Kromivanteet, -kapselit ja -pultit yms.

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
seepra
Ajoneuvos
Viestit: 502
Liittynyt: 17 Heinä 2010 01:06
Truck: Carrus 502
Location: Liminka
Member id: 418
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Kromivanteet, -kapselit ja -pultit yms.

Viesti Kirjoittaja seepra »

Olen aikeissa tehdä vähän optisia hevosvoimia bussiin ja vaihtaa "lättäpölykapselien" tilalle jotain menevämmän näköistä. Alusta on Volvo B10M. Millaisia järkeviä vaihtehtoja tähän on arvon raadilla?
________________________________________________
Linjuriauto on maantien ässä

Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Kromivanteet, -kapselit ja -pultit yms.

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Semmoiset kapselit, mitkä laitetaan mutterin alle kiinni on (minun mielestä) parhaat. Kapseli ei irtoa vahingossa, pulttien jälkikiristys onnistuu ja näyttää hyvältä. Eikä ole lukitus renkaan avain hukassa tai mutteri jumissa muutaman vuoden päästä, kun pitäisi rengasta vaihtaa. Maksaa toki myös ehkä eniten ja eri levyiselle vanteelle pitää paripyörässä olla oikean syvyinen kapseli.

Mutterien päälle korkit kannattaa laittaa muoviset, ei ruostu kiinni niin lujasti.

Ulkonäköhän on makuasia, mutta myös maalatut vanne + napa ja osittain peittävä koristekapseli tai jopa ilman voi olla myös tyylikäs, ainakin olisi erottuva :wink:

Ja ehjille "lättäpölukapseleille" löytyy varmasti ostaja, kun mullakin on ihan rumat ruosteiset vanteet :cry:
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Kromivanteet, -kapselit ja -pultit yms.

Viesti Kirjoittaja Iski »

Paripyörän syviä kapseleita ja muitakin kapseleita löytyy vielä Röykän Teräskolmiosta, ei lähetetä vaan pitää itse noutaa ja hintaa 10-30 e kpl, jokuhan olis halunnut kaikki ostaa mutta kun oli jo osa varattu niin eipä ne loput sitten kelvannut eikä vaivauduta edes viestiin vastaamaan :roll:
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Vastaa Viestiin