Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tässä on keskusteltu tuosta Volvon B10M ja B58 alustan päivittämisestä korituksen yhteydessä. Tästäpä tietenkin syntyi aasinsilta että joutashan tuo etukardaani omastakin pois :evil: Ei muutaku pultit irti ja tielle kokeileen miltä tuntuu kautta kuulostaa ajaa ilman sitä :o

Ja sehän on ku eri auto :!: tulipa hiljaista :shock: onpa se pitänytkin kaikenlaista ulinaa, hinksutusta, väpätystä ja jyskytystä :cry: sitäpaitsi olen sitä pöljä korjannutkin aikanaan, liuku ja ristikot vaihdettiin mutta eipä hirveenä kummentunut, ajaissa kuului sellanen mukava rrrrraaauuuurrraaauuuurrraauu :lol: ja se on ottanu päähän. Vielä jäi se ikiaikainen horkka 1400 kierroksen kohdalla jota epäilen johtuvan löystyneistä kytkinasetelman jousista, pientä rytkytystä joskus ykkösellä ja horkkaa voi säätää vauhdissa kytkintä kevyesti painamalla. Paljonhan tuokin väheni kannatinkumit uusimalla.

Samalla huomasin että laturin kiristyspyörän varren pultti oli pettäny jo toistamiseen enkä enää ala sitä kohdistamaan kun kaikki mikä siihen liittyy on niin huonosti :oops:

Eli kiinnostaisi kovasti nähdä vaikka kuvia millaisia systeemejä ovat tilalle tehneet. Laturi on kooltaan suunnilleen muoviämpärin kokoinen ja siinä on varsin ihmeellinen jalka, sellaisenaan ei mahtane siirtyä. Koetin vakoilla IRJAn sivuilta konehuonekuvaa Syylärin tuuletin on peltisessä tunnelissa oleva n.50cm rupeli, tunnelissa on tähtimäisesti kiinnitystangot keskelle laippaan johon tuo rupelin viskoosikytkin kiinnittyy. Viskoosikytkimestä menee joku letku vesiputkeen jossa on semmonen outo mutikka. joku tunnistin kai :?: :? Onko tuohon tunneliin suoraan sopivaa laipallista sähköflektiä? tuommosen rupelin pyörittämiseen tarvii kai jo muutaman hevosvoiman moottorin? kytkimeksi käynee henkilöauton osa?

Ainakin bussiton ja only4pro tais mainita että ei oo etukardaania?

Soittelen huomenna purkaamoille ja kyselen eka valmista tavaraa. Syyläriä ei viitsisi tämän takia vaihtaa, toivottavasti olis kevyehkö remontti eikä maksais paljon, porkkanana on hiljainen Volvo jonka käynti oli niin sievää :P
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Vai jätänkö paikalleen ja teen nelivedon tai keulalle lumilingon :lol: :lol: :lol: vai sekä että
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kardaani lähtee kampiakselilta suoraan eteenpäin, hihnapyörään tulee kiinni kuminivel, jossa kiinni ensimmäinen ristikko. Nuo osat joutaa kaikki ja niinku mainitsin niin siinä on uusia osia ristikot ja liuku.
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Viesti Kirjoittaja motoku »

melko volvomainen ratkaisu koko etukardaani. tulee mieleen matalat b10l;t, joissa polttoaineputki oli vedetty muoviputkella suoraan turbon yli :!:
firmassa vaihtoivat muutamaan sähköflektit, kun viskoropeli hajos.
vei muuten virtaa melkoisesti, laturi stoppas kun seinään, ja hihnat kiljui koko lähiön hereille kun fleki lähti pyörimään:lol: :lol:
toki niissä laturi oli vielä siellä kardaanissa ja ne "miljoonanajetut" laakerit ei tykänny kai vinokuormasta :?:
sinne syyläriin täytyy järjestää sit n.60-asteinen termostaatti ohjaamaan sitä flektiä. kuulostaa aika miedolta, mutta koska nesteletkut on pitkät, esim jyrkässä mäessä syyläri ei "ehdi mukaan", jos odottelee nesteen kuumenemista. tietysti 88-asteinen anturi moottorissa ajaa saman asian.
pesin muuten scaniasta syylärin, eikä flekti ole sen jälkeen pyörinyt :)
ei näyttänyt edes likaiselle, kai siellä sitä kärpäsen raatoa sitten oli riittävästi :wink:
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja B9M »

