toinen kysymys on että riittääkö että tukee tuon auton vasemman puolen, eli putoaako akselin vasen puoli alas jos oikeanpuoleisen pyörän päällä on paino?
Nää saa kyllä varmaan ratkottua yksinkin kun aikansa pulaa, mutta ajattelin että jos jollain kohtalotoverilla olisi antaa pientä vinkkiä oikaisuun..
Sain etujousipussit vaihdettua, joka tilkitsi vuotoja siinämäärin että alkoi ilmaa riittää taaksekin - joten takasäkki repesi.. Ilmeisesti korkeudensäätöventtiili on rikki, mutta akuutimpi ongelma on sen säkin vaihto.
Tutkin että saan nostettua takanurkkaa ylemmäs kahdella pullotunkilla, jotka sijoittaa kummankin jousipussin alle, mutta olisiko raadilla heittää hyvää paikkaa josta tuen rungon kun alan sitä säkkiä kampeamaan irti? Etusäkkejä vaihtaessa on heti "puskurin" takana nostopisteet joiden alle on helppo ja tukeva heittää akselipukit, mutta noinkohan tuo takapään tavaratilan himmeli on tehty niin tukevaksi että kestää kannatella koko persusta? Ja toinen kysymys on että riittääkö että tukee tuon auton vasemman puolen, eli putoaako akselin vasen puoli alas jos oikeanpuoleisen pyörän päällä on paino?
Nää saa kyllä varmaan ratkottua yksinkin kun aikansa pulaa, mutta ajattelin että jos jollain kohtalotoverilla olisi antaa pientä vinkkiä oikaisuun..