Sivu 1/1
Bussin peräöljy
Lähetetty: 24 Maalis 2019 10:43
Kirjoittaja Notreal
Meinasin tarkistaa ja lisätä tarvittaessa peräöljyä,
Autohan on 1989 vuosimallin Vovo B9M
Onko jollain vinkkiä mitä litkua hommaan, aattelin ostaa pänikän valmiiksi ennenkuin könyän auton alle.
Re: Bussin peräöljy
Lähetetty: 24 Maalis 2019 11:32
Kirjoittaja Rosvolinna
SAE 80-85/140 sanoo yksi noista huoltomanuskoistani.
Re: Bussin peräöljy
Lähetetty: 24 Maalis 2019 12:49
Kirjoittaja Notreal
No, josko mä sitten tuollaista haen tuubin

tai kaksi....
Re: Bussin peräöljy
Lähetetty: 24 Maalis 2019 13:52
Kirjoittaja BussMAN
Rosvolinna kirjoitti: ↑24 Maalis 2019 11:32
SAE 80-85/140 sanoo yksi noista huoltomanuskoistani.
Tuo hyvä kesä autoissa järkevämpi käyttää mineraali öljyä hinta etukin ja tyyppi GL5 ,lisätty ”oli vitonen häipynyt” ((jota ei saa laittaa synkronoituun vaihteistoon ) 20 litraa kannu/ n 80€ , mieluiten vaihto jos vain lisää, näyte ja samalla pohjatulpan puhdistus...
Re: Bussin peräöljy
Lähetetty: 24 Maalis 2019 15:09
Kirjoittaja Jule
Eiköhän se kuitenkin ole GL5 mikä sinne perään laitetaan. Jos oletus on että sitä täytyy pieni löräys vaan lisätä, niin kaipa se viskositeettikin on ihan samantekevää.
Johtuu tietysti vähän reissaamisesta onko kulkurin perään mielekästä laittaa synteettisiä öljyjä. Ehko jos kiertää eurooppaa, mutta kotimaassa jos ei nyt välttämättä halua tehdä kokopäivän mittaisia siirtymiä riittää kyllä perus mineraaliöljtytkin. Tuossa pdf:ssäkin on mainittu tuo täyssynteettinen kun ajetaan yli 120tkm vuodessa, eikä silläkään sovi lasketella kuin 180tkm vuoteen. Kättä ylös monellako tulee kulkuriin yli 100tkm vuoteen?
GL4 on on synkronoituun manuaalivaihteistoon tarkoitettu öljy, lähtökohtaisesti sitä ei laiteta perään.
Re: Bussin peräöljy
Lähetetty: 24 Maalis 2019 19:46
Kirjoittaja leemu
Öljynlaadusta mittään tiiä, mutta muista avata täyttö/tarkistus proppu ensin.
Harmittaa ohkaisesti meinaan kun päästää öljyt pois ja sitten huomaa täyttöpropun olevan jumppasessa

Re: Bussin peräöljy
Lähetetty: 24 Maalis 2019 21:05
Kirjoittaja Notreal
Kyllä vain ja kiitos vinkeistä. Marssijärjestys on suunniteltu siten, että ensin haen motonetista räikkään sopivan kuusiokolohylsyn, vaikka melko kattava kokolajitelma onkin, niin tietenkin juuri se oikea koko puuttuu. Vielä arvuuttelen mahtaisko olla jopa tuumanen, kun niitä tuntuu tossa vehkeesäkin olevan? Kurkkaan paljonko uupuu, meinaan kun näyttäis kardaanin juuresta vuotavan. Jos puuttuu vain vähän, lisään ja mietin tulevaisuutta. Jos puuttuu paljon, pitää vaihtaa kokonaan uudet ja saada tiivistekkin vaihdettua. Kaippa siellä joku stefa on, en ole perehtynyt minkälainen homma se olisi. Toivon että saisi vaihdettua ilman että koko pasko pitää purkaa...
Re: Bussin peräöljy
Lähetetty: 24 Maalis 2019 21:52
Kirjoittaja neppi
On vanhemmissa volvoissa tuumakokoja vähä yhessä ja toisessa paikassa.