Omassa on kanssa se laturi ison ämpärin kokoinen ja sille tulee vielä oma ilmajäähdytysletku. Isoimmat jyrinät minulla tulee etukardaanista kun pakkasella päräytän käyntiin. Pariin minuuttiin ei kyllä tule mieleen nostaa kierroksia , jyrinä on kyllä melkoinen. Asiaan.. jos kardaani otetaan pois niin jäähdyttäjä jää paikalleen ja siihen on asennettava se sähköflekti. Sopiiko laturi sitten koneen päälle kun on niin möhkäle ja vielä tuplahihnalla. Nyt siinä koneen päällä on ilmastoinin kompura. ????. Tv. Ari
#048
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Jep ! Mulla on tossa katiskassa kaks sähkökäyttöstä puhallinta syylärissä :wink: ja laturi oli muistaakseni jonkun tyyppisillä "pannoilla" kiinni :roll: täytyy vissiin huomenna tarkistaa :D kun tultiin tänään kotiin tuolta Neste rallista ja vähän jo väsyttää :oops: kilsoja tuli pikkasen yli 600 :wink: ja osa pikkasia hiekkateitä :shock: siellä meinas jäädä muutamat henkilöautot jalkoihin :shock: :oops: :D
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Purkaamolla tuollainen muutossarja maksais 350e+alv johon kuulus laturIn jalka, sähkötuulettajat ja niiden termostaatti. Onko vähän kallis, taidan suunnitella semmosta, tuota.... Laittaa kaksi 12v tuuletinta sarjaan.... Passaisi henkilöautosta ja olisivatten jo olemassa. Laturin jalka taitaa mennä omavalmisteeksi, koska pitää saada tuo 12 volttinen hupilaturikin sopimaan.
Viimeksi muokannut Lahti32, 16 Elo 2007 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja IRJA »

IRJAn laturien kiinnitys on rakennettu aivan "kankitavarasta" . moottorin päällä on neljä suurta tuumakokoista kierrereikää
johon kiinnitin paksun teräslevyn ja siihen vain sovittelemaan meillä molempiin (12V ja 24V) latureihin profiilipätkät ja niinhin laturin kiinnityspisteet . Näin kirjoitettuna tuntuu tosi helpolta mutta aika äheltäminen kumminkin ennen kuin kaikki pelittää ja hihnat ovat "linjassa". Kiinnityspisteet nousivat aika korkealle muutta se muistaakseni helpotti hihnojen kiristimien rakentamista olemassa olevissa tarpeista :oops: :oops: . Niitähän aina kannattaa käyttää kun on jotain valmista jonka ympärille rakentaa :D :D
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Onkohan siitä mitään haittaa että koneessa on reippaasti suurempi hihnapyörä mitä kardaanin etupäässä? Ottaahan se tietty enemmän kierroksia mutta tuleepa sitä virtaa paremmin tyhjäkäynnillä. Nyt on sillätavalla että jos käynnistää ilman kaasun painamista, laturi ei herää lataamaan ennenkuin hiukan käyttää kierroksia koneessa. Poistuisi tuokin ominaisuus. Sitten semmonen ajatus, että miksi tuo laturi on tosissaan noin mahdottoman iso kaikkine rasvanippoineen ja ilmaletkuineen? Onko se joku ylikestävä vai mikä, tehoa kummiskin vain 80A. Kai sen voi korvata pienemmälläkin tavallisella 55-80A laturilla, kun virtaa tarvitaan vain starttiin ja ajovaloihin. Mahtuisi paremmin 12volttisen kanssa rinnakkain.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Haluatko tarkkoja mittoja? Voisin mittailla viikonloppuna tarkastikin. Hihnapyörään kiinnittyy kuminivel, johonka sit kardaanin laippa. Ensimmäinen putki on n. 1,5-2 metriä. Sitten ristikko, liuku ja laakeri jonka jälkeen semmonen metrinen vähän ohuempi putki joka päättyy laipalliseen ristikkoon.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Samaa olen itsekkin ajatellut kun Lahti, että iso möykäle pois ja tilalle mahdollisesti 1x24V + 1x 12V, tai 2x24V tai jopa (jos mahtuu) 2x24V + 1x12V

Miten on, onko joku virittäny tällaista?
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Jone »

IRJA kirjoitti:IRJAn laturien kiinnitys on rakennettu aivan "kankitavarasta" . moottorin päällä on neljä suurta tuumakokoista kierrereikää
johon kiinnitin paksun teräslevyn ja siihen vain sovittelemaan meillä molempiin (12V ja 24V) latureihin profiilipätkät ja niinhin laturin kiinnityspisteet . Näin kirjoitettuna tuntuu tosi helpolta mutta aika äheltäminen kumminkin ennen kuin kaikki pelittää ja hihnat ovat "linjassa". Kiinnityspisteet nousivat aika korkealle muutta se muistaakseni helpotti hihnojen kiristimien rakentamista olemassa olevissa tarpeista :oops: :oops: . Niitähän aina kannattaa käyttää kun on jotain valmista jonka ympärille rakentaa :D :D
Lie se originaali tehty järeäasti vaan että ei pimahda kun ajaa HKI-Rovaaniemi-Oulu talvella kaikki lämppärit päällä, pitkät, kaikki sisävalot matkustajilla jne.. Kuritus lie kamala ja vielä yhtäjaksoinen ja päivästä toiseen sama kun "linjaa" ajaa. Tässä meidän puuhassahan tosiaan taas välttäisi pienempikin möykky. Ajomatkat on hyvin maltilliset ja kurituskin laturille autokohtaista.
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Kävin katsomassa only4pro kuvagalleriassa niin sieltä löytyy kaksi kuvaa jossa laturi on siirretty koneen päälle. tämä kuva ja pari kuvaa eteenpäin. :)
Kuva

