Mb 609 ohjaus

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Topias
Renkaiden potkija
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Maalis 2020 19:54
Truck: Mb609
Location: Pks
Member id: 1997

Mb 609 ohjaus

Viesti Kirjoittaja Topias »

Moi!
Viime kesän jurnuttelin pahasti narisevalla ohjauksella(tehostin?) ja myös kova puolto penkan puolelle ja hyppyytys. Renkaat pitäisi olla hyvin painotettu. Kyselenkin nyt apua: onko pk-seudulla/tampereen seudulla osaavaa tekijää ohjauksen ja ajettavuuden kuntoon saamiseksi? Vai olisiko mieltä alkaa itse väsäämään kohtalaisella ropailukokemuksella?
Kyseessä siis mb 609. Soittaa saa ja viestiä laittaa, Topias 0443608500.
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Mb 609 ohjaus

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Ohjaustehostimen öljy määrä? ( vois olla ilmaa järjestelmässä, siis öljyn seassa )

myös mahdollinen: olkatapin laakerit vialla tai ihan varmasti en muista onko tuossa mallissa rasvanipat jos niin rasvaus
pyörät maassa sekä nostettuna irti maasta samalla apulaisen pitäis käännellä ohjauspyörä ..( jos päittäisvälystä on
painelaakerit vioittunut)
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Mb 609 ohjaus

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

"BussMAN":ia kompaten ja entisenä MB609 omistajana voin sanoa - katso koko tuenta ja navan laakerit. Väljää ei saisi olla yhtään. Raidetangonpäät kannattaa myös katsoa. Minulla meni tehostin rikki kertalaakista. tai kurnutteli puoli päivää - kotipihassa tarkistin nesteet ja kaikki kunnossa. Käänsin auton pois kotipihasta ja tehostin jumitti äärilaitaan. Ei muuta kuin tehostimen hihna irti ja tehostamattomana jatkoin romikselle ja ostin "uuden" tehostimen. Eli jos tuo tehostin itsestään kääntelee niin vanha viidakkoon ja uutta tilalle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Vastaa Viestiin