Alustan palkit

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Kontsa
Renkaiden potkija
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Kesä 2021 08:50
Truck: Scania Carrus 602
Location: Somero
Member id: 393

Alustan palkit

Viesti Kirjoittaja Kontsa »

Moro,
Onko tietoa, missä saisi vaihdatettua alustan palkkeja edestä vasemmalta.

Scania Carrus 602 -95 (Helga)

t. Ari Kontoniemi
Avatar
Zuikkis
Ajoneuvos
Viestit: 907
Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Member id: 315
Viesti:

Re: Alustan palkit

Viesti Kirjoittaja Zuikkis »

Missähän päin Suomea?

Originator Hollolassa vaihtoi mulle yhden palkin joskus. Oli tosi siististi tehty, hyvin hitsattu ja maalit ja massat päällä.. ei minusta edes paljoa maksanut.

Luulen että nuo on kyllä ihan perus juttuja missä vaan raskaan kaluston korjaamolla.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018. :)
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Alustan palkit

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Vaihdettuahan ne saa melkein missä vaan raskaan korjaamolla, hinta saattaa vaihdella melkoisesti, eli ensimmäistä ja toista tarjousta ei kannata säikähtää. Yleensä kannattaa ajaa maaseudulle päin ja hieman pienemmälle pajalle, niin hinta ja työhalukkuus saattaa kasvaa. Nuo ruostekorjaukset ei ole kaikkein halutuimpia työmaita yleensä.

Onkos tuolla kuinka kiire? Elokuussa olen lomalla "oikeista töistä", jos ajelee silloin Nokian tottijärvelle, niin eiköhän siinä saada parit palkit vaihdettua. Vähän säästää kuluissa jos pystyy itse valmistelemaan, jos tarvii purkaa lokareita tms ja viimeistelemään (massaus/maalaus). Tunti hinnallahan nuo lähtökohtaisesti tarttee tehdä, kun ei yleensä tiedä, mitä kaikkea lopulta löytyy. Yleensähän vähintään toinen pää palkista on jossain piilossa tai muuten vaikeassa paikassa.

Pihassa saa yöpyä ja sähköä, vettä ja sauna löytyy muille hulluille...
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Vastaa Viestiin