Mitä jos ottaisit muutaman lisäkuvan laturin kiinityksistä ja edestä päin että näkyy miten "kardaanipää" on istutettu remmipyörään.
Minulla kattokanava tuuletin vie 30A saman mootorin jäähdytin puhaltimet 30A. etu sisäilmapuhallin jotain XA kuskin jalkatilapuh XA Kattovalot 10x20W= 8A Ajovalot 10A

eli ei 80A laturi ole ylimitoitettu :D
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Teiden Ritari

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Teiden Ritari »

Uudemmissa B10M:issä (80-luvun lopusta alkaen käsittääkseni) flekti pyörii hydraulisesti, eli ei rääkkää laturia. Olisikohan semmoinen järkevän rajoissa rakentaa vanhempaan vuosimalliin? Rumaa ääntä pitää kyllä se hydrauliikkakin jos on epäkunnossa, mutta niinhän kaikki rikkinäinen on huonojuttu.
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja IRJA »

Lisäsin galleriaan pari kuvaa IRJAn laturisysteemin (12 ja 24V) rakentelusta moottorin päälle :D
Avatar
JussiK
Tosi harrastaja
Viestit: 45
Liittynyt: 29 Huhti 2007 18:41
Truck: 9700HD 15M
Location: Espoo

Re:

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Bussiton kirjoitti:Jep ! Mulla on tossa katiskassa kaks sähkökäyttöstä puhallinta syylärissä :wink: ja laturi oli muistaakseni jonkun tyyppisillä "pannoilla" kiinni :roll: täytyy vissiin huomenna tarkistaa :D kun tultiin tänään kotiin tuolta Neste rallista ja vähän jo väsyttää :oops: kilsoja tuli pikkasen yli 600 :wink: ja osa pikkasia hiekkateitä :shock: siellä meinas jäädä muutamat henkilöautot jalkoihin :shock: :oops: :D
Jättäisit suosiolla sen 12 volttisen laturin pois ja laittaisit vaan sen jännitteen alentajan (24V -> 12V) niin pääsisit paljon vähemmällä vaivalla! Se alentaja on tosi siisti laittaa ja luulisin että kestääkin paremmin käytössä.
Edit: Siis tämän näköinen laite.
Kuva
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

JussiK kirjoitti:
Bussiton kirjoitti:Jep ! Mulla on tossa katiskassa kaks sähkökäyttöstä puhallinta syylärissä :wink: ja laturi oli muistaakseni jonkun tyyppisillä "pannoilla" kiinni :roll: täytyy vissiin huomenna tarkistaa :D kun tultiin tänään kotiin tuolta Neste rallista ja vähän jo väsyttää :oops: kilsoja tuli pikkasen yli 600 :wink: ja osa pikkasia hiekkateitä :shock: siellä meinas jäädä muutamat henkilöautot jalkoihin :shock: :oops: :D
Jättäisit suosiolla sen 12 volttisen laturin pois ja laittaisit vaan sen jännitteen alentajan (24V -> 12V) niin pääsisit paljon vähemmällä vaivalla! Se alentaja on tosi siisti laittaa ja luulisin että kestääkin paremmin käytössä.
Edit: Siis tämän näköinen laite.
Kuva
Tota :wink: tarkotin et toi 24V laturi on laitettu alustan uudelleen korituksen yhteydessä tonne koneen päälle :oops:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

JussiK kirjoitti: Jättäisit suosiolla sen 12 volttisen laturin pois ja laittaisit vaan sen jännitteen alentajan (24V -> 12V) niin pääsisit paljon vähemmällä vaivalla! Se alentaja on tosi siisti laittaa ja luulisin että kestääkin paremmin käytössä.
Edit: Siis tämän näköinen laite.
Kuva
Saako jännitteenalentajia 80A tai 100A tehoisina? Pitäähän laturissa tehoa olla että tyhjä akkupankki saadaan nopeasti täyteen. Kokeilin aikanaan tuollaista pienehköä alentajaa mutta ainoa hyöty jäi sisätiloja lämmittävään vaikutukseen...., heitin menemään kun ylikuormitustilanteessa lämpiäminen muuttui savuamiseksi :!:
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Nyt on etukardaani irti ja laturi pois, jalustoineen ja johtoineen. Pitää jatkaa paksuja johtoja muutama metri että yltää uuteen paikkaan. Samalla uusin vanhoja koska olivatten käännöksistä hankautuneet runkopalkkeihin ja neljästä kohtaa tieten räsähdellyt tuli ja leimaus, sen verran syvät hankaumat niistä löytyi. Kannattaa muuten tarkistella noita johtojen kuntoa joskus.

Tuo tuuletinhomma alkoi laiskottaa. Tuulitunnelin vaihtaminen toisenlaiseen on hirveä homma kun letkua ja putkia risteilee edestä ja takaa. Ajattelinkin että mitä jos jättäsi vanhan siihen ja pyörittäs sitä entistä rupelia jollain sopivalla sähkömoottorilla? tietäskö joku mistä soveltusi sopiva 24V voimakas moottori? Toinen keino on laittaa syylärin etupuolelle puhaltimet joka voisi olla helpompi juttu. Tässä vaiheessa laitan laturin pelaamaan koneen päälle ja talven mittaan tuon tuuletinhomman, kiirettä ei taida tähän vuodenaikaan tulla
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Hene kirjoitti:
Mulla on jossain varastossa n. 10 kpl 24 V 360 W 3000 rpm moottoreita. Riittäisiköhän tuo 360 W?

Voitaisiin käydä vaihtokauppaa kun mulla olisi sille kardaanin kiinnityslaipalle ja kardaanin osille tarvetta?
Mitenkähän tuon tehon tarpeen sais selville? Propelli pyörii normaalisti koneen kierrosluvulla eli max 2000 rpm. Hihnapyörällä siihen saa välitystä niin että 3000 rpm voisi ollakin sopiva? Propellin halkaisija on n. 40cm ja siivet on melkoiset. En purkanut vielä sitä kiinnityslaippaa.
Tulevaisuus on sähköinen
Teiden Ritari

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Teiden Ritari »

Ropelli kuin ropelli sanoo tosi pahan äänen jos sitä pyörittää liian suurella nopeudella. Lienee kavitaation tapainen ilmiö (mikä sille onkaan oikea termi). Mutta luulis volvon alkuperäisessä olevan varaa 3000rpm tietämille kun se sinne asti voi huolimattomalta karata.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Ongelmaa siiven kärjen nopeudesta tulee kun se ylittää 340m/s eli äänivalli rikkoutuu mutta ei vaaraa kun ei karkaa kierrokset koskaan yli 2000 rpm kun yksinkertaisesti ei pyöri kone enempää vaikka vapaalla huudattas. Siinä on vielä äänennopeus kaukana jos vaihde päällä nasta laudassa
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja B9M »

Lahti32 kirjoitti:Ongelmaa siiven kärjen nopeudesta tulee kun se ylittää 340m/s eli äänivalli rikkoutuu mutta ei vaaraa kun ei karkaa kierrokset koskaan yli 2000 rpm kun yksinkertaisesti ei pyöri kone enempää vaikka vapaalla huudattas. Siinä on vielä äänennopeus kaukana jos vaihde päällä nasta laudassa
No. No. Kyllä mahurissa punainen alue alkaa vasta 2500r/min ja omakin kiertää 2350r/min. Sullahan jää 33% sitten kierroksista varastoon. Tv. Ari
#048
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Hyvin on suunniteltu Volvo kun kaasu pohjassa kone käy vihreällä alueella. Keltanen alue alkaa 2000rpm jälkeen mutta ei pyöri ei, muuten miksikähän ei. Johtuukohan pumpusta vai mistä ettei ota enempää kierroksia. 5-vaihteisena ei haittais vaikka ottaiskin, sen verran isoja on vaihteiden välit.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Volvon etukardaani pois ja laturin siirto

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Lahti32 kirjoitti:Hyvin on suunniteltu Volvo kun kaasu pohjassa kone käy vihreällä alueella. Keltanen alue alkaa 2000rpm jälkeen mutta ei pyöri ei, muuten miksikähän ei. Johtuukohan pumpusta vai mistä ettei ota enempää kierroksia. 5-vaihteisena ei haittais vaikka ottaiskin, sen verran isoja on vaihteiden välit.
Volvon moottorissa on kiertonopeuden rajoitin jonka pitäisi rajoittaa kierokset n. 2400 - 2500 välille. Oiskohan tämän asetuspiste liukunut paikaltaan sinulla. Minulla ei ole harmainta aavistusta miten tuo härveli toimii.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Vastaa Viestiin