Sivu 1/1

"Tuplakuivain"

Lähetetty: 07 Heinä 2019 14:50
Kirjoittaja Zuikkis
Oskuun kun viimeksi huollossa vaihdettiin kuivaimen patruuna, oikein erikseen soittelivat että haluanko varmasti että se vaihdetaan kun maksaa "älyttömästi" kun tuossa on joku "tuplakuivain". Hinta oli jotain pari sataa kun tavallisesti kuulemma maksaa vain jotain kymppejä.

No nyt taas voisi olla ajankohtaista tuo huoltaa, ja tuli mieleen että onko siihen mahdollista vaihtaa koko hökötys semmoiseen malliin mihin huolto on järjellisemmän hintainen? Miten usein olette kuivainta huoltaneet muutenkaan?

K113 scania siis kyseessä..

Re: "Tuplakuivain"

Lähetetty: 07 Heinä 2019 15:56
Kirjoittaja Reissureki
Oskussakin nähtävästi tämä paketti:
http://www.armachine.com/Armachine/inde ... oteid=5473
Noihin on nätti vaihtaakkin ne ”kissanhiekat”, jos vain onnistuu sitä irtona löytämään.
Omassani oli kuivuri osannut (kuulemma) tyypilliseen tapaan käyttämään vain toista patruunaa, toinen oli puhdas, kuivattelin käytetyn patruunan hiekat ja vaihdoin patruunan ”vuorottelu automaticin” kalvon itse pvc-pressun palasta tekemääni.
Luulen sen nyt toimivan, tai jos ei vaihtaja toimikkaan, niin veden tulo painesäiliöihin lakkasi, mikä on varma merkki kuivurin toiminnasta.

Re: "Tuplakuivain"

Lähetetty: 07 Heinä 2019 16:57
Kirjoittaja Jokelan linja
https://www.raskaankalustonvaraosat.fi/ ... r-24v.html
Laita vaikka tollainen. Olettaen että autossa on 12bar systeemi.
Samalla voit poistaa ne alkuperäiset paineensäätösysteemit. Tossa on itessään.
Muista lisätä regenerointisäiliö. Kaksitornisessa kuivurissa ei yleensä ole.

Vaihdan itse kuivanpatruunan joka vuosi, maksaa jotain 10-15€.

Re: "Tuplakuivain"

Lähetetty: 07 Heinä 2019 18:05
Kirjoittaja BussMAN
Zuikkis kirjoitti: 07 Heinä 2019 14:50 Oskuun kun viimeksi huollossa vaihdettiin kuivaimen patruuna, oikein erikseen soittelivat että haluanko varmasti että se vaihdetaan kun maksaa "älyttömästi" kun tuossa on joku "tuplakuivain". Hinta oli jotain pari sataa kun tavallisesti kuulemma maksaa vain jotain kymppejä.

No nyt taas voisi olla ajankohtaista tuo huoltaa, ja tuli mieleen että onko siihen mahdollista vaihtaa koko hökötys semmoiseen malliin mihin huolto on järjellisemmän hintainen? Miten usein olette kuivainta huoltaneet muutenkaan?

K113 scania siis kyseessä..
Jos säiliöissä ei vettä kuivain toimii, oma arvio muutaman vuodenvälein panokset vaihto syksyllä,ammattiliikenteessä yleensä joka syksy ( 80-100 tkm) , tuo kakskammio kuivainta käytetään kun autossa tarvitava ilmamäärä suuri , etu verrattuna ykspatruunaiseen jos vuotoja järj tuo kuivaa, yks suodatin versio vaatii riittävän ” pumppaustauon ” että ehtii ulospuhaltaa ja max pumppaus aika rajallinen, kuitenkin kuorma autoissa 4 aks/ 4 aks peräv riittää peruskuivain, ilmajousia yleensä vain parilla akselilla.

Pientä ongelmaa noiden kakskammioisten kanssa ollut muistaakseni ei lämmitysvastusta , pitää olla toimiva ylipaineventt
komp- kuivain välissä ..

Re: "Tuplakuivain"

Lähetetty: 07 Heinä 2019 18:45
Kirjoittaja Zuikkis
Ok. Ei ole kyllä vettä ollut säiliöissä, eli ehkä saa olla vielä stressaamatta juuri nyt. :) Ja täytyy tosiaan ensi kerralla tutkailla jos saisi "kissanhiekat" vaan vaihdettua tai ravisteltua kuivaksi..

Re: "Tuplakuivain"

Lähetetty: 07 Heinä 2019 20:29
Kirjoittaja BussMAN
Zuikkis kirjoitti: 07 Heinä 2019 18:45 Ok. Ei ole kyllä vettä ollut säiliöissä, eli ehkä saa olla vielä stressaamatta juuri nyt. :) Ja täytyy tosiaan ensi kerralla tutkailla jos saisi "kissanhiekat" vaan vaihdettua tai ravisteltua kuivaksi..
Kuivain aineet menee käyttökelvottomaksi jos komp syöttää öljy ”liikaa”, ja jos virheellisesti laitettu ” tenua”tai pakkasnestettä komp/ kuivaimen väliputkeen , pahin on jos ryynit em syistä liukeaa ja joutuu järjestelmää tulee
venttiilien toim vikoja ja tukkeentumisia ym, normaalisti vesi ei vioita ( kerää veden ja ulospuhalluksessa poistuu )

Merkkaa kalenteriin 5 v tai 100 tkm seuraava vaihto :!: